Repotec router, computernaam veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24
Wie kan mij effe helpen.
Ik heb de firmware vervangen en nu moet ik em opnieuw instellen. ik open de browser en ga via http://192.168.0.1 naar de routerconfig, maar als ik daar de computernaam ingeef, dan saved hij die niet alhoewel hij dat wel zegt.
Als ik dat doe dan wil hij de internet verbinding gaan testen, en die test pakt dan negatief uit.
Ik kan ook alle andere instellingen wijzigen en die slaat hij dan wel op. Iemand zoiets al eens bij de hand gehad ?
Het is een repotec 518H en er zit nu firmware 1.4 in.
Mijn provider is @home

Als ik de kabel van het modem rechtstreeks op de ethernetkaart steek, werkt het allemaal probleemloos.

Verwijderd

hier hetzelfde probleem..
ik zou ook de router de computernaam willen geven die @home mij toebedeeld maar dit lukt me net als bij jou ook niet.
ik heb het als volgt opgelost.
je moet het tcp/ip adres opvragen met start-uitvoeren-winipconfig
je moet in de setup (van de router in je browser) niet kiezen voor cable modem maar voor other en dan dat tcpip adres invullen..
ik weet niet of het nog werkt als @home je ip veranderd want hier heb ik nog geen ervaring mee.

verder zit ik zelf met het probleem dat achter deze modem counterstrike niet werkt.. zowel de poort 27015 vrijgeven in special applications als DMZ mode werken niet (DMZ is kut want dan heb je geen firewall meer) dit laatste vind ik helemaal frappant omdat dan eigenijk gewoon bloot op intenet bent maar hij dan nog op een of andere manier filtert
:r

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 21:38 schreef Speedy_Gonzalez het volgende:
Wie kan mij effe helpen.
Ik heb de firmware vervangen en nu moet ik em opnieuw instellen. ik open de browser en ga via http://192.168.0.1 naar de routerconfig, maar als ik daar de computernaam ingeef, dan saved hij die niet alhoewel hij dat wel zegt.
Als ik dat doe dan wil hij de internet verbinding gaan testen, en die test pakt dan negatief uit.
Ik kan ook alle andere instellingen wijzigen en die slaat hij dan wel op. Iemand zoiets al eens bij de hand gehad ?
Het is een repotec 518H en er zit nu firmware 1.4 in.
Mijn provider is @home

Als ik de kabel van het modem rechtstreeks op de ethernetkaart steek, werkt het allemaal probleemloos.
Firmware 1407 had een bug, waardoor deze de computernaam niet savede. Ik heb vanmorgen de nieuwe firmware 1.4.08 gekregen, deze saved de computernaam wel.
Je kunt de nieuwe firmware rechtstreeks van onze site downloaden, alsook de flash-util.
URL: http://www.rgmcomputers.nl/fw_rp.zip (Firmware 1408)
en http://www.rgmcomputers.nl/flash_rp.zip (Flash-utility)
Degenen die 'm niet bij ons gekocht hebben: ook veel plezier ermee! :)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 13 januari 2002 20:04 schreef GorgeousGeorge het volgende:
hier hetzelfde probleem..
ik zou ook de router de computernaam willen geven die @home mij toebedeeld maar dit lukt me net als bij jou ook niet.
ik heb het als volgt opgelost.
je moet het tcp/ip adres opvragen met start-uitvoeren-winipconfig
je moet in de setup (van de router in je browser) niet kiezen voor cable modem maar voor other en dan dat tcpip adres invullen..
ik weet niet of het nog werkt als @home je ip veranderd want hier heb ik nog geen ervaring mee.

verder zit ik zelf met het probleem dat achter deze modem counterstrike niet werkt.. zowel de poort 27015 vrijgeven in special applications als DMZ mode werken niet (DMZ is kut want dan heb je geen firewall meer) dit laatste vind ik helemaal frappant omdat dan eigenijk gewoon bloot op intenet bent maar hij dan nog op een of andere manier filtert
:r
Hier heb je tenminste een "ECHTE" router :)

Verwijderd

Na het upgraden van mn firmware (1407) doet mn router niets meer :'(, ik kan hem wel opnieuw flashen (naar 1106, 1407 of 1408) maar ipadressen geeft ie niet meer af en kan er ook niet op 192.168.0.1 mee verbinden (als mn pc handmatig instel op 192.168.02/255.255.255.0).

edit: gewoon even reseten hielp een hoop :)

Verwijderd

nukeface zeg dan niks.

ik heb zo'n hekel aan wise-asses
Pagina: 1