Toon posts:

MOD files afspelen in Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om .Mod files af te laten spelen in flash. Ik stik in de Chiptunes die ik graag zou willen gebruiken in flash.

Ze zijn super klein dus laden snel en klinkt een stuk aangenamer dan een loopje. Zie m'n site voor iri loopjes.

Verwijderd

Is niet mogelijk, behalve als je convert naar audio....
Ik heb hier wel een keer over discussieerd, en in theorie zou het mogelijk zijn, ware het niet dat de timing van het sound Object dermate slecht is dat je er nooit iets strax uit zou kunnen krijgen...

Het zou best kunnen om een serverside, of standalone exe te maken die .mod omgooit naar een vaag .swfje die je dan met je eigen player gaat spelen (IN THEORIE)maar dankzij die timings problemen heb je er nix aan.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

theoretisch zou het niet zo moeilijk moeten zijn een programma te schrijven dat van een mod realtime een swf bakt op request, zodra je deze dan aanroept als:
code:
1
MOD2swfServlet.jsp?doConv=true&setFile=zelda.mod

bakt deze een swf, dan is het een kwestie van de juiste MIME-headers meesturen...

maar echt realtime mod files inladen, kan idd niet.

"You're only as good, as what you did last week."

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

OF je schrijft een plugin op de flash plugin natuurlijk, maar dat is behoorlijk omslachtig...

als je NU een mailtje naar MM stuurt bakken ze het misschien nog in flash 6 :P

Stoer; Marduq

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 27 december 2001 22:11 schreef XangadiX het volgende:
OF je schrijft een plugin op de flash plugin natuurlijk, maar dat is behoorlijk omslachtig...
plus dan heb je alweer een plugin erbij...vaak is deze veel groter dan de plugin van MM zelf. Krijg je zoiets als Flashants (wat ik ook maar een matige oplossing vind..)

maar goed...we raken weer OT :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

En ik hoop ook niet dat ze .mod gaan supporten...

Het enigste wat we nodig hebben is een goed getimed/syncing sound object met > 16 kanalen.....dan kan je alles (effecten/mod/xm players) zelf coden. Er is ook iemand bezig om speech synthesis te doen in flash, maar het laatste wat ik daarvan HOORDE was niet zo best....

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

funtion offtopic (nonsense) {

nonsense =

"ik heb die speech syntesis gezien en hij is idd wel mager, en als je de mod omzet naar (16 kanaals) flash dan moet je eigenlijk het nummer herbouwen...

en ja, flashants is een magere oplossing, maar de enige die ik vooralsnog kon vinden :(

waar blijft flash 6 eigenlijk ;) ";

}

Stoer; Marduq

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:07

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

.mod? *LOL*

Da's oud zeg. Doet me denken aan de tijd dat ik de mods jatte uit die flipperkast spelletjes om met die samples daarvan een eigen mod te maken met fasttracker! :) goeie ouwe tijd.

Nu ff on-topic:
Ik had het net al over Fasttracker. Ik heb dus nu een proggie: modplug-tracker. Daarmee kun je MOD's dus inladen en daarna exporteren in MP3 formaat (of wav). Maar daarmee zou jou probleem dus zijn opgelost. Je maakt gewoon van alles dat je wilt gebruiken MP3'tjes. Dit is de site van modplug tracker waar je gratis het proggie kan downen:

http://www.modplug.com/splash.php3

succes ermee

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

dat heb ik idd ook gedaan voor die 16 chan mixer...

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
over die mixer, wanneer komt die source nou eens vrij?

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Pagina: 1