Onzin!
KPN, Dutchtone & Libertel hebben slechts ALLE sms-jes vanuit Zuid Afrika (+27XXXXXXX) geblokkeerd, voornamelijk omdat van daaruit ontzettend veel internet-smsjes worden verzonden...
De reden: "ze verdienen er nix aan, maar belast wel hun netwerk enorm" zo claimen ze (heb zelf met KPN en Libertel gesproken!)
BEN daarintegen vindt (en terecht naar mijn mening) dat een gratis sms-je meestal resulteert in een antwoord, wat hen wél geld oplevert en zal sms vanaf internet niet afsluiten! (BEN blijft dezelfde BEN!...)
Wat Telfort betreft kan ik geen uitsluitsel geven, die heb ik niet gesproken.
Vanuit Zuid Afrika worden a.o. de sms-jes van MTNSMS en ICQ verzorgd. Deze maken géén gebruik van elkaars service, maar wel van dezelfde provider (Airborn) die weer een afspraak heeft of onderdeel is van een Zuid Afrikaanse Telecom maatschappij...
Het probleem zou dus verholpen zijn als ICQ en/of MTNSMS het afzender nummer van de sms-jes variabel maken (géén +27) of bv een naam ipv een nummer (bv afz: ICQ 3433764)
Ik heb overigens nog het verzoek om tezamen met anderen het alom bekende ICQ SMS script (PHP) weer werkend te krijgen (Roland Ketel, als je dit leest???)
Deze werkt sinds half december 2001 niet meer omdat er op de ICQ site iets is veranderd, maar ik krijg tot nu toe nog niet uitgevogeld wat precies...
Iemand?
Thomas
(van sms-napping, welke voorlopig werkt op een andere service, dus óók KPN en Libertel ondersteund)