celeron snel genoeg voor games?

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25
Hallo.
Ik ben opzoen naar een nieuwe pc.
Ik ben overal achter behalve het moederbord + CPu.
Omdat ik maar een laag budget heb zat ik te denken aan een celeron 1100 mhz.Maar ga ik er dan veel op vooruit tegenover mijn huidige systeem. [ dat overigens op instorten staat] :?

ik hoor het wel.
Ohwja, in de search stond er niks bruikbaars in dat ging alleen maar over een celeron over clocken etc.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Als je die Celeron 1.1Ghz gebruikt icm een goede grafische kaart kun je er gewoon goed mee gamen. Die van mij zit in een test-systeem met onboard-vga. Maar laatst had ik er een MX400 bij gezet (voor lanparty) en toen kon ik gewoon prima quake/rtcw/alien vs predator/enz spelen

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

mm nee daar ga je niet veel mee opschieten
aangezien de celeron langzamer is dan een gelijk geklokte duron.
waarschijnlijk zal hij ietsjes sneller zijn maar dan ook maar iets

gel verspilling dus

waarom geen nieuwe duron dan ?

• Galaxis
  • Laatst online: 10:25
Een nieuwe duron...
ben ik over mijn budget heen.
Ik heb maar 1100 piek.
En daar moet ik een moederbord+ cpu en cooler.Videokaart.
Hardeschijf, brander, kast vor hebben.en ram geheugen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
mja, wat is sneller. elke mhztje is snaller. de celeron 1100 zal ongeveer overeenkomen met een duron 950/100 denk ik. als je wacht op die nieuwe celeron 1100 (tualatin en 256 cache) zal dat verschil wat kleiner zijn, hij is dan te vergelijken met een duron 1000/1100 denk ik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Is alles van je huidige systeem naar de klote of zo?

Trouwens als je maar 1100 gulden te besteden hebt, en je wilt alles nieuw (mobo, proc etc) dan kom je toch op een AMD systeempje uit is nl. goedkoper. Ik zou zeggen neem:

ECS mobo 200 gulden
Duron 1,0Ghz 200 gulden
Maxtor 40GB @7200rpm 300 gulden
Gf2MX400 200 gulden
brander Lite on 200 gulden

is 1100 gulden.

Een Celeron systeem is duurder. Maar volgens mij kan je beter kijken of er nog wat bruikbaar is van je systeem. Volgens mij hoef je nl. alleen maar een keertje windows opnieuw te installen, een ander videokaartje nemen, en je kunt weer gamen!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Als je de Celeron wilt hebben met 256kb cache moet je de celeron 1,2 Ghz hebben. De 1,1 heeft dit namelijk niet.

Systeem | Strava

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op woensdag 26 december 2001 21:18 schreef Galaxis het volgende:
Een nieuwe duron...
ben ik over mijn budget heen.
Ik heb maar 1100 piek.
En daar moet ik een moederbord+ cpu en cooler.Videokaart.
Hardeschijf, brander, kast vor hebben.en ram geheugen.
Waarom upgrade je oude systeem niet :?. Nieuw mobotje + cpu + cooler en wat ram?
Voor 1100 piek koop je da echt nie allemaal :)

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
Tenzij je het echt héééél hard nodig hebt zou ik gewoon nog even wachten. Als je nu allemaal van dat goedkoop spul neemt zit je later weer te kijken met kleine probleempjes die opkomen.
Trouwens ik heb laatst zo'n ECS bordje binnen gekregen en daar ben ik toch niet zo kapot van. Je moederbord is een van je hoofd-elementen van een computer. Als je daar conflicten in krijgt dan heb je daar altijd klotuh mee, de mobo kun je niet zo makkelijk vervangen en is aardig prijzig. (behalve die van ECS dan :) ).
Terwijl ik van andere hoor dattie best goed is hoor, daar niet van.

Ik zou gewoon nog ff doorsparen, kijk je hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te kopen, maar koop in ieder geval wel goede erkende merken.

Goodluck & Merry Christmas

8-)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 21:53 schreef CB het volgende:

Trouwens als je maar 1100 gulden te besteden hebt, en je wilt alles nieuw (mobo, proc etc) dan kom je toch op een AMD systeempje uit is nl. goedkoper. Ik zou zeggen neem:

ECS mobo 200 gulden
Duron 1,0Ghz 200 gulden
Gf2MX400 200 gulden

is 1100 gulden.

Een Celeron systeem is duurder. Maar volgens mij kan je beter kijken of er nog wat bruikbaar is van je systeem. Volgens mij hoef je nl. alleen maar een keertje windows opnieuw te installen, een ander videokaartje nemen, en je kunt weer gamen!
je vergeet de ram en de kast ;)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kan je me ff toevoegen op MSN @ hielke_j@hotmail.com (topic starter)
of icq 111595064

Verwijderd

Als je relaxed wil gamen, zou ik niet eens een andere cpu kopen. Je kan beter wat geld in een goede videokaart steken (radeon8500 ofzo), daar heb je echt veel meer aan. Hoezo staat je systeem "op instorten"??? Er is echt wel een betere manier om dat "op instorten staan" ongedaan te maken dan een heel nieuw systeem te kopen. Post de problemen anders effe die je hebt met je systeem...misschien kunnen de mensen hier je wel helpen.

Verwijderd

Geld was op daar om geen kast sorry :+

• Sebasstk
  • Laatst online: 09-08 21:35
nog effe wachten en wat meer geld sparen...

want dit is zonde voor zo`n brakke pc.

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 14:17
Op woensdag 26 december 2001 22:11 schreef brakkie het volgende:
Als je de Celeron wilt hebben met 256kb cache moet je de celeron 1,2 Ghz hebben. De 1,1 heeft dit namelijk niet.
Dit is niet waar. Intel heeft onlangs bekend gemaakt dat er ook een 1.1 tualatin celeron komt en nog een andere lagergeklokte proc.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 21:53 schreef CB het volgende:

ECS mobo 200 gulden
Duron 1,0Ghz 200 gulden
Gf2MX400 200 gulden

is 1100 gulden.

ehhh dit wordt schroeven op het buro, want de kast kan niet betaald worden :D

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

Damn! een Duron 850 is echt snel genoeg om fatsoenlijk te gamen. Als je er echt MERKBAAR op vooruit wilt moet je minimaal een 1,2GHz hebben, en dan zeer zeker een Athlon (XP, maar die begint bij 1,33 Ghz geloof ik).
Niet dat ik dat aanraad overigens, een Duron 850 is snel zat om de nieuwste games te draaien.
Je MSI mobo kan ook niet zo'n probleem zijn dacht ik zo (of hij is gewoon brak maar dat mag eigenlijk niet).

Wat jij beter kan gebruiken is een simpele upgrade van je computer. Je zou bijvoorbeeld een GF2Ti kunnen nemen (400 piek ongeveer, is voor minder te vinden), of een Radeo 8500 (iets meer dan 600 piek). Verder nog een snelle HD (maxtor D740X of liever een seagate, iig wel 7200 RPM, moet te vinden zijn voor 400 piek in flinke capaciteit) en natuurlijk nog een rap brandertje (lite-on ofzo, weet ff niet wat die kosten)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Zo slecht systeem heb je niet hoor, maar goed voor 1100,- kan je toch gewoon een nieuwe snellere proc. in je mobo stoppen. 256MB RAM erbij en eventueel een nieuwe videokaart. Meer heb je echt niet nodig en mocht je systeem onstabiel zijn dan nieuwe VIA driver en Windows 2000/XP (mocht je die nog niet hebben).