2d kwaliteit Hercules GF3 TI500 goed?

Pagina: 1
Acties:

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58
Hey,

Hier las ik dat Hercules goede 2d filters schijnt te hebben:
Goede filters zorgen voor goede 2D eigenschappen
Ikzelf had ik dit nog niet eerder gehoord over Hercules, in tegenstelling tot Leadtek. Ik heb Eynstein gemailt over de 2d kwaliteit van de Hercules, en hoe deze was in vergelijking met andere merken. Ze antwoorden dat ze geen verschil zagen met de Leadtek die ze verkopen (TDH versie) maar wel met de Asus. Het beeld op de Hercules/Leadtek was dus veel scherper.
Nu een vraag aan de mensen van een Hercules kaart: Zie je zelf ook dat het beeld scherper is vergeleken met je oude videokaart of ander merk?
Ik wil dit graag weten omdat ik binnenkort deze kaart wil kopen :D

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik ben over gestapt van een AsusV3800 TNT2 Ultra naar de Hercules ti500.Ik zie geen verschil dat het er strakker uitziet ,en dat de kleuren ook mooier zijn, 't zou misschien aan m'n monitor kunnen liggen.

Wat de 2D betreft ik zou het niet weten ,daar heb ik geen verstand van.

Maar de snelheid is met sprongen voorruit gegaan hij draait als een jekko,ik ben er zekerzz tevreden mee.

Verwijderd

stukje uit de FAQ:
"De volgende dingen zijn handig om even te bekijken :
-2d kwaliteit/snelheid > De 2d kwaliteit vind je in weinig reviews terug. Over het algemeen geven Matrox kaarten de mooiste 2d, daarna de Radeons en ten slotte de GeForces. Dat hoeft niet te zeggen dat GeForces slechte 2d hebben (er zwerven een paar vage merken rond die hele brakke 2d filters hebben, maar daar staan meestal wel topics over in de search)."

en ik hoor zelf ook wel vaker dat matrox toch de beste kaarten zijn voor 2D! voor de spelletjes (3D) moet je gaan voor een geforce of aan radeon

ik ben zelf overgestapt van een geforce ddr naar een geforce2 pro, maar daarbij heb ik geen verschil gemerkt in 2D (denk ook zelf dat dat verschil nihil is)

Verwijderd

Waarom maak je je druk om de 2d kwaliteit? Die is toch wel goed genoeg voor het standaard werk in windows/linux. De Geforce 3 Ti 500 is een 3d monster. Als je goede 2d wil, om welke reden dan ook, moet je geen supergoede en superdure 3d kaart kopen. Dus als je wat meer info geeft, wil je spellen spelen of Paint Shop Pro doen?

Verwijderd

Oja, kijk anders ook nog even hier:

Wat is 2d en 3d

Klein topic over dit zelfde onderwerp.

• BackSlash
Uiteraard koop ik em voor 3d games. Maar dit betekent niet dat ik 2d onbelangrijk vind, ik zit tenslotte niet alleen te gamen maar ook net zoveel te internetten. Dan zou een goede 2d wel mooi zijn.
Maar uiteindelijk is de 3d performance toch wel belangrijker dan de 2d performance. Ben gewoon beniewd of mensen echt verschil zien of niet.
NEWBIE, wat voor monitor heb je dan? Je schijnt het verschil alleen echt te kunnen zien op een goede monitor. Aangezien ik een 19" Iiyama heb draai ik in 1280x1024 @ 106 hz in windows, en zie nu helemaal bovenin beeld een lichte rand om mijn beeld. Ik denk dat dit met een goede 2d (Matrox/Leadtek) niet meer zo is.
Zijn er nog meer mensen die een Hercules GF3 TI 200/500 hebben?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Hercules is al langer bekend voor z'n betere beeldkwaliteit: http://www.tweakers.net/nieuws/13382

"Verrassend genoeg is het volgens de maker van de site niet nodig om je Hercules 3D Prophet II MX onderhanden te nemen, aangezien die wel een fatsoenlijk werkende output filter heeft :)"

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

op www.firingsquad.com kun je lezen over de 2D beeldkwaliteit van de leadtek gf3's, die beter schijnt te zijn dan die van matrox kaarten. Hercules ook bovengemiddeld, weet niet of ik dat ook daar vandaan had maar ben het 2x tegengekomen in reviews :)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Hercules is goed bekend hor. Was vroeger Guillemot, die toen Hercules over heeft gekocht.. :D En nu dus lekker verder gaat als Hercules. Het enige dat mij dan tegen zit is dat ze duur zijn ivm andere kaarten.. Ik zou een Elsa nemen, want die Hercules filters zijn juist niet zo goed op een gf3.

Elsa, en Leadtek staan bekent als goeie 2d plankies.

| I've got permission to color outside the lines |

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op donderdag 27 december 2001 12:20 schreef Genotix het volgende:
want die Hercules filters zijn juist niet zo goed op een gf3.
Heb je daar links van :?

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Op donderdag 27 december 2001 12:27 schreef Dawai het volgende:

[..]

Heb je daar links van :?
Ik zie nu pas dat het over een gf3t500 gaat, ik had het over de normale gf3.. Daar waren een hoop linkies van toen hor.. Dus zoekt en gij zult vinden.. Heb ze niet zow 123 bij de hand.

| I've got permission to color outside the lines |

• BackSlash
In ieder geval bedankt voor de reacties zover. Morgen ofzo komt m'n hercules binnen (als de ptt meewerkt tenminste) en laat wel horen hoe die 2d bevalt!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
heb ook een hercules ti500 (koste maar 888,-) maar ik zie geen verschil met m'n gf2 gts van creative die ik ervoor had.
wou ook eerst zo'n leadtek, maar dit werkt net zo goed.
misschien zie je het verschil niet op een 17"?

• BackSlash
Op donderdag 27 december 2001 17:14 schreef weareborg het volgende:
heb ook een hercules ti500 (koste maar 888,-) maar ik zie geen verschil met m'n gf2 gts van creative die ik ervoor had.
wou ook eerst zo'n leadtek, maar dit werkt net zo goed.
misschien zie je het verschil niet op een 17"?
Ik begrijp dus dat je een 17" hebt? Wat voor 1 als ik vragen mag? (welk merk, type enz).
Het verschil schijn je alleen te zien op echt goede monitoren. Ik weet dus niet of je een high-end 17" hebt of een low-budget.
Van de 2 mensen die een Herucles hebben zien ze beiden geen verschil...hmm misschien zijn ze bij Eynstein dan een beetje bijziend ofzo :?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op donderdag 27 december 2001 18:16 schreef Morpheus_ het volgende:

[..]

Ik begrijp dus dat je een 17" hebt? Wat voor 1 als ik vragen mag? (welk merk, type enz).
Het verschil schijn je alleen te zien op echt goede monitoren. Ik weet dus niet of je een high-end 17" hebt of een low-budget.
Van de 2 mensen die een Herucles hebben zien ze beiden geen verschil...hmm misschien zijn ze bij Eynstein dan een beetje bijziend ofzo :?
zo goed is deze niet hoor. t'is iniedergeval geen trinitron of wat dan ook. dell 1028L.
maar ik zie geen fouten in dit beeldje. gewoon lekker scherp :) zoals ik al zij, je zal het waarschijnlijk alleen op een grote monitor zien en dan moet je nog goed kijken.

er zijn wel slechte kaarten, vooral met de gf2 mx serie waarbij je het zelfs op een el cheapo 17" goed kon zien.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Mijn monitor is een IIyama Vision Master Pro 400 17inch.
Ik wil volgend jaar een andere monitor er bij nemen,en dan liefst groter,maar ik las wel een weekje of wat geleden in een andere topic,dat het spelen van games op grotere monitoren minder is dat je het best op een 17 inch kan gamen,laat ik het zo zeggen de meningen waren zeer verdeeld hierover.Dus dat maakt het voormij weer wat moeilijker om een grotere monitor aan te schaffen.Kan je wel zeggen dan game je op die 17inch kanon die ik nu heb maar het is toch ook plezant als het leuk gaat op een 19 of 21 inch kanon.

• BackSlash
Ik zou niet weten waarom je niet goed kan gamen op een 19". Oke, op een 17" heb je niet echt last van aliasing op 1024x768, op een 19" wel erger op die resolutie. Maar met een geforce 3 kan je makkelijk hogere resoluties draaien lijkt mij :)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 21:40 schreef Morpheus_ het volgende:
Ik zou niet weten waarom je niet goed kan gamen op een 19". Oke, op een 17" heb je niet echt last van aliasing op 1024x768, op een 19" wel erger op die resolutie. Maar met een geforce 3 kan je makkelijk hogere resoluties draaien lijkt mij :)
Het probleem lijkt mij eerder dat je je hoofd dan moet draaien, je kan niet het hele beeld in één oogopslag zien.
Of je moet je monitor verdr van je af zetten, maar dan wordt tekst weer wat lastiger...
17" is echt perfect als je het mij vraagt :)
Pagina: 1