MSI K7T Turbo / Turbo2

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is het verschil tussen de MSI K7T Turbo en de MSI K7T Turbo2? Want ik heb die eerste en wilde die voor iemand anders ook kopen, maar zag dat de winkel alleen nog de Turbo2 verkoopt.

(nee, het hoeft geen kt266a te zijn ;) )

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij is die turbo2 een iets geupdate versie.. hij kan iig snellere athlon XP's aan dan de turbo1 (turbo1 gaat tot XP 1500 oid, tutbo2 kan ook snellere aan).. verder is er volgens mij nie zoveel verschil. Staat er niks op de msi website?

Verwijderd

Nieuwere revisie van de via KT266 chipset naar KT266a chipset, dit zorgt voor een betere geheugenperformance van ongeveer 5%, en das toch wel meegenomen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 22:52 schreef Jaromir het volgende:
Nieuwere revisie van de via KT266 chipset naar KT266a chipset, dit zorgt voor een betere geheugenperformance van ongeveer 5%, en das toch wel meegenomen
de k7t turbo heeft een kt133a chipset, de turbo2 ook. (zie http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6330+V5.0 )

verder zie ik op het eerste gezicht weinig verschil tussen mijn k7t turbo en die turbo2

Verwijderd

Geloof dat het hem zat in de ondersteuning voor XP cpu's, v3.0 gaat tot max 1800, v5.0 kan hoger...

Verwijderd

Turbo1 kan officieel tot 1800+ XP in en de Turbo2 tot 1900+
Daarbij zeg ik officieel. Want mijn XP1600+@1900+ geeft hij wel gewoon aan als 1900+..op een Turbo 1

Verwijderd

1: Turbo gaat tot 1800+, Turbo2 hoger
2: 5 PCI ipv. 6
3: DLED op Turbo2 is verhuist naar een bracket, niet meer onboard
4: Turbo2 is rood :D

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

De turbo2 heeft uit de doos Athlon XP support, en de Turbo1 moest je flashen. Handig om te weten als je hem icm een XP wilt komen, en geen oudere Duron/Thunderbird achter de hand hebt.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1