Windows 2000 op Packard Bell Platinum 7601 RW

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43996

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Packard Bell Platinum 7601 RW en daarop heb ik Windows ME gezet (nee, nog geen XP, zie verder). Nu werken mijn modem en geluidskaart niet meer (beide PCI, soudcard is Aztech en modem Conexant). Dat is op zich geen probleem omdat ik dat al had verwacht. Aztech ondersteund geen ME, 2000 of XP.

In apparaatbeheer is er echter een probleem met de VIA Tech VT82C596 - PCI to ISA Brigde. Overigens is het probleem met die PCI to ISA Brigde bekend bij Microsoft. Het gaat dan wel om een Intel chipset maar de foutmelding is hetzelfde (windows could not load the driver for this device because the computer is reporting two ISAPNP.VXD bus types (Code 2).

Microsoft geeft aan: This is caused bij the system Bios trying to report its ISA bus type more than once during the boot process. There is no adverse affect to the system or its perfomance. Als oplossing geeft Microsoft aan contact op te nemen met de fabrikant van het motherboard voor een bios update.

Daar ligt nou net het probleem. Ik heb van de site van PB twee bios opdates gehaald. Bij het updaten van de bios geeft het systeem aan ''starting windows 98''. Dat moet dus ME zijn. Conclusie van mij is dan, die updates zijn nog niet voor ME. Nou is mijn probleem. Wie is de fabrikant van dat motherboard. Het is een PB Phoenix motherboard. Typenummer MS6199VA. Daarnaast staat op het bord een teken FC of zo iets. Kan het merk van FIC zijn?? Chipset is VIA Tech VT82C596.

Heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem? Als ik nu 2000 installeer, zou het dan wel verholpen zijn?

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47

FutureCow

(C) FutureCow

ik zou de PC weggooien

en anders ff driver van internet download(van Modem en Soundcard)

Anoniem: 7312

Een BIOS-update heeft niks te maken met een OS, ten tweede is FCxxxxxx een identificatienummer voor alle hardware.

Rest mij nog te zeggen als 1 voorganger: koop een echte PC

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

het moederbord is van MSI

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

ik had ook een pb, alles er af gegooid en heb nu een prima computer. En voor bepaalde moederborden heb je wel degelijk een bios update nodig om windows XP er op zetten, dus wie weet ook andere os

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6199VA

hier heb je wat meer informatie over je moeder bord en je kan hier ook nieuwe bios downloaden

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

als er staat starting windows 98 betekent dat alleen maar dat het een opstart diskette is van windows 98, dat heeft er verder niks mee te maken. download de nieuwe bios, zet dat op een schijfje. stop hem in de computer, start opnieuw op, en laat de rest z'n gang gaan

Makerij Hofman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 43996

Topicstarter
He bedankt man!!! Het is gelukt! Probleem weg. Er is een bios speciaal gemaakt om dit probleem op te lossen. Ook verlost van dat irritante packard bell scherm.

Nogmaals bedankt!!

• komkommer

komkommer

Koffie

Jouke voelt zich goed *D

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred G.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-06 14:42
I know, dit topic is al wat ouder _O-
Maar ik heb mn Packard Bell 7601 RW nog. En doet t nog ook. *O*
Okee, Windows 98 SE geupdated naar het fabileuze Windows ME... _O-

Groetjes Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 16:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een topic van 22,5 jaar kicken met niet nuttige informatie is op zijn minst wat discutabel...

Daarom dan ook maar een slotje...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.