[linux] 2 kernels naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Hoi tweakers,

Ik kon in de search geen duidelijk antwoord vinden, dus stel ik mijn vraag hier:

Ik heb een nieuwe kernel gecompileerd en samen met system.map in /boot gezet. Ik grub heb ik een soort dual-boot gemaakt, zodat ik kan switchen tussen de 2 kernels. Deze 2 verschillen veel omdat de oude van een redhat 7.2 distro afkomt(2.4.7) en de nieuwe 2.4.16 is.
Probleem is dat ik niet gezond kan dual-booten. Ik krijg de melding dat modules.conf nieuwer is of zoiets. Bovendien had ik bij de redhat distro ipchains en nu iptables. Ik heb ook zoveel mogelijk als 'modules' gecompileerd, terwijl in de distro ook veel in de kernel zat.
Probleem is dus dat oa modules.conf niet klopt voor beide kernels, maar waarschijnlijk zijn er nog meer verschillen. Is er een manier om echt te kunnen dual-booten tussen verschillende kernels?

Verwijderd

man lilo.conf :?
make zLilo :?

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 21:33 schreef compukid het volgende:
man lilo.conf :?
hij heeft Grub... das net zoiets als lilo :)
volgens mij was Grub zelfs beter :P

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Volgens mij lost "depmod -A" je probleem met modules.conf op.

Verder is ipchains ook nu nog (met een 2.4.X kernel) gewoon te gebruiken, dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo.

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Ik weet dat ipchains werkt met 2.4.x, maar ik wilde graag dat iptables proberen, maar wel met de mogelijkheid veilig terug te kunnen naar een werkende situatie.
Ik heb voor de grap ook geprobeerd zoveel mogelijk in mijn kernel te compileren. Ik had het idee dat dat sneller zou zijn, maar omdat ik problemen kreeg met het instellen van de hardware ging ik op GoT lezen. Ik zag daar dat het niks uitmaakt betreft snelheid, dus heb ik nu een kernel met zoveel mogelijk modules :).
Het bestand 'modules.conf' en 'modules.dep' moeten bij iedere kernel wel anders zijn lijkt me :?. Ik heb ook het bestand System.map gecopieerd, dus die zal ook wel anders moeten zijn voor iederen kernel :?.

de man pages van lilo helpen me niet echt (gebruikte eerst lilo, dus man pages staan er nog).