Acoustimass 10/15 bose Spugen maar!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51
Hallo mensen. Ik heb al wat topics doorgeploegd over bose (Hoop :r & gal). Maare ik ben deze sets nog niet tegen gekomen. Ik ben hard aan het sparen en dacht vanwege de goede ervaringen van de bose boxjes van paps (Acoustimass 5)er ook maar aan om bose te kopen. Ik vind ze goed klinken.

Verschil tussen de 10 en de 15 zit hem in de subwoofer. Powered en niet powered. Kan iemand mij daar meer over vertellen?

Enne ik ben niet zo'n klassiek luisteraar maar zeg maar top 40 en hard house...

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
verschil in subs: de ene heeft een eigen versterker aan boord, de andere niet.

Verder mijn mening over bose:
De satjes zijn superklein en wanneer dat een belangrijke eis is, dan heb je er een leuk setje aan.
Heb je de ruimte voor "normale" speakers, dan kan je voor het geld van een acoustimass setje speakers kopen die een stuk beter klinken en dat zou ik je dan ook van harte willen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Laatst online: 06-06 15:45

d-motion

zow... en dan nu...

Als jij ze goed vind klinken moet je het niet laten om ze te gaan kopen! :)

Ik prefereer zelf liever full-range speakers! Zodat ik mijn middentonen en mid-laag niet hoef te gaan zoeken! :)

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Top 40 en Hardhouse? Neem dan gewoon een paar flinke speakers, niet dat kleine grut. Subwoofers zijn wel mooi en ach, zo slecht zijn die sattelites niet, maar ik heb toch liever gewoon een paar boxen waar je gewoon lekker mee kunt blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
Haha.
Ik ben een doorsnee gebruikertje Met een kamertje van 5 bij 5 waar een bureau en een bed instaat. De boxen zitten strax niet verder dan 1,5 meter van mijn hoofd af en ik zal die midtonen wel opvangen of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Laatst online: 06-06 15:45

d-motion

zow... en dan nu...

Denk het niet aangezien die satelieten dat niet bijster goed doorgeven! :)

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 23:09 schreef Interstice het volgende:
Haha.
Ik ben een doorsnee gebruikertje Met een kamertje van 5 bij 5 waar een bureau en een bed instaat. De boxen zitten strax niet verder dan 1,5 meter van mijn hoofd af en ik zal die midtonen wel opvangen of niet :+
Jouw kamertje is iets groter dan de mijne van 3 bij 3.5. Daar staan een grote bureau, klerenkast, ladenkast en grote zuilen in. Jij wilt dan Bose, dan moet ik zeggen dat ik zelf ze voordat ik mijn huidige set had ook zo'n soort bose setje wou hebben. Ik zelf vind ze eigenlijk niet zo, maar kwa grote is Bose wel goed voor kleinere ruimtes, vandaar dat ik ze wou hebben.
Je kan eens proberen of ze in je eigen kamer het Bose setje van je vader ook goed klinkt, zoals je verwacht, dan kan je rustig je eigen Bose kopen en verder niks van de andere aantrekken.

Als ik je wat anders mag aanbieden, wat wel in dezelfde prijsklasse ligt, dan wordt dat zoiets als dit. Ik neem aan dat je al een versterker hebt. Ik dan hier wat suggesties, wat wel in je kamer past en waar je wel jouw muziek mee kan draaien.

-Epos M12
-Dynaudio Audience 42
-Vifa Impuls

Je kan er een subwoofer bij doen, omdat deze niet zo laag gaan, maar dit triootje verslaan wel makkelijk grotere luidsprekers.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Voor design is de acoustimas erg mooi, qua geluid is alleen de professionele line van bose goed. Ik heb jaren in één van de betere audiozaken in nederland gewerkt, wat mij niet tot expert maakt, maar waar ik wel de ins en out op dit gebied heb gezien en gehoord. Wil je niet te groot en geld besparen ga dan voor een setje van jamo of e.d.. Heb je het geld toch liggen, dan kan je voor dezelfde prijs veel beter fullrange speakers krijgen. Maak een speaker maar eens open, qua onderdelen zit er niets kwalitatiefs in en het kost slecht een paar honderd gulden.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
kamertje van 5 bij 5 waar
Das een puike kamer hoor. Veel mensen overdrijven trouwens ook enorm met de afmetingen van hun kamer. Vaak komen ze meer dan 1m aan elke zijde te hoog uit.

• neographikal
  • Niet online
we hebben hier een acoustimass 15 staan, paar maanden geleden gekocht. dr zit op zich een prima geluid in, als je de bass eruit krijgt geregeld :) We hebben destijds ook lang zitten twijfelen tussend e 10 en de 15, maar we vonden de actieve sub toch net een mooier geluid geven. T kost je alleen een flinke bom duiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 08:34

Jag

Op donderdag 27 december 2001 00:00 schreef marco899 het volgende:
Voor design is de acoustimas erg mooi, qua geluid is alleen de professionele line van bose goed
*kuch*

Ik zou eens gaan luisteren in een winkel. En dan wel met Bose en de rest naast elkaar (wat Bose begrijpelijkerwijs liever niet heeft). Ik ben benieuwd of je dan nog steeds zo'n setje wilt (ik kan het me niet voorstellen, maar sommige mensen vallen voor het geluid van Bose).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Lol, Bose, is beter dan een sony torentje ofzo, maar ik een echte winkel kun je voor dat geld echt wel beter kopen hoor, een bose setje van 15000,- (wat voor hun de high-end/professionele thuisserie is, die niet in elke bose zaak te verkrijgen is) klinkt natuurlijkw el leuk, maar geeft mij maar de helf, dan heb iets mooiers, zeker voor 15000,- daar kun je echt prachtige speakers voor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Bose verkoopt alleen door:

1: Het grootste budget voor reclame van alle hifi fabrikanten.

2: Het staat altijd alleen in de winkel zodat je geen vergelijking kan treffen met echte speakers.

3: De speakers zijn klein en de vrouw hoeft maar tegen de sattelieten aan te kijken, de rommelende subdinges kan toch mooi achter de bank denken ze dan, dat het geluid totaal slecht is maakt niet uit, ik ken niemand met bose die serieus muziek luistert, het is meer wat "geluid" in de kamer hebben en je kan tegen je vrienden zeggen dat je een bose set hebt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

en je kan tegen je vrienden zeggen dat je een bose set hebt!!
Bose heeft een slechte prijs/kwaliteitsverhouding, je krijgt te weinig voor te veel geld.
Ik zou eens gaan luisteren in een winkel. En dan wel met Bose en de rest naast elkaar (wat Bose begrijpelijkerwijs liever niet heeft). Ik ben benieuwd of je dan nog steeds zo'n setje wilt (ik kan het me niet voorstellen, maar sommige mensen vallen voor het geluid van Bose).
Bose zelf valt nog niet eens voor het geluid van Bose, als ik hun mag geloven gaat design en het niet opvallen van de speakers boven het geluid wat er uit komt. Kijk maar eens rond op de site, je komt meer onzin tegen dan dat er echte informatie opstaat. Mooie verhaaltjes met weinig inhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
als je van design houdt en geen superfreak bent heeft bose een meer dan prima geluid, met name bij films e.d. Maar ook trace is ideaal voor deze boxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23:09

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 22:21 schreef neographikal het volgende:
als je van design houdt en geen superfreak bent heeft bose een meer dan prima geluid, met name bij films e.d. Maar ook trace is ideaal voor deze boxen :)
Maar waarom 200 % (of meer) teveel neerleggen voor zo een set ? Een setje Tannoy M1 voor 130 piek per stuk klinkt letterlijk beter dan B*s* :r

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 00:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik weet niet wat iedereen altijd zo heeft met bose, ik vond het vroeger ook altijd zo geweldig, maar het is VEEL te duur voor de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt. je kan beter 2 mooie zuilen kopen van rond de 800 piek, dan ben je goedkoper uit en ze geven prima geluid. Als je bose wilt schaf het dan alleen aan omdat je zo nodig kleine speakers wilt hebben, maar daar betaal je dan ook flink voor.

mijn advies -> DOE HET NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29979

Op vrijdag 28 december 2001 22:23 schreef JT het volgende:

[..]

Maar waarom 200 % (of meer) teveel neerleggen voor zo een set ? Een setje Tannoy M1 voor 130 piek per stuk klinkt letterlijk beter dan B*s* :r
Je bedoelt alesis M1 ?

Dit zijn nearfields en die zijn niet aan te raden voor every day hifi listening. Nearfields klinken niet vet, ze klinken puur neutraal (of proberen dat dan) en zijn meer bedoeld om eindmixen mee te maken.

Daarbij missen nearfields altijd het laag (tenzij je pieken hebt voor genelec) en zul je er een sub bij moeten zetten (wat weer crossover problemen ed geeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

Ze klinken zeker correcter, vooral op het gebied van middentonen en echt hoog. Maar een bose acoustimass setje heeft wel wat meer laag en is kleiner. Veel mensen vinden dat vaak belangrijker :{.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online

[..]

ouders betalen voor hun huiskamer :? :)

nee mn ouders vonden het gewoon mooie boxen met een goed geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 22:30 schreef houseworkx het volgende:

[..]

Je bedoelt alesis M1 ?
Volgens mij staat er toch echt Tannoy :z
Op vrijdag 28 december 2001 22:30 schreef JvS het volgende:

[..]

Ze klinken zeker correcter, vooral op het gebied van middentonen en echt hoog. Maar een bose acoustimass setje heeft wel wat meer laag en is kleiner. Veel mensen vinden dat vaak belangrijker :{.
Ik heb liever mooie, iets minder diepe bas dan diepere, lelijke bas.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
sub van de bose is dus niets mis mee....eerder de satalieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 22:36 schreef neographikal het volgende:
sub van de bose is dus niets mis mee....eerder de satalieten.
Blubberige bas....ook niet helemaal strak.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Waarom zouden de bose nu altijd per definitie slecht zijn?
Als ze echt slecht zouden zijn, werden ze nietverkocht.
Ze zijn niet goedkoop, maar dat heeft alles met de verkoop strategie van Bose te maken,
je vindt ze bijna alleen maar in "mamma en pappa" winkels, winkels van zelfstandige ondernemers,of franchisers.

Ik ken geen slechte bose luidsprekers.
ze zijn duurder, maar dat is het enige.
Een audi A4 is ook duurder als een volkswagen passat,maar het zijn beide ogende en rijdende auto's met een anders merkje erop. Is de audi dan slechter omdat ie duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 22:38 schreef JT het volgende:

[..]

Blubberige bas....ook niet helemaal strak.
pardon....ik krijg em niet eens aan het blubberen met dj-mike's subwoofer excursion test. Bij de tweede toon begon wat te rammelen....neo legt oor op sub, was niet de sub....

maar de servieskast van pa en ma :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

De ouders van een kameraad van mij hebben die Bose Acoustimas ook staan.. Het zijn opzich leuke speakers voor een DVD setje o.i.d. maar voor een beetje normaal muziek luisteren is het niet grandioos.

Wat ik wel aanraden kan zijn speakers van Klipsch, mijn ouders hebben beneden de RF 5 van Klipsch beneden staan.
Ik moet zeggen dat dit super klinkt in combinatie met onze Denon versterker :).

Kortom: Als je de speakers gebruikt voor DVD = perfect (alhoewel je wel hoort waar de bass vandaan komt :( )
Wil je ze gebruiken voor normaal muziek luisteren dan zou ik es verder kijken als ik jou was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 22:42 schreef neographikal het volgende:

[..]

pardon....ik krijg em niet eens aan het blubberen met dj-mike's subwoofer excursion test. Bij de tweede toon begon wat te rammelen....neo legt oor op sub, was niet de sub....

maar de servieskast van pa en ma :+
Blubberig heeft niks te maken met volume.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 28 december 2001 22:39 schreef weeraanmelden het volgende:
...Een audi A4 is ook duurder als een volkswagen passat,maar het zijn beide ogende en rijdende auto's met een anders merkje erop. Is de audi dan slechter omdat ie duur is?...
Nee, de Audi is kwalitatief net zo goed/misschien iets beter, maar vaak mooier afgewerkt.
Maar zo is dat niet echt met Bose gesteld..

"Vroeger" (k ben haast 18:P) vond ik Bose ook tof, mooi geluidje, je kent het wel. Maar als je bedenkt hoeveel je er voor moet betalen, en met dat in je achterhoofd eens gaat zitten luisteren naar speakers van vele malen minder geld hoor je echt wel verschil, of je wilt het gewoon niet horen.
Er zijn van die mensen die Bose super vinden, maar waarom zou je voor enorm veel geld apparatuur kopen als je gewoon niet kunt ontkennen dat andere dingen voor meestal minder geld net zoveel (meer) waar bieden. Dat doe je het gewoon om het elite-Bose-gevoel te hebben volgens mij.

Men kan veel, men kan veel en goed geluid in kleine doosjes stoppen, dat ontken ik niet, maar mijn mening is dus dat je gewoon voor iets anders moet gaan met een echte klankkast en minder geld. Maar da's mijn mening (voor de 3e keer ofzo al in deze reply? :P)..

Maar laat je niet leiden door het mooie Bose hoesje en luister ook naar de meningen van anderen, want die zijn echt niet uit de duim gezogen.
En luister natuurlijk naar meerdere boxen en staar je niet blind op 1 ding.

Kusje :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op donderdag 27 december 2001 10:07 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Das een puike kamer hoor. Veel mensen overdrijven trouwens ook enorm met de afmetingen van hun kamer. Vaak komen ze meer dan 1m aan elke zijde te hoog uit.
offtopic:
en ze overdrijven niet alleen over de afmetingen van hun kamer >:)

Het draait hier trouwens weer uit op de "bekende" discussie... Uiteindelijk is het gewoon gaan luisteren en oordelen. Ieders smaak is anders (Psychoaccoustiek (c) JvS 2001) en als jij die melkpakkies wat vindt wie zijn wij dan om er over te zeiken :?

Ikzelf ben er geen fan van maar ik denk als ik het heel eerlijk aan mijn vrouwtje zou vragen dat zij ook liever iets "kleiners" (gaan we weer) heeft dat dan maar iets minder klinkt :+

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 23:07 schreef Esger het volgende:

[..]

Nee, de Audi is kwalitatief net zo goed/misschien iets beter, maar vaak mooier afgewerkt.
Maar zo is dat niet echt met Bose gesteld..

"Vroeger" (k ben haast 18:P) vond ik Bose ook tof, mooi geluidje, je kent het wel. Maar als je bedenkt hoeveel je er voor moet betalen, en met dat in je achterhoofd eens gaat zitten luisteren naar speakers van vele malen minder geld hoor je echt wel verschil, of je wilt het gewoon niet horen.
Er zijn van die mensen die Bose super vinden, maar waarom zou je voor enorm veel geld apparatuur kopen als je gewoon niet kunt ontkennen dat andere dingen voor meestal minder geld net zoveel (meer) waar bieden. Dat doe je het gewoon om het elite-Bose-gevoel te hebben volgens mij.

Men kan veel, men kan veel en goed geluid in kleine doosjes stoppen, dat ontken ik niet, maar mijn mening is dus dat je gewoon voor iets anders moet gaan met een echte klankkast en minder geld. Maar da's mijn mening (voor de 3e keer ofzo al in deze reply? :P)..

Maar laat je niet leiden door het mooie Bose hoesje en luister ook naar de meningen van anderen, want die zijn echt niet uit de duim gezogen.
En luister natuurlijk naar meerdere boxen en staar je niet blind op 1 ding.

Kusje :+
Du hast richt

O+ Kusje terug O+ :7

:+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik geloof dat bij sommige mensen iets niet helemaal doordringt wat er gezegd wordt:

Bose speakers zijn niet slecht, alleen je betaalt er gewoon teveel voor!
Hetzelfde geluid maar dan van een andere fabrikant heb je voor minder geld....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 28 december 2001 23:17 schreef dreeke het volgende:
Ik geloof dat bij sommige mensen iets niet helemaal doordringt wat er gezegd wordt:

Bose speakers zijn niet slecht, alleen je betaalt er gewoon teveel voor!
Hetzelfde geluid maar dan van een andere fabrikant heb je voor minder geld....
Hoezo betaal je er "teveel" voor :? Een schemerlampie van de blokker is €10,- als je hem van 1 of andere wazige dronken italiaanse designer koopt is 10 keer zo duur en er komt gewoon hetzelfde licht uit... en toch kopen mensen die shit. "Teveel" betalen is het niet ... je betaald voor een design en de grote. Iemand die dat er voor over heeft betaald nooit "teveel" ...

DIt is allemaal IMHO laat dat duidelijk sein jah ;)

edit:
goeie sig dreeke lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar de servieskast van pa en ma
Als er voorwerpen in het huis mee-trillen (die niet dicht tegen de speakers aanstaan) geeft dat aan dat je speakerset de bas-laag niet goed onder controle kan houden. Een speaker in een stabiele houten kast, of een andere geschikte behuizing zal dat niet snel doen (of er moet iets defect zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 28 december 2001 23:16 schreef JT het volgende:

[..]

Du hast richt

O+ Kusje terug O+ :7

Nog ff dreeke: ik vind het geluid niet superslecht hoor, eerlijk, maar in verhouding, :? het is niks, in een labtec pc speaker systeem zit niet veel minder geluid voor een paar procent van aankoopsprijs van sommige bose sets.
Het is gewoon hebbehebbe economie bij Bose vind ik...
t is allemaal plestik en klein en blegh.

Oke, ik ga niet flamen enzo, want het is inderdaad altijd t zelfde verhaal.. maar t is gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 28 december 2001 23:21 schreef Baklap het volgende:

[..]

Hoezo betaal je er "teveel" voor :? Een schemerlampie van de blokker is €10,- als je hem van 1 of andere wazige dronken italiaanse designer koopt is 10 keer zo duur en er komt gewoon hetzelfde licht uit... en toch kopen mensen die shit. "Teveel" betalen is het niet ... je betaald voor een design en de grote. Iemand die dat er voor over heeft betaald nooit "teveel" ...

DIt is allemaal IMHO laat dat duidelijk sein jah ;)

edit:
goeie sig dreeke lol
IMHO, jahaa, kan je als je klein wilt ook dus een goedkoop (wat is goedkoop invergelijking met bose? 1000 piek?) Ook pc speakers kopen, met sub of JVC ofzo. En niet dat dat selcht is.

[off topic]
Hrmpf, ik ga blik op de weg kijken.

Veel plezier nog in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 28 december 2001 23:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als er voorwerpen in het huis mee-trillen (die niet dicht tegen de speakers aanstaan) geeft dat aan dat je speakerset de bas-laag niet goed onder controle kan houden. Een speaker in een stabiele houten kast, of een andere geschikte behuizing zal dat niet snel doen (of er moet iets defect zijn).
Dat is niet waar. Al heb je nog zo'n strakke set en zo iets duurs, als je een deur hebt die losjes zit, dan zal die met een goede set net zo hard meetrillen als met een slechte. Dat zijn gewoon kamer resonanties. Ramen trillen ook vaak mee. Dat is gewoon resoneren, en daar kan je niets aan doen, qua versterkeraparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 28 december 2001 23:30 schreef Esger het volgende:

[..]

IMHO, jahaa, kan je als je klein wilt ook dus een goedkoop (wat is goedkoop invergelijking met bose? 1000 piek?) Ook pc speakers kopen, met sub of JVC ofzo. En niet dat dat selcht is.

[off topic]
Hrmpf, ik ga blik op de weg kijken.

Veel plezier nog in dit topic :P
Nee daar ga je nu zeg maar links terwijl je rechts moet :P Ik zeg niet dat zo'n Creative >:) setje gelijk staat aan een normale speaker... ik zeg alleen dat Bose geen wereld speakers maakt maar het zijn zeker geen kl*te speakers. Ze zijn... hoe zou ik het zeggen... nogal smaakgevoelig. Ik zou ze ook niet willen hebben maar nogmaals ik ben niemand ;)

Niemand betaald in principe teveel voor iets dat voldoet aan de wensen en eisen van die persoon, dat is wat ik zeg.

ps veel plezier met blik op de weg, die ene motorrijder is erg geinig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is niet waar. Al heb je nog zo'n strakke set en zo iets duurs, als je een deur hebt die losjes zit, dan zal die met een goede set net zo hard meetrillen als met een slechte. Dat zijn gewoon kamer resonanties. Ramen trillen ook vaak mee. Dat is gewoon resoneren, en daar kan je niets aan doen, qua versterkeraparatuur.
Misschien... als je het volume aardig opendraait, maar dat mag toch zeker niet gebeuren met een 'normale' volumesterkte. Als een speaker doordreunt is dat een minpunt. Een goeie speaker vangt namelijk een groot gedeelte van de trillingen(=bass) zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 23:34 schreef Baklap het volgende:

[..]

nogal smaakgevoelig.
Tja, je hebt een goede of slechte smaak >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 28 december 2001 23:49 schreef JT het volgende:

[..]

Tja, je hebt een goede of slechte smaak >:)
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 22:53 schreef JT het volgende:

[..]

Blubberig heeft niks te maken met volume.
ik heb het niet over volume man....ik heb het erover dat tie laag genoeg komt om bij een matig volume de servieskast van me ouders te laten trillen....en zonder dat tie ook maar een kick geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 28 december 2001 23:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Misschien... als je het volume aardig opendraait, maar dat mag toch zeker niet gebeuren met een 'normale' volumesterkte. Als een speaker doordreunt is dat een minpunt. Een goeie speaker vangt namelijk een groot gedeelte van de trillingen(=bass) zelf op.
Ik was altijd van mening dat een speaker zo stijf mogelijk moest zijn, en zo min mogelijk zelf mee moest resoneren (ik denk dat jij dat ook bedoelt, maar dat je het anders omschrijft ;)). Door zo stijf en zo zwaar mogelijk te zijn, presteert een speaker juist beter en klinkt-ie 'strakker' (OMG, ik bebruik dat woord :P). Hij vangt ze dus niet echt op, maar hij geeft ze gewoon niet door.

Dat maakt helaas nog steeds niet uit voor kamerresonanties. Vraag maar aan tbusquet, die heeft er bij erg veel verschillende frequenties last van :(. Bij speakers die zelf al wat minder heftig in die frequentie meedoen kan je er inderdaad verbetering optreden. In zijn geval was het van paradigm PS1000 (oid) naar (nu even) Rel Q200e, en er is nu een stuk minder resonantie, maar het is er zeker nog wel :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het niet over volume man....ik heb het erover dat tie laag genoeg komt om bij een matig volume de servieskast van me ouders te laten trillen....
doordreunen heet dat
In zijn geval was het van paradigm PS1000 (oid) naar (nu even) Rel Q200e, en er is nu een stuk minder resonantie, maar het is er zeker nog wel
Ik heb dat weleens extreem gehad toen ik een Aiwa setje in de huiskamer ging testen, die bassen werden gewoon ongecontroleerd naar buiten geblazen waardoor bepaalde zooi in de kamer mee ging trillen.

Met de B&W DM7's in dezelfde huiskamer is dat nog nooit gebeurd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Laatst online: 26-05 13:47
toch altijd weer die flamewar als er Bose genoemd wordt? Niemand is verplicht een Bose set te kopen, maar je het wilt en het geld er voor over hebt, wat maakt het dan uit?

Dit soort discussies eindigen altijd weer in een onzinnige strijd tussen de "audiofielen" hier en de rest. Af en toe lijkt het alsof de keuze van speakers gelijk gesteld kan worden aan een geloofsovertuiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch altijd weer die flamewar als er Bose genoemd wordt? Niemand is verplicht een Bose set te kopen, maar je het wilt en het geld er voor over hebt, wat maakt het dan uit?
Het is gewoon vreemd dat je voor heel weinig kwaliteit heel veel geld wilt betalen. Je koopt toch ook geen VW Golf GTI voor de prijs van een Ferrari F50.

Bose speakers hebben meestal veel te weinig inhoud voor de prijsklasse waarin ze zitten.

Is dat flamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 29 december 2001 13:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is gewoon vreemd dat je voor heel weinig kwaliteit heel veel geld wilt betalen. Je koopt toch ook geen VW Golf GTI voor de prijs van een Ferrari F50.

Bose speakers hebben meestal veel te weinig inhoud voor de prijsklasse waarin ze zitten.
En dat is JOUW mening, geen feit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 29 december 2001 13:58 schreef Baklap het volgende:

[..]

En dat is JOUW mening, geen feit. ;)
Weer een fout Baklap >:) Tis de waarheid...

* JT begint te denken dat Baklap B*s* heeft >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 december 2001 17:07 schreef JT het volgende:

[..]

Weer een fout Baklap >:) Tis de waarheid...

* JT begint te denken dat Baklap B*s* heeft >:)
Als we dan gaan mierenneuken, jij vindt dat bose slecht is. Voor jouw smaak is het wellicht slecht. Maar half Noord Amerika denkt daar anders over. Het verkoopt daar alsof het high-end is voor een goede prijs met een leuk uiterlijk. Het wordt door anderen dus goed gevonden.

Ik heb ook een setje 301's gehad. Ik vond ze ook best aardig klinken. Het kan wel beter, maar bij hoog en laag volhouden dat het slecht is, is niet echt nodig. Jij vindt het slecht en met jou vele anderen. Er zijn er echter ook die het goed vinden. Die mensen zullen ook bij hoog en laag volhouden dat het goed IS, wat dus net zo goed onzin is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 29 december 2001 17:11 schreef JvS een heel verhaal omdat ie niet snapte dat het een geintje was :D :

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24294

'no high's, no lows, it must be bose'

zeiden ze bij ons altijd (hifi- en pro zaak waar ik vroeger bijkluste)
>:)

bose is (net zoals B&O :r en loewe :r ) een beetje een 'design merk', het staat sjiek, maar het is niet echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou, Loewe heeft toch zeker wel mooi beeld vind ik...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 29 december 2001 17:37 schreef JT het volgende:
Nou, Loewe heeft toch zeker wel mooi beeld vind ik...
LOL... maar wat wij (geluidsmannen) altijd zeiden was...

Bose voor rondzingen in de hele kamer.... :z

JvS je heb helemaal gelijk het is de eye, of beter gezegd the ear of the beholder..

Goed of slecht bestaat niet in deze.

* Baklap denkt dat hij er nu een punt achter zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
Ahrg ik durf bijna zelf niet meer te replyen maar ik daagde wel een beetje uit met de topicnaam....

Ik hoor een hoop Bose is slecht en andere zijn beter. Maar zeg me nou is waar ik naar moet gaan luisteren. Richtprijs 3500,-- Boxen

Voorwaarde is dat het wel surround moet worden! Dus 5 boxen.

EN ik denk ook dat er een hoop mensen zijn die er het geld niet voor (over)hebben en DUS bose maar slecht vinden. En wat dat betreft ben ik het met de mensen eens die zeggen NIX is slecht als het aan de eisen van de gebruiker voldoet.

En BTW een bebaald product word niet zomaar ineens een prestige merk. Daar heeft het reputatie voor nodig en kwaliteit anders word het niet verkocht lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 29 december 2001 23:07 schreef Interstice het volgende:
EN ik denk ook dat er een hoop mensen zijn die er het geld niet voor (over)hebben en DUS bose maar slecht vinden.
Das dus pure bull....als speakers van 1/3 van de prijs nou net zo goed klinken, dan is het toch slecht ?
En BTW een bebaald product word niet zomaar ineens een prestige merk. Daar heeft het reputatie voor nodig en kwaliteit anders word het niet verkocht lijkt me ?
Zie de punten die hier boven staan van de kenners.

Goede speakers : Kef KHT2005

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
Op zaterdag 29 december 2001 23:14 schreef JT het volgende:

[..]

Das dus pure bull....als speakers van 1/3 van de prijs nou net zo goed klinken, dan is het toch slecht ?
[..]
De Prijskwaliteit verhouding is misschien minder das wat anders dan dat de speakers slecht zijn
Goede speakers : Kef KHT2005
En die heb jij zeker? :? Dus das goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 29 december 2001 23:16 schreef Interstice het volgende:
De Prijskwaliteit verhouding is misschien minder das wat anders dan dat de speakers slecht zijn
Op die manier bestaan er geen slechte speakers. Slecht is voor mij als er speakers zijn die veel goedkoper net zo goed of beter geluid geven.
En die heb jij zeker? :? Dus das goed?
Nog niet, wil ze wel gaan halen, moet alleen nog veel sparen :o Mar ik heb ze wel gehoord en ze klinken _errug_ goed :) Kosten 3000 piek, iets minder in de uitverkoop waarschijnlijk dus heb je nog meer dan 500 piek over voor bekabeling (wat overigens niet allemaal aan kabels hoeft worden uitgegeven :P ).

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 december 2001 23:07 schreef Interstice het volgende:
Ik hoor een hoop Bose is slecht en andere zijn beter. Maar zeg me nou is waar ik naar moet gaan luisteren. Richtprijs 3500,-- Boxen

Voorwaarde is dat het wel surround moet worden! Dus 5 boxen.
4xB&W dm303 + LCR3 kost je 1700 piek, kan je voor 1500 gulden een strakke sub bijhalen en dan kan je nog 300 gulden investeren in beugels en pootjes :). Geloof me dat dat gegarandeerd (veel) beter gaat klinken.
EN ik denk ook dat er een hoop mensen zijn die er het geld niet voor (over)hebben en DUS bose maar slecht vinden. En wat dat betreft ben ik het met de mensen eens die zeggen
Nee, dat zie je fout. Juist de mensen die er naar gingen luisteren vinden het slecht. De meeste mensen (random uitgekozen) vinden Bose namelijk een goed merk. Maar de mensen die hier op het AV forum reageren zijn (voor een groot deel) mensen die iets meer interesse hebben in geluidskwaliteit en geen genoegen nemen met een beukset. Die mensen hebben vaak ook nog eens meer geld in speakers geinvesteerd dan dat een acoustimass 5-II'tje kost. Ze gingen luisteren in een echte hifizaak, en soms zelfs eerst naar bose (veel klanten meegemaakt!) en raakten door te luisteren overtuigd van hun eigen keuze :).
NIX is slecht als het aan de eisen van de gebruiker voldoet.
Daar heb je gelijk in, vandaar dat bose ook niet slecht is, maar het wel door de meesten hier (audio geinteresseerden) slecht gevonden wordt...
Nee, dat heeft met hele andere zaken te maken, dan de absolute geluidskwaliteit. Ik kan hier de pluspunten wel opnoemen hoor:

• Goed verkrijgbaar bij toegankelijke winkels
• Goede prijzenstrategie (Bose speakers kosten overal evenveel, en dat werkt goed (ook al verwacht je anders)
• Veel advertenties en veel gelezen mannenbladen (Panorama, Playbow, Penthouse, Elsevier, kranten)
• Gelikte reclamecampagnes
• Goede samenwerking met verkopende partijen (de winkels)
• Gelikt 'vrouwvriendelijk' uiterlijk
• "direc reflecting" waar iedereen als een blok voor valt (mooie plaatjes)
en last but not least
• En niet afschrikwekkend lelijk geluid, met een behoorlijke 'bodem'. Niet superstrak, niet superdiep, maar wel een goed hoorbaar en aanwezig laag, dat een groot deel van de bevolking als 'prettig ervaart. Niet zo gek, want met een sub kan je zelfs de meest belabberd klinkende speaker een beetje 'vol' laten klinken.

Dan staan de mensen dus in de (makkelijk toegankelijke) winkel, waar ze bose kunnen luisteren (dat moet van bose) in een 'speakermuur' waar ze niet met niet-bose-speakers vergeleken kunnen worden (redelijk sterke wens van bose, hifi winkels doen dit vaak niet >:)). vervolgens wordt er een cd'tje opgezet dat best wel ok klinkt in die winkel: een lekker brommend laag, redelijk ok geluid (want zo extreem superslecht is het ook weer niet, het is beter dan een miniset, wat veel mensen ook goed genoeg vinden) en het ziet er leuk uit. Dan is de koop snel gemaakt...

Bose AC5-II zijn niet voor niets lange lange tijd de best verkochte speakers geweest... De bose 301 is trouwens de best verkochte speaker allertijden :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 29 december 2001 23:25 schreef JT het volgende:

[..]

Op die manier bestaan er geen slechte speakers. Slecht is voor mij als er speakers zijn die veel goedkoper net zo goed of beter geluid geven.
[..]

Nog niet, wil ze wel gaan halen, moet alleen nog veel sparen :o Mar ik heb ze wel gehoord en ze klinken _errug_ goed :) Kosten 3000 piek, iets minder in de uitverkoop waarschijnlijk dus heb je nog meer dan 500 piek over voor bekabeling (wat overigens niet allemaal aan kabels hoeft worden uitgegeven :P ).
Let je er wel op dat je kabels geen "tijdsverschil" en/of "verkeerd gerichte electronen" hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 29 december 2001 23:29 schreef Baklap het volgende:

[..]

Let je er wel op dat je kabels geen "tijdsverschil" en/of "verkeerd gerichte electronen" hebben >:)
Uiteraard, met warp-core en ultra directing phasers word alles weer gecorigeerd :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 29 december 2001 23:31 schreef JT het volgende:

[..]

Uiteraard, met warp-core en ultra directing phasers word alles weer gecorigeerd :P
LOL...

* Baklap gaat eens kijken of zijn horizontale 2 meterplank nog tijdsverschillen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
Op zaterdag 29 december 2001 23:28 schreef JvS het volgende:

[..]

4xB&W dm303 + LCR3 kost je 1700 piek, kan je voor 1500 gulden een strakke sub bijhalen en dan kan je nog 300 gulden investeren in beugels en pootjes :). Geloof me dat dat gegarandeerd (veel) beter gaat klinken.
[..]

Nee, dat zie je fout. Juist de mensen die er naar gingen luisteren vinden het slecht. De meeste mensen (random uitgekozen) vinden Bose namelijk een goed merk. Maar de mensen die hier op het AV forum reageren zijn (voor een groot deel) mensen die iets meer interesse hebben in geluidskwaliteit en geen genoegen nemen met een beukset. Die mensen hebben vaak ook nog eens meer geld in speakers geinvesteerd dan dat een acoustimass 5-II'tje kost. Ze gingen luisteren in een echte hifizaak, en soms zelfs eerst naar bose (veel klanten meegemaakt!) en raakten door te luisteren overtuigd van hun eigen keuze :).
[..]

Daar heb je gelijk in, vandaar dat bose ook niet slecht is, maar het wel door de meesten hier (audio geinteresseerden) slecht gevonden wordt...
[..]

Nee, dat heeft met hele andere zaken te maken, dan de absolute geluidskwaliteit. Ik kan hier de pluspunten wel opnoemen hoor:

• Goed verkrijgbaar bij toegankelijke winkels
• Goede prijzenstrategie (Bose speakers kosten overal evenveel, en dat werkt goed (ook al verwacht je anders)
• Veel advertenties en veel gelezen mannenbladen (Panorama, Playbow, Penthouse, Elsevier, kranten)
• Gelikte reclamecampagnes
• Goede samenwerking met verkopende partijen (de winkels)
• Gelikt 'vrouwvriendelijk' uiterlijk
• "direc reflecting" waar iedereen als een blok voor valt (mooie plaatjes)
en last but not least
• En niet afschrikwekkend lelijk geluid, met een behoorlijke 'bodem'. Niet superstrak, niet superdiep, maar wel een goed hoorbaar en aanwezig laag, dat een groot deel van de bevolking als 'prettig ervaart. Niet zo gek, want met een sub kan je zelfs de meest belabberd klinkende speaker een beetje 'vol' laten klinken.

Dan staan de mensen dus in de (makkelijk toegankelijke) winkel, waar ze bose kunnen luisteren (dat moet van bose) in een 'speakermuur' waar ze niet met niet-bose-speakers vergeleken kunnen worden (redelijk sterke wens van bose, hifi winkels doen dit vaak niet >:)). vervolgens wordt er een cd'tje opgezet dat best wel ok klinkt in die winkel: een lekker brommend laag, redelijk ok geluid (want zo extreem superslecht is het ook weer niet, het is beter dan een miniset, wat veel mensen ook goed genoeg vinden) en het ziet er leuk uit. Dan is de koop snel gemaakt...

Bose AC5-II zijn niet voor niets lange lange tijd de best verkochte speakers geweest... De bose 301 is trouwens de best verkochte speaker allertijden :o.
Dankje modje eindelijk een post waar ik echt wat aan heb dankje no offence aan de andere btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar jaar terug was er ook een Bose demonstratie bij de Expert hier. Stonden allemaal mensen te luisteren, dus ging mijn vader ook maar eens kijken. Die verkoper stopt er een CD in en draait wat aan de knopjes, vervolgens moesten die mensen allemaal de indrukwekkende bass-laag en de hoge tonen van Bose horen door wat housemuziek op te zetten. Al die mensen kijken zo van 'ja, dit is toch wel indrukwekkend' Kwam mijn vader ineens met de opmerking: 'Wat u nu doet kan ik thuis ook, u staat gewoon de bass en de hoge tonen vol open te draaien'. De verkoper: Zo klinkt Bose meneer. vader: dan mogen ze bij Bose hun speakers wel wat beter afstellen want ik mis ook duidelijk de aanwezigheid van het middengebied.

vond die verkoper niet echt leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 08-06 17:00
M'n opa en oma hebben een paar jaar geleden ook een Bose Acoustimass setje gekocht (ik geloof ook de 5, in ieder geval met van die satellites die bestaan uit twee vierkante blokjes en een normale onversterkte sub).

Zij hebben de set vooral gekocht omdat ze hun oude boxen (waren prima dingen qua geluid, overigens) te groot vonden voor de kamer. Oftewel: ze hebben ze gekocht om de reden waarom veel mensen met veel geld bose's kopen: ze nemen weinig ruimte in.

Ik vind het geluid wat erin zit echt nergens op lijken. Ik vraag me zelfs af of ze ze in de audiozaak echt geluisterd hebben. Of ze klonken in de audiozaak nog redelijk omdat er een goede versterker aan hing. In ieder geval kan de JVC receiver van m'n opa en oma die set amper fatsoenlijk aansturen. Nauwelijks laag en een heel wollig geluid uit de satellites.

Zelfs het Jamo subwoofer setje (s2) dat m'n ouders 14 jaar geleden hebben gehaald en dat ik nu op m'n kamer heb staan klinkt in vergelijking tot die acoustimass speakers stukken beter.

Mijn ouders hebben een jaar of 7 geleden ook een nieuwe stereo set gekocht (veel geld aan uit gegeven). M'n moeder was vanwege de reclame en de sub die je overal kwijt kunt toen ook al gecharmeerd van de Accoustimass. Gelukkig heeft zij alleen wel eigen cd's mee naar de audiozaak genomen en verschillende speaker sets vergeleken.
M'n ouders zijn vervolgens voor Mission boxjes gegaan van 400 gulden per stuk. En ik moet zeggen: die klinken een stuk beter dan de Acoustimass set van m'n opa en oma :)

Wat ik hiermee wil zeggen: Ook ik vind die acoustimass set van Bose te weinig kwaliteit bieden voor de prijs die je ervoor betaalt. En dan vind ik ze het geld ook niet waard. Je gaat geen speaker set kopen (m'n opa en oma betaalden 2000 gulden) als je met een set van 800 gulden stukken mooier en natuurlijker geluid hebt.

Overigens vind ook ik Bose niet per definitie een slecht merk: Een familielid heeft gewone Bose speakers aan een vrij solide Kenwood versterker hangen en die klinken best OK.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 30 december 2001 11:40 schreef Interstice het volgende:

[..]

Dankje modje eindelijk een post waar ik echt wat aan heb dankje no offence aan de andere btw.
Je word hier toch ook echt wel door anderen geholpen hoor :Z Je vraagt aan mij een goed alternatief, die krijg je. En van de bovenstaande punten staan er al een hoop in deze topic door anderen beschreven....

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[quote]
Op zondag 30 december 2001 12:24 schreef Eymey het volgende:
M'n opa en oma hebben een paar jaar geleden ook een Bose Acoustimass setje gekocht (ik geloof ook de 5, in ieder geval met van die satellites die bestaan uit twee vierkante blokjes en een normale onversterkte sub).

Zij hebben de set vooral gekocht omdat ze hun oude boxen (waren prima dingen qua geluid, overigens) te groot vonden voor de kamer. Oftewel: ze hebben ze gekocht om de reden waarom veel mensen met veel geld bose's kopen: ze nemen weinig ruimte in.

Ik vind het geluid wat erin zit echt nergens op lijken. Ik vraag me zelfs af of ze ze in de audiozaak echt geluisterd hebben. Of ze klonken in de audiozaak nog redelijk omdat er een goede versterker aan hing. In ieder geval kan de JVC receiver van m'n opa en oma die set amper fatsoenlijk aansturen. Nauwelijks laag en een heel wollig geluid uit de satellites.
[quote]

Ten eerste : B*s* speakers worden altijd zo opgesteld dat ze niet direct te vergelijken zijn met andere speakers. Nou hoeft dat voor mij ook niet omdat ik anders ook wel het verschil hoor, maar veel mensen niet, en die vallen voor het overvloed aan laag en hoog. Midden letten ze niet meer op. Plus dat JVC...um....no offence, maar ut zijn geen beste versterkers. Ik kan me voorstellen dat ie het niet trekt.
Zelfs het Jamo subwoofer setje (s2) dat m'n ouders 14 jaar geleden hebben gehaald en dat ik nu op m'n kamer heb staan klinkt in vergelijking tot die acoustimass speakers stukken beter.
Niet alles van Jamo was slecht, tegenwoordig hebben ze zelfs genoeg goeie speakers :)
Mijn ouders hebben een jaar of 7 geleden ook een nieuwe stereo set gekocht (veel geld aan uit gegeven). M'n moeder was vanwege de reclame en de sub die je overal kwijt kunt toen ook al gecharmeerd van de Accoustimass. Gelukkig heeft zij alleen wel eigen cd's mee naar de audiozaak genomen en verschillende speaker sets vergeleken.
M'n ouders zijn vervolgens voor Mission boxjes gegaan van 400 gulden per stuk. En ik moet zeggen: die klinken een stuk beter dan de Acoustimass set van m'n opa en oma :)
Hey, kijk, voor het eerst dat ik verstandige mensen zie :D (die dan wat minder van audio weten).
Wat ik hiermee wil zeggen: Ook ik vind die acoustimass set van Bose te weinig kwaliteit bieden voor de prijs die je ervoor betaalt. En dan vind ik ze het geld ook niet waard. Je gaat geen speaker set kopen (m'n opa en oma betaalden 2000 gulden) als je met een set van 800 gulden stukken mooier en natuurlijker geluid hebt.
Dit is waarom ik het slecht vind.
Overigens vind ook ik Bose niet per definitie een slecht merk: Een familielid heeft gewone Bose speakers aan een vrij solide Kenwood versterker hangen en die klinken best OK.
Vergelijk ze is met andere speakers uit die prijsklasse en tijd....en misschien heb je wel gelijk, want B*s* heeft ooit is 1 of 2 types uitgebracht die wel goed waren.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 30 december 2001 13:06 schreef JT het volgende:

[..]

Je word hier toch ook echt wel door anderen geholpen hoor :Z Je vraagt aan mij een goed alternatief, die krijg je. En van de bovenstaande punten staan er al een hoop in deze topic door anderen beschreven....
Samenvatten is de kunst :P. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 30 december 2001 13:35 schreef JvS het volgende:

[..]

Samenvatten is de kunst :P. >:)
Hehe >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39817

Wat je niet moet vergeten met een bose setje is dat je een erg vette versterker eraan moet hebben hangen,anders klinkt het echt niet.En dan bedoel ik een watje of 80.
Ik heb mijn bose setje eerst op een pioneer van 40watt gehad,waardeloos.toen een yamaha van 100watt, dan klinkt het leuk,vind ik.....Maar het blijft behelpen tenopzichte van normaal formaat speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op zondag 30 december 2001 14:58 schreef rookwolk het volgende:
Wat je niet moet vergeten met een bose setje is dat je een erg vette versterker eraan moet hebben hangen,anders klinkt het echt niet.En dan bedoel ik een watje of 80.
Ik heb mijn bose setje eerst op een pioneer van 40watt gehad,waardeloos.toen een yamaha van 100watt, dan klinkt het leuk,vind ik.....Maar het blijft behelpen tenopzichte van normaal formaat speakers.
ja hehe, je gaat niet boxen van 3500 halen om er vervolges een versterker van 500 piek aan te hangen....dat geldt overal :)
Pagina: 1