Goede printer die faxen print, wie weet er 1?

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Lo, :)

Hier op mijn werk zoeken we een printer die alleen bedoelt is om binnenkomende faxen uit te printen.
Dat ding staat dus van s'morgens half 9 tot s'avonds 6 om de 10 min ongeveer zo beetje 5 faxen uit te draaien.

We hebben op het moment een Kyocera 1700 maar die is nu na 4 jaar printer te zijn en een half jaar als fax printer te werken echt op.

Is er iemand die een tip voor mij heeft voor een niet al te dure faxprinter?
Hij moet dus zeker niet boven de 1000 piek komen en natuurlijk wel laser zijn.

Bedankt voor jullie reacties alvast :+

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

[topic=355723/2/25]

daar had ik laatst een topic over, de laatste reacties zie je hierboven op die link, als je nou ff flink post komt ie weer omhoog ;)

heb ik er ook nog wat aan *D

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 14:08 schreef MinardiFan het volgende:
[topic=355723/2/25]

daar had ik laatst een topic over, de laatste reacties zie je hierboven op die link, als je nou ff flink post komt ie weer omhoog ;)

heb ik er ook nog wat aan *D
Thnx maar ik bedoel echt gewoon een printer eigenlijk,.
Het is alleen voor binnenkomende faxen en we hoeven er zelf dus NIET mee te kunnen faxen. jij snap?

DUS nogmaals deze oproep: Wie weet een geschikte :?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
^ ;( ^

Verwijderd

we hoeven er zelf dus NIET mee te kunnen faxen. jij snap?
Ik snap er in ieder geval niets van.
Je wilt een fax die alleen maar kan printen :?:?:? Die bestaan (denk ik) niet. Ieder faxapperaat kan ontvangen en versturen. Je wilt toch een echt faxapparaat die ontvangt via een telefoondraad?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pak gewoon een HP laserjetje ofzo. Hi-Tech of Hi-res is nergens voor nodig als Faxprinter

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 17:30 schreef bterkuile het volgende:

[..]

Ik snap er in ieder geval niets van.
Je wilt een fax die alleen maar kan printen :?:?:? Die bestaan (denk ik) niet. Ieder faxapperaat kan ontvangen en versturen. Je wilt tpch een echt faxapperaat die ontvangt via een telefoondraad?
Duidelijke uitleg

We hebben hier een Faxserver staan, daar komen alle faxen binnen en die laat een normale printer al die binnen gekomen faxen uitprinten.

Ik zoek dus een printer die gewoon als binnenkomende fax printer gaat dienen.
Ok, ok, ik geef toe, ik heb het een beetje vaag neergezet.

Faxen verzenden doen we via aparte faxjes die bij de werkplekken staan, als dan iemand terug faxt or whatever komt dat nu uit die brakke Kyocera 1700 bij de server.

Ok ?

Als jij nie begraip ik jou beter uitleg totdat jij wil gaat begraip.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 17:33 schreef robbb het volgende:
Pak gewoon een HP laserjetje ofzo. Hi-Tech of Hi-res is nergens voor nodig als Faxprinter
Nee, die niet. Slechte ervaringen met bijvoorbeeld de HP 1100 Laserjet. Die trekt er na een tijdje teveel blaadjes doorheen. Dit is wel op te lossen met de door HP gemaakte separation pads maar dat is natuurlijk zwaar irritant :(

Verwijderd

Toevallig hebben wij zo'n HP 1100. Na die pads was het probleem praktisch helemaal opgelost.
De modellen waarbij het papier in de papierlade ligt in plaats van rechtop staan hebben hier geen last van.

Andere merken printers?
Rank Xerox
Lexmark
Olivetti

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 18:12 schreef bterkuile het volgende:
Toevallig hebben wij zo'n HP 1100. Na die pads was het probleem praktisch helemaal opgelost.
De modellen waarbij het papier in de papierlade ligt in plaats van rechtop staan hebben hier geen last van.

Andere merken printers?
Rank Xerox
Lexmark
Olivetti
Weet jij het type van die HP 1100 die het papier liggend er doorheen trekt?

Want die lijkt me wel goed dan...

Of raad je hem mij af?

Is er verder nog iemand die een leuk printertje heeft staan en die mij ook kan aanbevelen?

Verwijderd

HP lijkt afgestapt te zijn van het model waarbij het papier rechtop in de lade staat, dus allemaal zijn ze goed.
http://www.bstore.hp.com/cgi-bin/hpbs/dropin.jsp?FamilyOID=-11247
model 1000 is een instappertje. Voor echt heel veel printwerk zou ik kiezen voor model 2200. Maar je moet (zoals altijd) voor jezelf nagaan hoeveel printcapaciteit je nodig hebt en welk budget er voor over is.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 11:41 schreef bterkuile het volgende:
HP lijkt afgestapt te zijn van het model waarbij het papier rechtop in de lade staat, dus allemaal zijn ze goed.
http://www.bstore.hp.com/cgi-bin/hpbs/dropin.jsp?FamilyOID=-11247
model 1000 is een instappertje. Voor echt heel veel printwerk zou ik kiezen voor model 2200. Maar je moet (zoals altijd) voor jezelf nagaan hoeveel printcapaciteit je nodig hebt en welk budget er voor over is.
Hartstikke bedankt gozert!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
hp Laserjet 3150, das zoon all in one ding, kan dus ook faxen ontvangen.

der kan alleen geen JETDIRECT kaartje, dus als ie in het lan moet dan moet je er een losse kast aanhangen

Sinlath | Opinions may contain latency

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 12:20 schreef Sinlath het volgende:
hp Laserjet 3150, das zoon all in one ding, kan dus ook faxen ontvangen.

der kan alleen geen JETDIRECT kaartje, dus als ie in het lan moet dan moet je er een losse kast aanhangen
Hmmm thnx,.. hij hangt wel aan de server maar niet echt in een LAN.

Het hoeft ook geen alles-in-één te zijn want hij print alleen maar binnenkomende faxen uit.

Ik heb ook nog naar die HP 1000 gekeken en naar de 1200 versies maar weten jullie of deze ook Novell 3.12 of 5.1 geschikt zijn?

Want normaal kan je zo printer toch gewoon op novell gooien zonder enige driver te installen en hij draait?

(lees: * DeMoN is Novell n00b)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 12:47 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Hmmm thnx,.. hij hangt wel aan de server maar niet echt in een LAN.

Het hoeft ook geen alles-in-één te zijn want hij print alleen maar binnenkomende faxen uit.

Ik heb ook nog naar die HP 1000 gekeken en naar de 1200 versies maar weten jullie of deze ook Novell 3.12 of 5.1 geschikt zijn?

Want normaal kan je zo printer toch gewoon op novell gooien zonder enige driver te installen en hij draait?

(lees: * DeMoN is Novell n00b)
Iemand in 2002 nog een antwoordje maybe :?

Pagina: 1