Toon posts:

Abit -> 98se install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een kennis van mij heeft een abit bord liggen met
een ata66 controller op het moederbord (kweet zo niet precies wat de naam van dat model is..)

Nou hebben we geprobeerd 98se daar op te zetten, maar iedere keer als we de setup uitvoeren loopt ie wel ergens op stuk,meestal geeft ie een fout met .cab files..

We installen vanaf een creative 6x dvd, aan de cd zelf ligt het niet heb al 2 originele en 1 backup geprobeert .. steeds hetzelfde.. heb ook al de ide kabels aan de andere ide controller gehangen.. ook geen zin...zelfs al andere ide kabels erbij gepakt..

Moet ik wat speciaals doen bij dat ding, of die hd en dvd in een speciale volgorde aansluiten?
b.v. hd op de ata-66 en dvd op de 33?

Kheb ook al ff met bios settings zitten kijken of dat wat hielp maar ook noppes...

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Heb je al geprobeerd om de installatie bestanden vanaf Windows98se cd-rom naar de hardeschijf te kopieeren in dos,en daarna de setup vanaf de hardeschijf te runnen ?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou als ik jou was iig de HDD op Primary Master zetten en de CD-DVD speler op Secondary Master.

Dan zitten ze namelijk allebei "apart" op een kanaal en kun je b.v. een ATA-100 kabel gebruiken voor je HDD en een ATA-33 kabel voor je CD-DVD speler.

C:\>_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dit ziet eruit als een BE6 bordje van abit, deze deed bij mij ook heel moeilijk met het installeren van een OS omdat hij de hdd niet kon vinden (enkel nadat mijn highpointdrivers geladen waren). Ik heb de biosgeflashed die de highpoint drives laad en hierdoor je er gewoon mee kunt werken, dus misschien kun je dat eerst doen.

let wel dat je de juiste bios hebt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Yep, abit bordjes kunnen lastig zijn met hun highpoint controllers..

Maargoed, als je fouten krijgt op cab-files heeft dat volgens mij niet zoveel te maken met die drivers.. Dat lijkt eerder een kwestie van gewoon niet goed kunnen lezen. Probeer het eens gewoon met een andere cd-speler ofzo?

Of misschien effe de install-files naar hdd dumpen?

(oh, en als je die highpoint controller toch niet vertrouwd, gooi dan je hdd gewoon tijdelijk even op de udma33 controller.. Zoveel verschil maakt dat ook niet!)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 27 december 2001 10:36 schreef Twynn het volgende:
Yep, abit bordjes kunnen lastig zijn met hun highpoint controllers..

Maargoed, als je fouten krijgt op cab-files heeft dat volgens mij niet zoveel te maken met die drivers.. Dat lijkt eerder een kwestie van gewoon niet goed kunnen lezen. Probeer het eens gewoon met een andere cd-speler ofzo?

Of misschien effe de install-files naar hdd dumpen?

(oh, en als je die highpoint controller toch niet vertrouwd, gooi dan je hdd gewoon tijdelijk even op de udma33 controller.. Zoveel verschil maakt dat ook niet!)
Dat heb ik dus ook de eerste keer gedaan bij de installatie, voor de biosflash
Pagina: 1