Verwijderd
maarre: OC'en met een menuutje met die nieuwerwetse pc's kan idereen...met jumpertjes liggen kloten is veel leuker
Ik heb zonet mijn FSB verhoogd tot 120
dus 120 * 17 = 2040 en de Vcore geeft constant 2.10 - 2.11 aan. Idle 45°C Stress: 63°C
Dus aangezien ik maar een beginneling ben weet ik niet of het al te katholiek is wat ik heb gedaan. Alhoewel ik instinctief aanvoel dat het niet zo gezond is voor mijn computerke.
Als je een goeie raad hebt, altijd welkom
ehehe, met jumpertjes is iid leuker, heb ik nog met mijn P75 gedaan, naar 100 :-)Op donderdag 27 december 2001 06:04 schreef MREn het volgende:
Gefelice hoor, kun je nu met een gerugt hart gaan slapen...
maarre: OC'en met een menuutje met die nieuwerwetse pc's kan idereen...met jumpertjes liggen kloten is veel leuker
en ik heb pas op school nog 3 P 150 gesloopt, whehe, er kwam geen rook uit ofzo, ook geen brandlucht, maar ze deden het wel niet meer
Verwijderd
Ik zou zeggen probeer hem op 2100 te krijgen, als hij te ver staat dan boot hij niet meer. En zet je de pc uit en verschijnt hij vanzelf weer met de standaard settings in de bios. E nals hij te heet word dan klokt hij zichzelf automatisch terug. Zie dus eigenlijk weinig risico met deze P4. Suc6 gewenst om op de 2100 te komen....Op donderdag 27 december 2001 06:21 schreef Evelien het volgende:
Naaaaah stap per stap hebben ze me altijd geleerd
dus 120 * 17 = 2040 en de Vcore geeft constant 2.10 - 2.11 aan. Idle 45°C Stress: 63°C
Dus aangezien ik maar een beginneling ben weet ik niet of het al te katholiek is wat ik heb gedaan. Alhoewel ik instinctief aanvoel dat het niet zo gezond is voor mijn computerke.
Als je een goeie raad hebt, altijd welkomik ben één en al oor
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Niet voor een Pentium 4.Op donderdag 27 december 2001 07:44 schreef pinny het volgende:
63 graden is volgens mij wel iets te heet voor pentium
<hr>
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
Bvd.
iets zegt me dat ze misschien 12*170 bedoeld, een multiplier van 17 is wel erg veel van het goeie geloof ik.Op donderdag 27 december 2001 06:21 schreef Evelien het volgende:
Verder ben ik zwaar jaloers
Verwijderd
Brahman, we praten hier over een p4, dus een MP van 17 klopt wel!Op donderdag 27 december 2001 12:32 schreef Brahman het volgende:
[..]
iets zegt me dat ze misschien 12*170 bedoeld, een multiplier van 17 is wel erg veel van het goeie geloof ik.
Verder ben ik zwaar jaloers
Verwijderd
alleen waar sommige die 63 grade vandaan halen ???
als ik mij niet vergis zijn die groene vakjes de meet waarden en de gele de max (respectievelijk de min) waarden die de gebruiker zelf kan instellen en dan zie ik toch dat
de proc maar 42,6 graden is
dat vind ik zekers erg mee valle voor een P4 ge'oc'ed
hoe origineel zeg!!Op donderdag 27 december 2001 12:24 schreef Orcie het volgende:
ben je ook eeen mooie vrouw maybe kan ik je een keer mee uit vragen
-Begbie vraagt zich af in welke leeftijdgroep Orcie zit
Nice work evelien
me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook
63 graden als ik mijn processor voor een lange tijd op 100% doet werken bedoel ik. Als ie niets doet dan schommelt het zo rond 42.5 graden.Op donderdag 27 december 2001 12:40 schreef mad_maxz het volgende:
mooie prestatie ...
alleen waar sommige die 63 grade vandaan halen ???
als ik mij niet vergis zijn die groene vakjes de meet waarden en de gele de max (respectievelijk de min) waarden die de gebruiker zelf kan instellen en dan zie ik toch dat
de proc maar 42,6 graden is
dat vind ik zekers erg mee valle voor een P4 ge'oc'ed
Zonet nog verder geprobeerd, kon tot 17 * 124 = 2108 gaan maar in een keer liep het vast in windows dus maar teruggezet naar 17 * 120
Wees blij met wat je hebt, hebben ze me ook altijd geleerd
Je bent hier niet voor niets bij OC en CMOp donderdag 27 december 2001 06:21 schreef Evelien het volgende:
verder: wel erg onsportief hoor, met jumpertjes kloten is veeeeeel leuker
Gewoon met de standaardkoeler.Op donderdag 27 december 2001 12:38 schreef de_koeievanger het volgende:
hoe koel je dading joh???
oww, k,Op donderdag 27 december 2001 12:35 schreef NoStra het volgende:
[..]
Brahman, we praten hier over een p4, dus een MP van 17 klopt wel!
* Brahman is een intel n00b
Naaah onsportief misschien wel maar met die jumperkes en dipswitches prutsendurf ik nog niet zo. Maar ooit komt dat misschien nog welOp donderdag 27 december 2001 13:30 schreef FragFrog het volgende:
verder: wel erg onsportief hoor, met jumpertjes kloten is veeeeeel leuker
ik heb liever een bios, kun je rustig bekijken wat je wil gaan doen enzo:)
Verwijderd
Gaat er na de feestdagen wel weer af hoor.Op donderdag 27 december 2001 05:54 schreef Evelien het volgende:
Met veel vallen en opstaan is het me eindelijk gelukt om boven 2000 te komen
Ik word hier haast verlegen
Mijn videokaart wordt wel gloeiend heet nu, kan het haast niet aanraken van de warmte.
PCI bus draait nu op 40 Mhz en AGP op 80 Mhz
En draaien mijn Rimmetjes nu op 960 Mhz ipv 800 Mhz ???
Sisoft Bench uitgevoerd voor memory, en daar haal ik toch een stuk hogere score dan PC800.
En wat me ook opviel is dat mijn HD ook ineens paar graadjes warmer werd.
Ik heb hier en daar gelezen dat een SCSI kaart niet zo goed tegen OC kan, misschien daardoor dat mijn HD warmer wordt ? Het is maar een vraagje, ik weet het echt niet.
Verwijderd
Euhh... ik... euhh... kuch... rochel-schraap... ik ook.Op donderdag 27 december 2001 15:41 schreef Evelien het volgende:
Dank je , dank je
Ik word hier haast verlegen
Hm... klinkt alsof je een fannetje op je kaart nodig hebt.Mijn videokaart wordt wel gloeiend heet nu, kan het haast niet aanraken van de warmte.
(40 * 800) / 33 = ongeveer 970 Mhz.PCI bus draait nu op 40 Mhz en AGP op 80 Mhz
En draait mijn Rimmetjes nu op 960 Mhz ipv 800 Mhz ???
Zou geen probleem moeten zijn. Temperatuur in de hele kast stijgt trouwens.En wat me ook opviel is dat mijn HD ook ineens paar graadjes warmer werd.
Heb zelf een Adaptec 2940 UW en die trekt het gewoon tot 160 Mhz FSB... Maar je harde schijf wordt er niet warmer van. Hooguit indirect, omdat de SCSI-kaart heter wordt en dus de temperatuur in de kast stijgt.Ik heb hier en daar gelezen dat een SCSI kaart niet zo goed tegen OC kan, misschien daardoor dat mijn HD warmer wordt ?
Heb je foto's? (van je kast dan wel he?....)
Kijken hoe het met de airflow zit
Neen helaas heb ik geen foto'sOp donderdag 27 december 2001 15:58 schreef Bredend het volgende:
Zo te horen kan je wel wat xtra koeling gebruiken.
Heb je foto's? (van je kast dan wel he?....)
Kijken hoe het met de airflow zit(
)
Maar ik heb een screenshotje gemaakt van mijn temperaturen.
Hier komt ie:
[beeld]
Dus op zich lijkt alles in orde, systeemtemperatuur is maar rond 35, HD temperatuur rond 36 en processor rond 45
Maar mijn videokaart wordt wel echt heet, kan mijn vingerkes niet heletijd blijven aanraken. En het zou zonde zijn om speciaal voor mijn videokaart alleen een extra fan zou moeten steken. Ah ik gebruik Matrox G550, en daar zit inderdaad geen fannetje op.
Of kan ik speciaal een fannetje kopen voor videokaarten alleen ?
Was gewoon bijgeleverd bij mijn moederbord, moest gewoon installeren.Op donderdag 27 december 2001 16:12 schreef FraGGoFieL het volgende:
Hoe kom je aan die hardware doctor?
[voor die jongen hieronder]
Wat betekent UTFS ?
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Je moet minstens een passieve koeling (heatsink) hebben. En ja, er zijn speciale GPU-fannetjes te koop. Die van mij heb ik echter van de kaart gehaald vanwege de herrie. Er blaast nu een 8x8 fan tegenaan en dat scheelt enorm...Op donderdag 27 december 2001 16:11 schreef Evelien het volgende:
Of kan ik speciaal een fannetje kopen voor videokaarten alleen ?
Verwijderd
* BlizzarD is echt jaloers met zijn *kuch* p3 450 *kuch*
Ik heb GEEN casefans, enkel een fan dat op mijn processor ligt.Op donderdag 27 december 2001 16:22 schreef gve het volgende:
Als je voor een beetje goede casekoeling hebt kom je waarschijnlijk wel een stukje hoger.... wat heb je nu voor casefans???
Verwijderd
Yep... valt ook niet mee voor een botte hengst als ik.Op donderdag 27 december 2001 16:16 schreef ernst het volgende:
gut, wat zijn we allemaal opeens hartelijkUTFS
Verwijderd
Use the F*cking Search, maar dat roepen er zoveel. Let er maar niet opOp donderdag 27 december 2001 16:15 schreef Evelien het volgende:
[..]
Wat betekent UTFS ?
dat betekend Use The Fucking Search, wordt nog wel eens te snel geroepen door mensen die aandacht willen of zoiets.Op donderdag 27 december 2001 16:15 schreef Evelien het volgende:
[..]
.
Wat betekent UTFS ?
Niet op letten als je al de search hebt gebruikt...
edit: iefje is sneller
edit 2: bleek grapje te zijn...:z
Gooi wat casefans in je kastje, dan gaan die temps wel omlaag....
wiehie was maar een grape hoorOp donderdag 27 december 2001 16:31 schreef _Evert_ het volgende:
[..]
dat betekend Use The Fucking Search, wordt nog wel eens te snel geroepen door mensen die aandacht willen of zoiets.
Niet op letten als je al de search hebt gebruikt...
edit: iefje is sneller
Gooi wat casefans in je kastje, dan gaan die temps wel omlaag....
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Ik heb je smiley opgemerkt, so no problem
Verwijderd
Een case fannetje (vlak boven de AGP slot) levert voor de kasttemperatuur bij mij slechts 2 tot 3 graden op. En extra lawaai natuurlijk... Hoe dan ook: die kaart moet gekoeld worden. Er zijn draagarmpjes te koop (Zalman...) waarmee je een willekeurige fan op je VGA chipset kunt richten. En dan heb je nog de zogenaamde slot coolers, die je naast je videokaartje monteert. Deze zuigt de warme lucht van je kaart en blaast deze aan de achterkant weg. Maar ik word liever in mijn gezicht geblazen als ik het in de zomer warm heb. Van zuigen krijg ik het alleen maar warmer.Op donderdag 27 december 2001 16:25 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ik heb GEEN casefans, enkel een fan dat op mijn processor ligt.
Maar al bij al was het een leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar
optopic??Op donderdag 27 december 2001 16:39 schreef mace2001 het volgende:
[..]
Maar ik word liever in mijn gezicht geblazen als ik het in de zomer warm heb. Van zuigen krijg ik het alleen maar warmer.
effe kijken....Geb. datum: 20 december 1967
mmm, 2e jeugd of zo?
Waarom? Als het nu stabiel is?! Je hoeft alleen een fannetje hier en daar te plaatsen en klaar is kees...uhhh...evelien.Op donderdag 27 december 2001 16:42 schreef Evelien het volgende:
Sh*t kzal mijn pc dan maar beter terug op lage clocksnelheid zetten dan.
Hahaha hmmmmm als mijn vriend daarmee akkoord gaat welOp donderdag 27 december 2001 16:44 schreef FuTaL het volgende:
Evelien wil je met me trouwen
Maar ik ben heel tevreden met mijn vriend, hij is echt een lieveke
Verwijderd
Op donderdag 27 december 2001 16:42 schreef Evelien het volgende:
Sh*t kzal mijn pc dan maar beter terug op lage clocksnelheid zetten dan.
Je hebt nu dus wel een fan, die van je voeding..... Zet er eentje bij aan de voorkant, onder en je temps zullen iets zakken... en je kan weer verder overklokken...
Als je grotere fans neemt en die op lager voltage laat lopen (5 of 7V, ff zoeken in de search) heb je minder herrie en een betere airflow...
Verwijderd
Sjit... betrapt!Op donderdag 27 december 2001 16:44 schreef _Evert_ het volgende:
[..]
optopic??
effe kijken....Geb. datum: 20 december 1967
mmm, 2e jeugd of zo?
Verwijderd
LOLOp donderdag 27 december 2001 16:44 schreef FuTaL het volgende:
Evelien wil je met me trouwen
Nou heb ik ook weer niet zo heel veel verstand van RIMM geheugen. Maar is dat niet gewoon 400 Mhz (standaard)? Of is da alleen de FSB? die is ieg 100 Mhz Quadpumped (oid). Anders is je mem dus 120*4=480.Op donderdag 27 december 2001 15:41 schreef Evelien het volgende:
En draaien mijn Rimmetjes nu op 960 Mhz ipv 800 Mhz ???
Correct me if I'm wrong