[vc++]define voor precompiled headers?

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

'k heb een soort van "base class" geschreven (voor algemeen gebruik) in VC++, en nu vroeg ik me af of er een define is om te bekijken of het project precompiled headers gebruikt of niet.. anders moet je elke keer #include "StdAfx.h" uncommenten... beetje jammer :(

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• ^Mo^
*schop*

wat ik natuurlijk zou kunnen doen is een define in de precompiled header zetten (elke keer dat ik m'n class gebruik in een (ander) project) en dan een check doen of de define 1 is ofzo... als het kan zou ik dat willen voorkomen en misschien is er wel een interne define voor...? Zoiets als _DEBUG als je een debug versie maakt.. maar dan voor precompiled headers :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

niet zo ongeduldig jij, heren van de mfc afdeling moeten nog wakker worden :+

• ^Mo^
Op donderdag 27 december 2001 13:28 schreef stylee het volgende:
niet zo ongeduldig jij, heren van de mfc afdeling moeten nog wakker worden :+
uhh.. volgens mij hebben precompiled headers weinig met MFC te maken...? maargoed... zal de rest nog wel liggen te pitte :)

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:56

The End

!Beginning

Ik ben wakker!!! :)

Alle c / cpp files in een project kunnen afzonderlijk geconfigureerd worden om precompiled headers te gebruiken... Dit zal wel d.m.v. een compilerswitch aangegeven worden.

• The End

The End

!Beginning

O hier staat wat:

#ifndef __AFXWIN_H__
#error include 'stdafx.h' before including this file for PCH
#endif

Dit is de define voor een precompiled header in een project: __AFXWIN_H__ (denk ik)

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
das toch gewoon of afxwin.h al geinclude is ? :?

• The End

The End

!Beginning

Ja... Er staat wel dit: '/Yu"stdafx.h" ' bij de compilerswitches, misschien dat je daaraan wat hebt.

• ^Mo^
'k denk niet echt dat er wat voor is... :/ wat ik wel kan doen is de settings veranderen zodat 'ie automatisch de precompiled header file gebruikt.. niet echt wat ik wil, maar 'k hoef tenminste niet de file expliciet te includen

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

even wat anders, waarom zou je dat eigenlijk willen weten?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ^Mo^
Op donderdag 27 december 2001 16:20 schreef OiSyN het volgende:
even wat anders, waarom zou je dat eigenlijk willen weten?
Nou, wat ik zou willen is: :)
als ik een nieuw project start, wil ik mijn class voor algemeen gebruik ('tis een string class) gewoon in 't project hangen, en verder niet meer aan denken... dus ook niet of ik wel of niet precompiled headers gebruik en welke file daarvoor... etc etc. 'tis niet dat het te veel werk is .. maar gewoon lekker makkelijk :)

• .oisyn
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mmja dan snap ik nog niet precies helemaal wat je bedoelt...

Ikzelf gooi al mijn handige classes en functies in een grote lib, die ik vervolgens mee link met mijn projectjes.
Al die klasse en functie-declaraties staan gewoon in aparte headers (uiteraard), en die include ik dan gewoon

Als ik met precompiled headers wil werken dan genereer ik per project dus een precompiled header die al die andere headers include, dus dan zit ik helemaal niet met zo'n soort probleem als jij hebt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook gewoon een lege stdafx.h ergens neerzetten in het include path. Dan kun je die #include altijd laten staan.

• ^Mo^
ik ben wellicht ietwat verwend geraakt door codewarrior, waar je gewoon je files erin hangt en verder niet naar om hoeft te kijken...

Pagina: 1