Waarom kchk kcchhk bij cdtje rippen??

Pagina: 1
Acties:

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Ik gebruik verschillende programmaatjes om cd's te rippen, meestal maak ik er dan wav- of 256kb-mp3-bestanden van, maar op een of andere manier lukt het mij maar niet om het foutloos te doen. Vooral op het begin van de cd zijn er korte stoten harde ruis te horen. Wat is hieraan te doen?

Ik gebruik een Audigy Platinum geluidskaart, maar had het probleem ook met een goedkoop ding en met een Guillemot Maxi Studio ISIS. Verder rip ik de cd's met een Aopen 48x CD-rom en zet ik ze via een Maxtor harde schijf op cd met een Plextor 12/10/32.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Heb je die ook bij je wavjes/mp3tjes?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Probeer es met je Plextor te rippen !

• Sneek
Op woensdag 26 december 2001 23:36 schreef Duracell het volgende:
Heb je die ook bij je wavjes/mp3tjes?
Ja...helaas wel

• eenTurk
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Op woensdag 26 december 2001 23:34 schreef Business het volgende:
Ik gebruik verschillende programmaatjes om cd's te rippen, meestal maak ik er dan wav- of 256kb-mp3-bestanden van, maar op een of andere manier lukt het mij maar niet om het foutloos te doen. Vooral op het begin van de cd zijn er korte stoten harde ruis te horen. Wat is hieraan te doen?

Ik gebruik een Audigy Platinum geluidskaart, maar had het probleem ook met een goedkoop ding en met een Guillemot Maxi Studio ISIS. Verder rip ik de cd's met een Aopen 48x CD-rom en zet ik ze via een Maxtor harde schijf op cd met een Plextor 12/10/32.
Dit heeft te maken met het opspinnen (op toeren komen) van je CD-rom drive. Meeste rip programma hebben een optie spin-up before copying/ripping of iets dergelijks. Welke programma gebruik je? Ik raad je EAC te gebruiken icm Lame DLL encoder, perfecte kwaliteit en het is freeware.

Het heeft absoluut niets te maken met je geluikskaart, omdat het rippen volledig buiten de geluidskaart om digitaal wordt gedaan via de IDE/SCSI bus.

En zoals Heko al suggereerde, probeer te rippen met je Plexor, Plextors zijn bij uitstek geschikt om te gaan rippen >:)

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

• Sneek
Dankjulliewel,

Ik rip voortaan met mijn Plextor...wat is een goede cd-rom speler (of DVD) die foutloos ript en sneller is dan de 32x van mijn Plextor?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Volgende keer de thread ff andes formuleren :+

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Of gebruik dbPowerAmp convertor, kan je ook naar .wma rippen dus minder ruimte nodig... :+

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op donderdag 27 december 2001 14:57 schreef Business het volgende:
Dankjulliewel,

Ik rip voortaan met mijn Plextor...wat is een goede cd-rom speler (of DVD) die foutloos ript en sneller is dan de 32x van mijn Plextor?
Die 32X is je data, voor rippen van muziek moet je op de DAE waarde letten. Die zal waarschijnlijk bij de 8 liggen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Pagina: 1