Toon posts:

RedHat 7.2 met windows compatibility

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Greetingz allemaal,
Ik ga me maar eens in Linux verdiepen dacht ik :)

Ik heb nu een dualboot met XP en Linux (RH 7.2) draaien.
Vraagje van mij... Is het mogelijk om Linux zo te maken dat ie Windows bestanden kan inlezen... MAAR ook opstarten? Dus .exe programma's opstarten en draaien, net zoals in windows... Kan dat?
Zo ja, hoe wat waar... :P

Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb winE proberen te installeren, maar dat kreng blijft klagen... Blabla no config file... Goed ik kijken op hun site, geentje te vinden (voor die nieuwe versie)... Een voorbeeld of zo dus... Hij zegt draai het config programma, niet meegeleverd en ik vind hem niet... WTF??? Hmmz...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Je kunt VMWAre proberen. Hiermee maak je een virtueel systeem aan zodat je Windows onder Linux kunt draaien. WINE werkt zwaar teleurstellend. Veel programma's draaien niet en spellen kun je helemaal wel vergeten. Om wat voor programma's gaat het? MS Office, moet wel draaien. 3D applicaties wordt moeilijk omdat DirectX nog niet (correct) wordt ondersteund.

edit:

Voor veel spellen/programma's zijn wel (gratis) alternatieven, office -> Staroffice, MSN -> KMSN, ICQ -> LICQ, etc,etc...

Verwijderd

Topicstarter
www.vmware.com
Is dat de goede URL hiervoor?
Is dat trouwens gratis? :)
Kun je misschien een screenshot posten? Thanks!! :)

Verwijderd

Ja dat is de goede url en nee het is niet gratis. Alternatieven zijn vaak slechter en ook niet gratis. Windows files kun je benaderen, progsels starten dus niet standaard. Beter isvoor je progsels Linux alternatieven te zoeken, vooral als je dualboot hebt.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Is dat trouwens gratis?
Je mag het dacht ik 30 dagen uitproberen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Bah niet gratis :'(
Hmmz... wat heeft het nog voor opties? Heb geen zin om er voor te gaan dokken hoor (300 dollar, errrr) meer omdat het gewoon gekloot is en zo...

Tis gewoon dat als ik in linux zit en denk shit ik heb dit effe nodig dat ik het kan openen en niet rebooten, opslaan op flop (ja ik heb nog een floppy drive :P :P) en dan weer rebooten naar linux... snap je? :) daar is het eigenlijk voor...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Tsja... je hebt een beetje de "het moet alles kunnen en mag niks kosten houding" ben ik bang... ;)

Misschien kun je beter vragen of je ook Linux-programma's onder XP kunt opstarten?

Voor veel Windows programma's zijn gewoon native alternatieven onder Linux. Bovendien kun je onder Linux gewoon je Windows filesystem benaderen hoor.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1