permanente verbinding tussen 2 locaties

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

radial

Watch out

Topicstarter
De volgende vraag:

Er moet tussen 2 locaties een permanente verbinding komen die secure moet zijn. De ene locatie is in Nederland en de andere in Duitsland. Aangezien ik niet veel weet van WAN`s vraag ik het hier.

Iemand enig idee hoe dit aangepakt moet worden en waar ev meer informatie te krijgen is hierover of bedrijven die dit kunnen regelen?

B.v.d.

20xSF170s - ozo

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Zoek eens op diverse plaatsen naar VPN / tunneling

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

IDD een VPN opzetten.
BV met L2TP en IPSEC. Is zowat het veiligste wat er is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Weet iemand een Goede link naar een howto voor het
koppen van FreeBSD naar Win2k server, de link op
freebsd/ipsec gaan niet zo diep in op de stof als
ik had gehoopt.

Randvoorwaarden:
Bsd gebruikt racoon
Win2k zonder adons
VPN tunel mode met nat

Verwijderd

Waarom gebruik je geen linux?
Is een hoop (goede!) documentatie voor te vinden.

Ik neem aan dat als het geld er is voor zo'n Internetverbinding het geld voor twee simpele linuxservers er ook wel is..

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 26 december 2001 20:55 schreef radial2000 het volgende:
De volgende vraag:

Er moet tussen 2 locaties een permanente verbinding komen die secure moet zijn. De ene locatie is in Nederland en de andere in Duitsland. Aangezien ik niet veel weet van WAN`s vraag ik het hier.

Iemand enig idee hoe dit aangepakt moet worden en waar ev meer informatie te krijgen is hierover of bedrijven die dit kunnen regelen?

B.v.d.
- is dit voor de lol of professioneel? (2 bedrijven?)
- hoeveel traffic gaat erover?
- hebben deze locaties al een (snelle) verbinding met internet?
- wie moet het gaan beheren?
- hoeveel mag het kosten?
- voor hoelang is het nodig?

dan kan ik je helpen
-

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

is op beide plaatsen adsl aanwezig ? Gebruik dan 2* Vigor 2200* en zet een VPN op.. werkt extreem relexed; 8-)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je een betrouwbare verbinding nodig hebt, dan zou je kunnen denken aan de secure-connect dienst van UUnet. (tegenwoordig Worldcom) Zal niet goedkoop zijn, maar je kan wel sla's enzo regelen.

Verwijderd

Regel KABEL of ADSL en koop het CISCO VPN setje.
plug & play VPN, secure.

(ik gebruik het zelf ook hihi).

• radial
  • Laatst online: 10:19

radial

Watch out

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 00:21 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

- is dit voor de lol of professioneel? (2 bedrijven?)
- hoeveel traffic gaat erover?
- hebben deze locaties al een (snelle) verbinding met internet?
- wie moet het gaan beheren?
- hoeveel mag het kosten?
- voor hoelang is het nodig?

dan kan ik je helpen
-
Dit is een professionele verbinding voor 2 bedrijven die een permanente verbinding met elkaar moeten hebben voor gegevensoverdracht mbt voorraadbeheer, orderafhandeling ed.

Er is momenteel alleen internetverbinding voor het ophalen en afhandelen van de email. Dit gebeurd via een 33k6 modempje, omdat er nog geen ADSL en kabel is in dit gebied.

Beheren ed is nog niet aan de orde als eerste wil ik graag informatie over de mogelijkheden, kosten, en wat er allemaal voor nodig is.

De periode dat het nodig is is dus permanent dus niet voor een korte periode.

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 11:58 schreef radial2000 het volgende:

[..]

Dit is een professionele verbinding voor 2 bedrijven die een permanente verbinding met elkaar moeten hebben voor gegevensoverdracht mbt voorraadbeheer, orderafhandeling ed.

Er is momenteel alleen internetverbinding voor het ophalen en afhandelen van de email. Dit gebeurd via een 33k6 modempje, omdat er nog geen ADSL en kabel is in dit gebied.

Beheren ed is nog niet aan de orde als eerste wil ik graag informatie over de mogelijkheden, kosten, en wat er allemaal voor nodig is.

Kan natuurlijk ook gewoon een leased line van 2mbit erna toe trekken, dan sluit je aan in amsterdam met jou bedrijf en hun sluiten aan op een exchange in duitsland en dan zorgt de provider er wel voor dat het een 1 op 1 verbinding word.

Dus dat lijkt me verstandiger. Als je meer info wilt hebben dan moet je postcodes achterlaten dan kan ik je zo de richtprijs toesturen wat je betaald bij zo een provider :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 18:11
zie dat je ergens 2 goede Cisco routers te pakken krijgt met IPSEC. Veiliger is bijna niet mogelijk, en Cisco blinkt uit qua instellingen etc, je kan bijna alles doen met zulke routertjes :)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
IPsec is niet per definitie veilig. Een en ander hangt nogal af van de gekozen instellingen.

Waarschijnlijk is een vaste verbinding met een ISP vanaf beide sites, met daaroverheen een VPN de goedkoopste oplossing, maar ik zou zeker kijken wat de kosten zijn van een point to point verbinding (leased line). De ISP tarieven kunnen soms een spelbreker zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Op donderdag 27 december 2001 19:08 schreef ijdod het volgende:
Waarschijnlijk is een vaste verbinding met een ISP vanaf beide sites, met daaroverheen een VPN de goedkoopste oplossing, maar ik zou zeker kijken wat de kosten zijn van een point to point verbinding (leased line). De ISP tarieven kunnen soms een spelbreker zijn.
Je zou met een leased line tenminste wel een soort dialinserver systeem gaan krijgen.... een beetje beveiliging en ze tappen of breken er niet via in.

Via het internet.... naja cisco, ipsec, freebsd en linux zijn bekent om beveiliging maar als het echt belangrijke gegevens zijn... is een fysieke beveiliging beter.
Want ik neem aan dat de firewall niet iets is waar je 24 uur per dag wil gaan waken tegen exploits.

Maar hier is het... de prijs koopt

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Microkid
  • Laatst online: 05:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op donderdag 27 december 2001 11:58 schreef radial2000 het volgende:

[..]

Aanname : gegevensoverdracht voor voorraadbeheer, orderafhandeling, klinkt als terminalemulatie op een mainframe? In elk geval, geen grote hoeveelheden data.

E-mail kan qua data redelijk flukteren. Een 5MB attachment ophalen via een 33k6 modem zal lang duren. Meer snelheid is dus gewenst.

Mogelijke oplossingen:

ISDN. Kosten laag, snelheid 128K.
Frame-relay. Kosten hoger, snelheid naar wens. O.a. AT&T, Concert.
ATM. Kosten hoog, snelheid van 2Mb tot 2.4Gb.

Aangezien we over 2 locaties in verschillende landen praten en ook ISDN te langzaam zal zijn, lijkt mij een frame-relay oplossing de beste. Er zijn diverse providers die internationaal werken, en die dus jouw beide locaties kunnen aansluiten. Voordeel is dat later andere locaties aan hetzelfde netwerk gekoppeld kunnen worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1