Toon posts:

Championship Manager 2001/2002

Pagina: 1
Acties:
  • 896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
ik speel dit spel nu al een tijdje, maar ik verlies elke wedstrijd en ik kan ook geen goede taktiek vinden?
Zouden jullie in deze topic alles willen zetten over: hoe winnen jullie nou wedstrijden?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste tactiek is: niet spelen, manager games zuigen hard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik speel een taktiek in 00/01 waar ik veel mee win.

Het belangrijkste is wel dat je niet steeds van taktiek verandert, het kost de spelers tijd om eraan te wennen. Als je constant van taktiek verandert zal je niet veel winnen.

Ik speel met : 1 keeper, 1 dr, 1 dl, 2 dc, 1 dmc, 1 mc, 3 amc, 1 striker/fc

Alles staat recht en symetrisch, ik heb alleen de backs op 'meegaan naar voren bij aanval' gezet. Je trekt dan met je rechter muisknop een pijl tot aan de middenlijn.

Dit werkt prima voor me, maar natuurlijk is het belangrijk om goede spelers op de goede plaatsen te zetten, maar das logisch. Je krijgt in dit systeem veel kansen om te schieten op goal en je zult veel tegenkansen krijgen, maar de balans slaat met de juiste spelers zeker door in jouw voordeel, succes!

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

CM 2001/2002 is veel moeilijker dan 00/01. Daarmee kwam ik met FC Groningen (who else >:) ) regelmatig in de champions league, met 01/02 mag ik blij zijn als ik de nacompetitie ontloop :'( (wel realistisch, maar met welk team je ook speelt, je degradeert bijna altijd (als je het redt tot die tijd als manager zijnde). Maar ja.... A Challenge awaits You !! (and me ;) )
Suc7

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan de nieuwe editie begonnen met een topclub (PSV) dat doe ik altijd de eerste keer. En ik zit nu in seizoen 5, 4 keer kampioen geworden, 2 keer de dubbel, 3 keer de JC Schaal...zo moeilijk is het dus niet.

Ik speel in feite een soort 5-3-2 systeem met 4 verdedigers een verdedigende middenvelder, twee "normale" middenvelders, een aanvallende middenvelder en twee spitsen. Zonder vleugels dus (wel met opkomende vleugelbacks). Om je team lekker te laten draaien moet je veel positie instellingen aangeven, wie er wel en niet met de bal mogen lopen, wie een vrije rol heeft, naar welke kant er gepasst word (stel ik alleen in voor de verdedigers), wie er van afstand op goal mogen schieten enz. enz.

edit:

de juiste man aanvoerder maken scheelt ook (influence)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:38

Rexomnium

Vincam aut moriar

Diegene die de meeste influence heeft, maak je captain. Daarna zoek je gewoon wat goeie spelers bij elkaar en pleurt die het veld op. Laat ze allemaal tactics trainen en een beetje stamina. En pas de teaminstructions aan je speelstijl.

Ik laat ze altijd 4-3-3 spelen. Met één schaduwspits. De instructions luiden dan ook AANVALLEN, zoneverdediging en pressure als ze de bal verliezen.

Succes

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik speel met Rushden in een 3-2-3-1-1 opstelling (3 cd's, 2 dmc's, 3 cm's, 1 amc en 1 fc)
Het begin van de competitie was moeilijk, maar na 32 wedstrijden sta ik 5e in de stand. Opdracht van het bestuur was om een respectabele league positie te halen, dat zal me wel lukken :) In de FA Cup in de 4e ronde na een replay tegen Man. Utd. uitgeschakeld (1-1 thuis, 0-5 uit), League cup 1e ronde eruit tegen Tranmere en in de Vans Trophy ook in de eerste ronde eruit.
Met Emmen speel ik ook, sta na 24 wedstrijden bovenaan, spelend met dezelfde opstelling als Rushden.

Elk nieuw spel btw begin ik met bekijken wat er zoal aan spelers loopt en hoe de staff in elkaar steekt. Eerst haal ik 2 of 3 scouts met hoge skills, ik haal 1 of 2 coaches erbij en stuur mijn scouts direct op pad en probeer zoveel mogelijk spelers te halen die ze aanbevelen. Het liefst zo jong mogelijk (tussen 18 en 22) en zo goedkoop mogelijk. Zo kan je behoorlijk snel een behoorlijk team op poten zetten. Als ik nieuwe spitsen nodig ben kijk ik eerst naar hoe hoog hun finishing skill is ivm met afmaken van kansen.
Spelers huren is soms ook handig, zeker als het spelers zijn die je eigenlijk wel wilt kopen, maar niet kan betalen. Huur ze voor een half jaar of een jaar en probeer ze dan nog eens te kopen. Is mij nu al paar keer gelukt om die spelers te kopen (of nog beter: als hun contract afloopt kan je ze gratis halen. Als jij die spelers vaak laat spelen zodat ze happy blijven is de kans heel groot dat ze komen}.
Kijk na 2 maanden bij spelers die je amper laat spelen of je ze wel wil houden of vraag advies van je coaches en assistent trainer. Verkopen is beste keuze, maar sommige spelers wil geen enkele club hebben, dus dan kijken wanneer hun contract afloopt en niet verlengen.
Bekijk de eerstvolgende tegenstander. Wat zijn hun sterkste spelers enzo en in welke opstelling spelen hun, kan ook helpen.
En, tot slot, kijk aan het begin van het spel naar de Free Transfer list. Staan vaak leuke en goeie spelers tussen. Probeer een paar te laten tekenen.

edit:

Typo's

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten jullie trouwens nog leuke clubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 14:22 schreef Raiden het volgende:
weten jullie trouwens nog leuke clubs?
Je pakt toch de club die JIJ leuk vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 14:25 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Je pakt toch de club die JIJ leuk vind?
sorry ik bedoel eigenlijk clubs die redelijk veel geld hebben maar waar ze niet zo veel van verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 14:31 schreef Raiden het volgende:

[..]

sorry ik bedoel eigenlijk clubs die redelijk veel geld hebben maar waar ze niet zo veel van verwachten
De top-5 van Engelse eerste divisie clubs zijn dan meestal wel aardig. Ik ben zelf overnieuw begonnen met Watford (1ste divisie) en er werd een 'redelijke league position' verwacht. Dus ik promoveerde direkt, en eindigde het jaar daarop 8ste (Uefa cup) :D intussen heb ik een leuk team met o.a. Hasselbaink en Bergkamp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watford heeft een heel leuk team om mee te beginnen... Zit nu 15 seizoenen later! En die Stephen Hughes is nu mn assistent, hij maakte het eerste seizoen 35assists ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een paar manieren om te winnen. Een daarvan is een goede tactiek, mijn winnende opstelling:
GK,DL,DR,DC,DMC,MC,MC,AML,AMR,SC

Ook moet je proberen om de spelers goed te trainen. Meestal laat je je verdedigers op defends trainen en middenvelders op tactics en strikers op skills trainen.

Ook is het belangrijk om goeie spelers te scouten. Ik heb zelf al een paar gevonden die goed zijn en die je voor een paar miljoentjes kan kopen.

Alexandr Holovko, Yegor Titov, Abel Xavier, Mariquinho, Mendez da Silva en John Harley.

Bij mij was het zo dat Chelsea na 1 seizoen moet degraderen en er waren veel spelers die toen weg wouden. DUs heb ik Hasselbaink voor weinig geld overgenomen en die gast scoort er super veel.
Pagina: 1