Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

SMSjes via internet block...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals we weten heeft KPN en zo die SMSjes via internet geblokkeerd... Nu hoorde ik dat hier iets tegen opgestart was...

Hoe zit dat nu? What's the status? Dat gratis SMSen beviel me wel :P

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Nee, KPN en Libertel en Dutchtone blocken nog steeds SMS'jes van bepaalde sites. Wel zijn er andere sites waarmee ze wel een deal hebben gemaakt, bijvoorbeeld Lycos.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, das bagger...

Komt hier nog verandering in denk je?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 21:48

Dennahz

Life feels like hell should.

waarom maken ze geen deal met icq :(

Twitter

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 13:31 schreef Goten het volgende:
waarom maken ze geen deal met icq :(
Gebruik(te) ICQ niet mtnsms? En die is dus ook geblocked :(

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 21:48

Dennahz

Life feels like hell should.

Op donderdag 27 december 2001 13:31 schreef hemiparo het volgende:

[..]

jah geloof het wel ja maar ik snap niet waarom kpn enzo dat moeten blokken ze worden er niet minder van toch?

Twitter

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 13:31 schreef hemiparo het volgende:

[..]

idd en die zijn ook geblocked :+
maar ik snap wel waarom ze het b.v. via mtnsms.com afgeschaft hebben. Via die sites was het ook makkelijk sms bommen sturen. :+

[edit'] typo :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 13:37 schreef Goten het volgende:

[..]

jah geloof het wel ja maar ik snap niet waarom kpn enzo dat moeten blokken ze worden er niet minder van toch?
Hun netwerk werd overbelast of zoiets was het excuus...

En ja, ICQ SMS rulez! :)
Tis trouwens iets van airborne SMS wat ICQ gebruikt (gebruikt MTN ook)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 14:54 schreef Troll het volgende:

Dus worden ze er wel minder van: voor die internet smsjes ontvangen ze niets terwijl het wel hun netwerk belast. Dus moeten ze het netwerk uitbreiden terwijl ze niets eraan verdienen. Kost dus geld...
Daarom zijn ze ermee gestopt, nu is het geloof ik zo dat ze alleen nog smsjes doorgeven als ze er ook iets voor krijgen. Maarja das dan weer te duur voor die internet smsjes ofzo..

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 14:54 schreef Troll het volgende:

[..]

vind ik best wel een vage smoes.. :+
ze kunnen er alleen maar weer verdienen doordat ze smsjes terugkrijgen via bijvoorbeeld kpn en daar verdienen ze weer mee :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 15:17 schreef Fuego het volgende:

[..]

Dus worden ze er wel minder van: voor die internet smsjes ontvangen ze niets terwijl het wel hun netwerk belast. Dus moeten ze het netwerk uitbreiden terwijl ze niets eraan verdienen. Kost dus geld...
Daarom zijn ze ermee gestopt, nu is het geloof ik zo dat ze alleen nog smsjes doorgeven als ze er ook iets voor krijgen. Maarja das dan weer te duur voor die internet smsjes ofzo..
Klopt niet helemaal wat je zegt...
Want stel ik stuur jou een SMS... Dan reageer je toch meestal door of te bellen, of terug te SMSen? Goed, je KUNT natuurlijk ook effe op internet gaan (met moden OOK inkomsten KPN) en dan versturen, maar er zit ook een kans in dat je hem via je mobiel verstuurd... de kans DAT er uberhaupt gesmst wordt is nu groter... snap je?

• wroet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 13:04
Onzin!

KPN, Dutchtone & Libertel hebben slechts ALLE sms-jes vanuit Zuid Afrika (+27XXXXXXX) geblokkeerd, voornamelijk omdat van daaruit ontzettend veel internet-smsjes worden verzonden...

De reden: "ze verdienen er nix aan, maar belast wel hun netwerk enorm" zo claimen ze (heb zelf met KPN en Libertel gesproken!)
BEN daarintegen vindt (en terecht naar mijn mening) dat een gratis sms-je meestal resulteert in een antwoord, wat hen wél geld oplevert en zal sms vanaf internet niet afsluiten! (BEN blijft dezelfde BEN!...)
Wat Telfort betreft kan ik geen uitsluitsel geven, die heb ik niet gesproken.

Vanuit Zuid Afrika worden a.o. de sms-jes van MTNSMS en ICQ verzorgd. Deze maken géén gebruik van elkaars service, maar wel van dezelfde provider (Airborn) die weer een afspraak heeft of onderdeel is van een Zuid Afrikaanse Telecom maatschappij...

Het probleem zou dus verholpen zijn als ICQ en/of MTNSMS het afzender nummer van de sms-jes variabel maken (géén +27) of bv een naam ipv een nummer (bv afz: ICQ 3433764)

Ik heb overigens nog het verzoek om tezamen met anderen het alom bekende ICQ SMS script (PHP) weer werkend te krijgen (Roland Ketel, als je dit leest???)
Deze werkt sinds half december 2001 niet meer omdat er op de ICQ site iets is veranderd, maar ik krijg tot nu toe nog niet uitgevogeld wat precies...

Iemand?

Thomas
(van sms-napping, welke voorlopig werkt op een andere service, dus óók KPN en Libertel ondersteund)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor sites doen het wel?
Is er niet een proggie waarmee ik het kan doen?
Want die ICQ SMS functie was echt SUPER!!! :(

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is er nu (2,5 jaar later) nog niet zo'n dienst? Een site of handige app?
Pagina: 1