[OC] HDD stuk ?!?

Pagina: 1
Acties:

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
ehm,kan een wat oudere Fujitsu 6,4Gb, of alle wat oudere HDD's, niet tegen hoge FSB waardes ?
Nadat ik mijn FSB op 120 had bootte me bakkie 1x. Dus ik helemaal bij natuurlijk.

Ik resetten, want ik wilde nog iets hoger ;)

Maar niks, geen boot, geen niks.
Nou komt hier voor mij het rare:
Windows boot niet, nix van windows zelfs, ME, 98, 2000, XP ... geen bootdisk/bootcd etc.
Dos 6 bootdiskie werkte, en linux ook.

WTF denk ik nu ... ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Mjah, dat kan op zich wel.. Door een te hoge fsb staat je pci-bus ook te hoog.. Daardoor gaat je ide-controller vreemd doen.. (die kan dus niet tegen een te hoge bus!)
Wat je dan meestal krijgt is dat het ding corrupte data genereerd, of je index-tables (dus de fat-table, of de masterbootrecord) corrupt maakt..

Overigens is het bij mijn A7V133 wel zo, dat boven de 120MHz FSB de deviders weer aangepast worden zodat de pci-bus dus weer op een lagere snelheid draait.. (1/4 van de fsb).

• TDLofCC
ja maar w'rom werkt dan dos en linux wel ?
waar kijkt windows dan naar ...

En corrupte data snap ik, dat had ik al een eerder gehad |:(

Maar helemaal stuk, kan dat ?
En helaas, boven de 120FSB doettie het niet meer :(

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

je systeempje op je hdd is in de war gegooid door de hoge fsb. daardoor kan windows zegmaar niks meer vinden en dus start hij niet meer.(dit heb ik mij laten vertellen)

dit heb ik ook gehad, schijf geformatteerd, en weer windhoos opnieuw geïnstalleerd. (met een lage fsb)
ik dacht ook dat hdd kapot was, maar doet het nu perfect!

oja, nu heb ik een nieuw mobo, en nu kan ik fsb heel hoog zetten en hdd heeft nergens last van!
mijn oude mobo kon niet zo goed de deviders instellen wat hdd en cd-rom enz. niet leuk vonden bij hoog fsb

(voor spec`s; zie sig.)

• TDLofCC
Ja ... maar nu heb ik dus me FSB weer terug gezet ...
Nog steeds gezeur ...

Naja, eerst maar ff opnieuw windows erop, dan zie ik wel verder ...

thnx anyway :D