Toon posts:

Fullscreen bij 800*600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in de search gezocht, maar daar werd ik niet veel wijzer van, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb een site gemaakt voor 1024*768 maar op 800*600 wordt hij slecht weergegeven tenzij je op F11 drukt(Fullscreen in IE). Weet iemand hoe ik dit automatisch kan laten gebeuren?

[AUB geen Flames over googlen en Searchen, want daar stond wel wat, maar dat was niet wat ik bedoelde]

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Webdesign in webdesign & graphics ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

beetje offtopic:
Wil je dan wel een check doen, en alleen als de screenwidth en heigth kleiner zijn dan 1024 bij 768 de browser fullscreen gooien? Zullen een hoop mensen die hogere resoluties draaien heel blij mee zijn.
(ik walg van sites die bij mij op 1280x1024 fullscreen gaan, alleen maar omdat dat 'nodig' is om 'm op lage resoluties goed te laten zien).
(screen.width en screen.height checken dus)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Da's ook precies wat ik bedoel, resolutie checken en dan op Full-screen.

Ik heb nl. een 17inch op 1024*768 en een 15inch op 800*600, op 1024*768 draait hij mooi maar op 800*600 alleen in fullscreen-mode.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script>
function doIt()
{
  var y=window.screen.height;
  var x=window.screen.width;
  window.moveTo(0,0);
  window.resizeTo(x,y);
}
</script>

Maar dan maximaliseert hij alleen maar. Iemand enig idee hoe ik het scherm dan groot genoeg krijg?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

code:
1
window.open(url,"newwin","fullscreen")

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt prammenhanger.

Ik heb net dit stukje code in mekaar gedraait:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<script>
function fullscreenAandrijf(){
if (screen.width == 800) {
window.OPEN("Aandrijftechniek/index.html","newwin","fullscreen");
}
else{
  var w = (screen.width-12);
  var h = (screen.height-150);
  var settings  ='height='+h+','; 
    settings +='width='+w+',';
    settings +='top='+0+',';
    settings +='left='+0+',';
    settings +='scrollbars='+scroll+',';
    settings +='resizable=NO';
  window.open("Aandrijftechniek/index.html","newwin",settings);
  }
}

Maar ik zit met een probleem :( als je een resolutie van 800*600 hebt zie je geen balk met kruisje :'(.
De statusbalk is weg, en met F11 komen ze niet terug.

Weet iemand BTW mischien hoe ik de pagina's in hetzelfde venster kan openen? (Of iig. huidige sluiten en new window on-top met mogelijkheid tot navigatiebalk terughalen.)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:07

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Lijkt me niet verstandig dat je automatische vergroting in je site zet. Is niet errug professioneel hoor.

Dus zet je site even online zou ik zeggen. Dan kan ik (lees: kunnen wij) even kijken waar het probleem ligt.

Veel gemaakte fout bij beginners in webdesign is namelijk dat er geen rekening wordt gehouden met verschillende resoluties waardoor er prachtige plaatjes en ideeën worden gemaakt en in de site worden geplakt, en het niet blijkt te passen.

Je moet sowieso rekening houden met "Repetitie". Dit principe komt neer op hetgeen een achtergrondplaatje(background in HTML) doet. Als het plaatje kleiner is dan het formaat van het venster, wordt het plaatje er nogmaals naast en/of onder gezet. Repetitie dus. Hier kun je dankbaar gebruik van maken als je werkt met frames, door in je design te zorgen dat er een stukje plaatje is, wat zonder dat het opvalt, repeteerd. Dat zet je die in 1 frame als Background, dit frame geef je het formaat '*' en welke res je ook neemt, het zal nooit opvallen. Hetzelfde principe kan ook worden toegepast in Tables. Tables zijn altijd mooi. Als je namelijk i.p.v. harde maten, bijvoorbeeld '100', procenten gebruikt, hangt de maat dus af van het complete formaat van het venster. '50%' is dus altijd de helft van het complete venster.

Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is, maar je moet snappen dat ik niet alles in 1 post kan uitleggen. Je zou echt zelf op onderzoek uit moeten gaan en veel... HEEEEL veel afkijken bij andere sites. Niet het design natuurlijk, maar de manier van werken dus.

Nou, daar zul je het voorlopig van mijn kant mee moeten doen.

Succes verder! En beschouw dit niet als een flame dat ik je niet wil helpen met de code voor dat vergroten, maar ik wil je alleen helpen door jou te verbeteren.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 28 december 2001 00:04 schreef mOrPhie een goed stuk
Behalve wat er hier boven werd gezegt...
Ik vind sites die in een window open zonder buttons, min button, niet resizable, en al die andere dingen die je kan instellen echt mateloos irritant. En dan vooral de minbutton. Ik wil een window gewoon kunnen minimalizeren als ik dat wil, en niet alleen als de webmaster vind dat ik 'm mag minimalizeren...

En een melding geven dat de site het mooiste eruit ziet als je browser gemaximalizeerd is vind ik dan nog het netste denk ik...
code:
1
2
3
4
5
<script language="javascript" type="text/javascript">
if ( screen.width < 1024 ) {
    document.write('best te bekijken als de browser gemaximalizeerd is');
}
</script>

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 00:04 schreef mOrPhie het volgende:
Je moet sowieso rekening houden met "Repetitie". Dit principe komt neer op hetgeen een achtergrondplaatje(background in HTML) doet. Als het plaatje kleiner is dan het formaat van het venster, wordt het plaatje er nogmaals naast en/of onder gezet. Repetitie dus. Hier kun je dankbaar gebruik van maken als je werkt met frames, door in je design te zorgen dat er een stukje plaatje is, wat zonder dat het opvalt, repeteerd. Dat zet je die in 1 frame als Background, dit frame geef je het formaat '*' en welke res je ook neemt, het zal nooit opvallen.
Waar ik benieuwd naar ben is hoe kan je het voorkomen dat de background wel te scrollen is binnen de frame.
Ik bedoel dat als de background selecteerd het kan scrollen waardoor je de opmaak in de frame verkloot.

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 28 december 2001 14:54 schreef redcorn het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe kan je het voorkomen dat de background wel te scrollen is binnen de frame.
Ik bedoel dat als de background selecteerd het kan scrollen waardoor je de opmaak in de frame verkloot.
:?
je bedoelt, je scrollt de tekst maar de background blijft staan? Volgens mij is dat IE-only... hoe dat moet weet ik niet want ik ben niet geintresseerd in IE-only stuff....

Exact expert nodig?

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat je de background kan selecteren en die kan gaan scrollen in de frame, waardoor de buttons/plaatje die je daar hebt geplaatst weg kunnen scrollen.Terwijl je wilt dat de frame "vast" blijft staan.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:07

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op vrijdag 28 december 2001 15:15 schreef redcorn het volgende:
Wat ik bedoel is dat je de background kan selecteren en die kan gaan scrollen in de frame, waardoor de buttons/plaatje die je daar hebt geplaatst weg kunnen scrollen.Terwijl je wilt dat de frame "vast" blijft staan.
Dat gebeurd alleen als het frame "Scrolling=no" wordt gezet en er toch text of plaatjes in dat frame worden gezet die groter zijn dan het frame zelf. Dat moet je dus voorkomen.

Als het plaatje WEL kleiner is dan het frame en je kan dat nog steeds doen, dan moet je onnodige spaties (" ") weghalen of je plaatje NOG kleiner maken :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Ahh thanks, ik gebruik altijd een raster om mijn buttons te plaatsen ik denk dat dat de boosdoener is. :z
Pagina: 1