[OC] Celeron wil niet meewerken, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 16:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
ik heb m'n kast eens open getrokken omdat ik over lees dat die heerlijke celeronnetje best een eind overgeclockt kunnen worden. Men neme een mijn oude Celeron (Mendichino uit '98) in de 400Mhz smaak(66x6)socket370 op een convertercardje naar slot1 en men doet die in mijn mobo'tje. Dat mobo is een Aopen MX6B-EZ. Nu werkend op 400MHz, alles top, lekker stabiel (22 graden in windhoos met tweakers.net) helaas weinig snelheid.

Nou was ik begonnen met het overclocken van de FSB in de bios naar 75MHz: ja hoor, keurig 450Mhz en weer stabiel, nu 23 graden
nu komt het:

Alleen ik kan niet naar de 83Mhz, althans, die kan wel alleen zodra ik in windhoos kom, zwart beeld en niets meer. Herstart, met clear cmos helemaal :(, en celly terug op 400 en windhoos ziet m'n video kaart slecht :?. Afijn, alles weer terug gezet, niets aan de hand.

mijn vraag:
Waarom kan ik niet verder als 75Mhz??? Ligt dat toch aan die oude Celeron of is het mijn mobo'tje of is het iets totaal anders? wie weet hier wat van?

ps.: mijn mobo cpu tabel is hier http://www.aopen.nl/tech/report/cpuref/p2cpu.htm
en die celeron kan volgens sandra tot 533mhz en op overclockers.com staan zat cpu's met S-code (sl3a2) die hoger gaan dan 500mhz

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

kijken of je het voltage wat kunt opvoeren, weet alleen niet of dat makkelijk zal gaan met je converter, misschien zit daar wel een jumpertje op.
let wel op je temperaturen en gooi er ook niet teveel volts ddorheen

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
das juist het naare ervan met mijn mobo, dat gaat dus niet. als dat wel kon had ik het allang geprobeer. celeron draait op standaard hier op 2volts d8 ik

edit
oja, dat converterkaartje is heel simpel, niets aan jumpers te vinden.

Verwijderd

dan wordt het lastig, misschien toch maar een mobo upgrade, kijk of je een 2e hands BE6-II of CUBX ergens kan scoren

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
zal een oud pc100 (m7lr nog iets) voldoen? das me oude mobo, waar ie orgineel inzat, alleen aan de kant gedaan omdat alles onboard was (sis 6326 mem shared, ess solo, gaar utp onboard en ga maar door)

[off topic]
oja dat mobo is niet de lekkerste meer. me pa heeft hem een tijdje te leen gehad maar toen reboote die soms zomaar :?. Muis naar 'Deze comp' en flop! reboot. zulke dingen dus
[/off topic]

Verwijderd

kijk toch maar of je een 2e handsje kan scoren dan ;)
zoveel kan dat niet kosten

Verwijderd

de oude mendocino core staat nou niet bepaald bekend als een overclocker. Het max van de core van de ouder celerons ligt rond de 500-550 .Een nieuw mobo voor deze cpu kopen lijkt me dus nogal zonde, kijk of je mobo de nieuwe coppermine celerons ondersteund, en upgrade je cpu ipv je mobo.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 18:28
mja me celeron 400 gaat ook MAKKELIJK naar de 500 :)
heb trouwens een Aopen MX-3L

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Als ze niet meewerken: over de knie :P

Verwijderd

Ik zou als ik jouw was een goedkoop mobotje, of als je er iets meer voor over hebt een wat duurdere halen.

(kun je hem later upgraden bijv);)

een 2e systeem is altijd leuk ik had ook een ouder celeron systeem heb gewoon een celeron 800 gekocht op de pc beurs 150piek

hups iets duurder abit vh6-t mobotje en heb weer een leuk 2e systeempje en kan er later altijd nog een p3 op gooien :D

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Bij slot 1 kan je makkelijk je voltage verhogen! Ook al ondersteunt je BIOS of je converter-kaart het niet...

(Ik wou bijna roepen, wat een nep-tweakers hier op OCM! ;) )

Gewoon de juiste pinnetjes van je Slot1 afplakken met plakband en je kunt hem bijvoorbeeld op 2,2 V zetten.

Is wel ergens te vinden op de CPU guide van Tom's Hardware!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
ik heb nu dat ene mobo'tje erin gehangen waarover ik het al heb gehad (m741lmr van PC100) en die werkt perfect, nog geen spontane reboots gehad zoals ik eerst wel had...raar hoor (handig om te weten voor de volgende keer, gewoon een half jaar in de kast leggen)

ik zal es ff zien of ie flink over te clocken is. keb twee cellys, allebei mendocino's (hoe je het ook spelt) 1 van 333 of was het 366 (? geen idee meer) en die ene van 400

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

Verwijderd

van 266-366 waren toch geen mendocino's? waren trouwens ook slot 1's

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 11:16 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
van 266-366 waren toch geen mendocino's? waren trouwens ook slot 1's
366 wel.. die draaien zo fijn op 550... en hoger... :)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 00:53 schreef Phreak het volgende:
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.
mijn excuses daarvoor.

en dat mobo is nog erger dan die aopen van me. ik heb keuze tussen alleen 66 en 100 mhz en 100 pakt dat kreng niet :(
oja, ik heb hier toch een mendochino(volgens sandra dan) op 366mhz slot 1 hoor!

ik weet waar ik aan toe ben. een ander 2e hands mobo'tje. dees inc. celly 366 en 128mb ram gaat naar me broertje die nog met een p166@180 32mb ram en een voodoo1 zit (vet veel vastlopers...wordt je bang van, enne erg traag)

Pagina: 1