Op zaterdag 29 december 2001 23:07 schreef Interstice het volgende:
Ik hoor een hoop Bose is slecht en andere zijn beter. Maar zeg me nou is waar ik naar moet gaan luisteren. Richtprijs 3500,-- Boxen
Voorwaarde is dat het wel surround moet worden! Dus 5 boxen.
4xB&W dm303 + LCR3 kost je 1700 piek, kan je voor 1500 gulden een strakke sub bijhalen en dan kan je nog 300 gulden investeren in beugels en pootjes

. Geloof me dat dat gegarandeerd (veel) beter gaat klinken.
EN ik denk ook dat er een hoop mensen zijn die er het geld niet voor (over)hebben en DUS bose maar slecht vinden. En wat dat betreft ben ik het met de mensen eens die zeggen
Nee, dat zie je fout. Juist de mensen die er naar gingen luisteren vinden het slecht. De meeste mensen (random uitgekozen) vinden Bose namelijk een goed merk. Maar de mensen die hier op het AV forum reageren zijn (voor een groot deel) mensen die iets meer interesse hebben in geluidskwaliteit en geen genoegen nemen met een beukset. Die mensen hebben vaak ook nog eens
meer geld in speakers geinvesteerd dan dat een acoustimass 5-II'tje kost. Ze gingen luisteren in een echte hifizaak, en soms zelfs eerst naar bose (veel klanten meegemaakt!) en raakten door te luisteren overtuigd van hun eigen keuze

.
NIX is slecht als het aan de eisen van de gebruiker voldoet.
Daar heb je gelijk in, vandaar dat bose ook niet slecht
is, maar het wel door de meesten hier (audio geinteresseerden) slecht gevonden wordt...
En BTW een bebaald product word niet zomaar ineens een prestige merk. Daar heeft het reputatie voor nodig en kwaliteit anders word het niet verkocht lijkt me ?
Nee, dat heeft met hele andere zaken te maken, dan de absolute geluidskwaliteit. Ik kan hier de pluspunten wel opnoemen hoor:
• Goed verkrijgbaar bij toegankelijke winkels
• Goede prijzenstrategie (Bose speakers kosten
overal evenveel, en dat werkt goed (ook al verwacht je anders)
• Veel advertenties en veel gelezen mannenbladen (Panorama, Playbow, Penthouse, Elsevier, kranten)
• Gelikte reclamecampagnes
• Goede samenwerking met verkopende partijen (de winkels)
• Gelikt 'vrouwvriendelijk' uiterlijk
• "direc reflecting" waar iedereen als een blok voor valt (mooie plaatjes)
en last but not least
• En niet afschrikwekkend lelijk geluid, met een behoorlijke 'bodem'. Niet superstrak, niet superdiep, maar wel een goed hoorbaar en aanwezig laag, dat een groot deel van de bevolking als 'prettig ervaart. Niet zo gek, want met een sub kan je zelfs de meest belabberd klinkende speaker een beetje 'vol' laten klinken.
Dan staan de mensen dus in de (makkelijk toegankelijke) winkel, waar ze bose kunnen luisteren (dat
moet van bose) in een 'speakermuur' waar ze niet met niet-bose-speakers vergeleken kunnen worden (redelijk sterke wens van bose, hifi winkels doen dit vaak niet

). vervolgens wordt er een cd'tje opgezet dat best wel ok klinkt in die winkel: een lekker brommend laag, redelijk ok geluid (want zo extreem superslecht is het ook weer niet, het is beter dan een miniset, wat veel mensen ook goed genoeg vinden) en het ziet er leuk uit. Dan is de koop snel gemaakt...
Bose AC5-II zijn niet voor niets lange lange tijd de best verkochte speakers geweest... De bose 301 is trouwens de best verkochte speaker allertijden

.