Wijzigen beperkt tot 24 uur na plaatsing

Pagina: 1
Acties:

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 23:01

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
Hoi,

Opmerking over de voor mij nieuwe ontdekking dat wijzigen tegenwoordig beperkt is tot 24 uur na plaatsing.

Wat ik zelf vaak doe (kon doen): als ik een probleem post waarop iemand een oplossing weet, dan vul ik mijn eerste post later aan met die oplossing, zodat een latere bezoeker niet alle onzin hoeft door te nemen, maar direct de oplossing ziet: stippellijn onder eerste post, kopje "Oplossing" en dat verduidelijkt de boel aanzienlijk.

Helaas kan dat nu niet meer. Eigenlijk is het iets dat zou moeten kunnen en zelfs te adviseren is in de FAQ (wat mij betreft).

\Groet, MM

Verwijderd

was al een tijdje bekend maar toch bedankt ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/devilslock.gifAfbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/rangry.gif

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Even offtopic: het is niet de bedoeling dat je bij al je post boven- en/of onderaan een groet zet. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vind die beperking zowiezo een beetje vreemd. Wat maakt het uit, het kan niet irriterend overkomen naar de andere gebruikers toch?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 10:07 schreef jelmervos het volgende:
Ik vind die beperking zowiezo een beetje vreemd. Wat maakt het uit, het kan niet irriterend overkomen naar de andere gebruikers toch?
Na 24 uur is het gewoon niet meer relevant dat je gaat editen. Dan post je maar een nieuwe reply eronder.

Lekker logisch allemaal, je wilt toch de postings geordend op tijd zien of zie ik het nou verkeerd :?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 27 december 2001 10:10 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Na 24 uur is het gewoon niet meer relevant dat je gaat editen. Dan post je maar een nieuwe reply eronder.

Lekker logisch allemaal, je wilt toch de postings geordend op tijd zien of zie ik het nou verkeerd :?
Is misschien zo. Maar ik wilde in mijn topic bijvoorbeeld een lijste van dingen bij te houden die men vond/wilde in mijn programma. Dit stopte na 24 uur dus.
Nou weet ik dat een site daar beter voor is, maar toch. Nu kreeg ik steeds dezelfde vragen. Is ook irri.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op donderdag 27 december 2001 10:14 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Is misschien zo. Maar ik wilde in mijn topic bijvoorbeeld een lijste van dingen bij te houden die men vond/wilde in mijn programma. Dit stopte na 24 uur dus.
Nou weet ik dat een site daar beter voor is, maar toch. Nu kreeg ik steeds dezelfde vragen. Is ook irri.
mod's kunnen wel editten he jelmervos ;)
(je weet me te vinden)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
Ik vind het ook een onzinregel :O

De reden "zodat bewijsmateriaal blijft" slaat ook nergens op, want ze kunnen ook gewoon een modje het bericht laten editten zodat niemand dat daarna meer kan.

Verwijderd

Nah,

voor de structuur is het alleen maar goed dat er een beperking
bestaat.

Als je echt dringende wensen hebt, dan is er, zoals wasigh
terecht opmerkt, de moderator... :P

Lijkt me prima opgelost zo...

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 12:23 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik vind het ook een onzinregel :O

De reden "zodat bewijsmateriaal blijft" slaat ook nergens op, want ze kunnen ook gewoon een modje het bericht laten editten zodat niemand dat daarna meer kan.
Noem een goede reden waarom mensen hun post na een dag nog zouden moeten wijzigen.
En de reden van Jelmervos is geen 'goede' want dat is 'misbruik' van het forum.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 23:16 ]

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 12:39 schreef hdd het volgende:

[..]

Als iemand in bezopen bui iets zegt dat diegene eik niet kwijt wil, moet dat editbaar zijn:
Dus als iemand in een bezopen bui ruiten in gaat gooien, moet dat maar weer teruggedraait worden, omdat hij bezopen was?

Onzin.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op donderdag 27 december 2001 13:12 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Dus als iemand in een bezopen bui ruiten in gaat gooien, moet dat maar weer teruggedraait worden, omdat hij bezopen was?
Onzin.
Idd, als iemand in een dronken bui een ruit ingooit en de volgende dag vind dat dat dom was en graag die ruit door een hele zou willen vervangen, dan zou dat moeten kunnen

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 13:15 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

Idd, als iemand in een dronken bui een ruit ingooit en de volgende dag vind dat dat dom was en graag die ruit door een hele zou willen vervangen, dan zou dat moeten kunnen
Neuh, imho zou hou moeten boeten. Hij moet gewoon niet in een dronken bui met een baksteen in zijn hand rond gaan lopen. Dan vraag je erom.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 27 december 2001 13:15 schreef Timpie2000 het volgende:
Ja maar dan vind ik wel dat het nog steeds duidelijk moet zijn dat hij wel eerst de ruit heeft ingegooid. Dronken of niet, je bent verantwoordelijk voor wat je doet, en dan kun je het de volgende dag weer goed willen maken, dat neemt imho niet weg dat je toch moet 'boeten' (al scheelt dat voor een rechter natuurlijk wel, dronken de raam ingooien en niets doen levert je een hogere straf op dan die ruit ingooien en 'm de volgende dag komen maken).

Misschien is een tussenoptie dat je na 24 uur nog wel kan toevoegen aan je bericht, maar niet kan wijzigen?
Kun je iig in hetzelfde bericht nog zetten dat je dronken was blah blah, maar staat er nog wel gewoon wat je eerst had gezegt.
(en da's ook handig voor de eerder genoemden "ik zet de oplossing er nog even bij", wat erg handig is bij het zoeken dat je niet eerst het hele topic hoeft door te lezen, maar dat je meteen de (1e) vraag en een oplossing ziet staan, weet je meteen of het voor jou van belang is of niet om de rest van het topic te lezen).

Exact expert nodig?

• Nielsz
  • Niet online
True, true.

Ik zit nu te denken aan een 'note' functie, die je bij je topic kan plaatsen. Dat zou wel wat zijn denk ik. Idee :?
Dus dat de topicstarter of een mod een note bij een topic kunnen hangen, bv: "let op, ik bedoel dus niet ....," als iedereen over oplossing a begint terwijl het probleem b is.
Ook kunnen mods er een waarschuwing aan hangen: "Jongens, laten we dat forum maar ff niet down gaan brengen".

Ik zit te denken aan een noteschermpje wat op elke pagina te zien is ofzo.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 12:35 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Noem een goede reden waarom mensen hun post na een dag nog zouden moeten wijzigen.
Noem een goede reden waarom mensen hun post na een dag niet zouden mogen wijzigen?

/me vindt die regel maar onzin

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 19:28 schreef LenL het volgende:

[..]

Noem een goede reden waarom mensen hun post na een dag niet zouden mogen wijzigen?

Tja, zo werkt het dus niet jongetje. Een beetje de vraag omdraaien :Z
een goede reden is dat ik het gloeiend irritant vind als er een topic is, dat er bovenaan het topic het antwoord staat: "Het werkt al. mijn fout |:(", en daarna 50 mogelijke antwoorden. Tevens lees ik graag chronologisch de topics door. Dus eerst de vraagstelling, en daarna pas de hints, en DAN pas de oplossing.
Dus.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 19:28 schreef LenL het volgende:

[..]

LenL is zelf ook maar onzin

Als je het wel zou kunnen editten zou je heel veel grappen kunnen uithalen in de SG en HK

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 21:17 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Als je het wel zou kunnen editten zou je heel veel grappen kunnen uithalen in de SG en HK
:D Dat is zo jah. Ik werd al gewaarschuwd niet op z'n reactie te reageren, maar ja... ;)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 21:17 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Dankjewel[quote

[/quote]

Nou en... na een tijdje is de lol er wel vanaf. Ow nee, jullie overserieuze "tweakertjes" kunnen niet tegen dat soort grappen.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 20:08 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Tja, zo werkt het dus niet jongetje. Een beetje de vraag omdraaien :Z
een goede reden is dat ik het gloeiend irritant vind als er een topic is, dat er bovenaan het topic het antwoord staat: "Het werkt al. mijn fout |:(", en daarna 50 mogelijke antwoorden. Tevens lees ik graag chronologisch de topics door. Dus eerst de vraagstelling, en daarna pas de hints, en DAN pas de oplossing.
Dus.
Dan moet je het dus verbieden om het op die manier te editen. Ik zou het zelf een stuk handiger vinden als de topicstarter onder zijn eerste poost een edit maakt met de oplossing.
En dus niet een zoveel paginas tellend topic met als laatste reply van de topicstarter: "Ik heb dat geprobeerd en het werkt.". Snaptu?

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 22:16 schreef LenL het volgende:

[..]

Dan moet je het dus verbieden om het op die manier te editen.
Dat is het nu toch :7
Ik zou het zelf een stuk handiger vinden als de topicstarter onder zijn eerste poost een edit maakt met de oplossing.
En dus niet een zoveel paginas tellend topic met als laatste reply van de topicstarter: "Ik heb dat geprobeerd en het werkt.". Snaptu?
al de nadelen, of ff op 'pagina 7' klikken, naar beneden scrollen en klaar is klara. Simpele keus neem ik aan.

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik heb het eens meegemaakt dat ik bovenin een topic het volgende vond:
Laat maar ik het het antwoord al
Daaronder stonden allerlei antwoorden.
Dat lijkt mij dus een goeie reden waarom je na bepaalde tijd je bericht niet kan wijzigen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• brammetje
  • Laatst online: 12-01 11:31
Sorry dat ik ff reageer, LA is niet echt mijn terrein, maar deze regeling vind ik zelf ook dikke onzin.

Ik erger me er vrij vaak aan, terwijl ik met nooit heb ge-ergerd aan bep. 'edits'..

Dingen als het de volgende dag zien van een brakke url ofzo zijn al vervelend.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 22:18 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Dat is het nu toch :7
[..]

al de nadelen, of ff op 'pagina 7' klikken, naar beneden scrollen en klaar is klara. Simpele keus neem ik aan.
Maar dat is best wel veel werk voor mensen die net zo lui zijn als ik.

Maarja laat ook maar. Ik vind het een domme regel en mensen zijn zelf ook wel slim genoeg om als ze het probleem hebben opgelost hun eerste post op zon manier te editen.

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 23:11 schreef LenL het volgende:

[..]

Maar dat is best wel veel werk voor mensen die net zo lui zijn als ik.

Maarja laat ook maar. Ik vind het een domme regel en mensen zijn zelf ook wel slim genoeg om als ze het probleem hebben opgelost hun eerste post op zon manier te editen.
Tja, waarom zouden de developers van het GoTforum moeite stoppen in een optie, omdat JIJ te lui bent? Vind ik weer een behoorlijk domme opmerkingen van je :{

• brammetje
  • Laatst online: 12-01 11:31
Op donderdag 27 december 2001 23:14 schreef Nielsz het volgende:
Tja, waarom zouden de developers van het GoTforum moeite stoppen in een optie, omdat JIJ te lui bent? Vind ik weer een behoorlijk domme opmerkingen van je :{
Omdat het hun doel is/was het de gebruikers van hun forum naar de zin te maken?

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 23:17 schreef PlayR het volgende:

[..]

Omdat het hun doel is/was het de gebruikers van hun forum naar de zin te maken?
Tja, en ik denk dat als deze optie erin blijft, dat dan iedereen er beter van wordt, omdat je gedwongen word 'normaal' van het forum gebruik te maken.

• Rob
  • Niet online

Rob

Op donderdag 27 december 2001 23:00 schreef -Rob- het volgende:
Ik heb het eens meegemaakt dat ik bovenin een topic het volgende vond:
[..]

Daaronder stonden allerlei antwoorden.
Dat lijkt mij dus een goeie reden waarom je na bepaalde tijd je bericht niet kan wijzigen.
Een goed voorbeeld van bovenstaande [topic=125811/1/25]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Selfdefence
  • Laatst online: 10-01-2022
Op donderdag 27 december 2001 10:10 schreef Nielsz het volgende:

[..]

In SU kan je geen reply posten!

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 16:20 schreef Selfdefence het volgende:

Nee echt?

Ik denk dat Nielsz dat zelf ook wel weet.

SU'tjes staan ook zelden meer dan 24 uur open...

• Nielsz
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 16:20 schreef Selfdefence het volgende:

[..]

Hoevaak is een SU na 24 uur nog relevant?
Als dat zo is moet je maar eens gaan icq'n ofzo, en die mods kicken.
Pagina: 1