Technics SA-EX140 receiver icm Jamo of Eltax?

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:32
Ik ben van plan om m'n minisetje op mijn kamer te vervangen. Ik heb nu een (6 jaar oud) Akai minisetje (2x 40W output - 2x 50W luidspreker). M'n computer heb ik hierop aangesloten, en het setje wordt dus vooral gebruikt voor MP3 (trance), films, en af toe een CD of radio.

De bassen vind ik erg slecht klinken (bonkerig) als je het volume wat harder zet.

M'n budget is max Fl 1400,-
Ik zat te denken aan het volgende:
Technics SA-EX140
AV Stereo Receiver

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/technics/images/avreceivers_SAEX140.jpg

2 x 100 W uitgangsvermogen
Class H+ versterker circuit
Digitale tuner met RDS
5-Audio ingangen
Sleep Timer functie

Indicatieprijs E 224,00 (FL 493,63)
Prijs: FL 440,-
Technics SL-PD9
5 CD Wisselaar

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/technics/images/cdwisselaars_SLPD9.jpg

MASH* 1-bit D/A omzetter met geavanceerd digitaal servo systeem
ID Scan, laat u een paar seconden van een nummer horen
Toetsen met LED indicators voor het selecteren van CD's
CD's laden aan de voorzijde, CD's wisselen terwijl er één speelt
Handig toetsenbord met 10 toetsen voor eenvoudig gebruik
Overzichtelijk display
Full random play, random play voor één disc, spiral play
Verwijderen van nummers in het geheugen, zelfs in de random mode
32-staps random access programmering
Programma geheugen
Diverse edit functies
Repeat functies, één track, één disc, vijf disc's of geprogrammeerde nummers
Afstandsbediening met 10 directe voorkeuzetoetsen
Optische digitale uitgangsterminal
Snel en geruisloos wisselen van CD's
Speelt tevens CD-R/RW af

Indicatieprijs E 219,- (FL 482,61)
Prijs: zo'n FL 430,- schat ik

Maar nu zit ik nog te twijfelen over de speakers... (FL 530,- blijft er nog "over")
Jamo E 430

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0418.jpg

System 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 6œ / 165
Midrange (inch/mm) 3 / 76
Tweeter (inch/mm) 2 / 50
Power, long/short term (Watt) 70/120
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 91
Frequency range (Hz) 55 - 20000
Cross-over frequency (Hz) 4000 / 8000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) 40,200000
Weight (kg/lb) 7.10 / 15.65
Dimensions HxWxD (mm/in) 800.00x197.00x255.00 / 31.50x7.76x10.04
Prijs: FL 400,- per paar
Jamo E 470

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0381.jpg

System 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 8 / 203
Midrange (inch/mm) 3 / 76
Tweeter (inch/mm) 2 / 50
Power, long/short term (Watt) 100/170
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 92
Frequency range (Hz) 50 - 20000
Cross-over frequency (Hz) 4500 / 9000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) 58,500000
Weight (kg/lb) 10.70 / 23.59
Dimensions HxWxD (mm/in) 900.00x232.00x280.00 / 35.43x9.13x11.02
Prijs: FL 560,- per paar
Eltax Silverstone 300

Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/pics/products/db/adds/silverstone300-add1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/pics/products/db/adds/silverstone300-add2.jpg

Long Term Power 150 Watt
Short Term Power 300 Watt
System 3 way Bass Reflex
Tweeter 19 mm
Mid-range 65 mm
Woofer 2x165 mm
Impedance W 4-8 Ohm
Sensitivity 89 dB
Freq Response 45-20.000 Hz
Cabinet Finishes Beech / Black / Silver
Dim(HxWxD) 960x208x290 mm
Weight(net) 10,7 Kg

This 3-way bass-reflex floorstanding speaker was born for power and action. It's twin 6" woofers and a strong cabinet construction guarantee that it will be partying long after you have given up...! Available in black and beech finish.
Prijs: Fl 430,- per paar

En nu mijn vragen:
1. Receiver is goed (voor mijn doel)?
2. Welke speakers raden jullie mij aan? (bas moet goed zijn :))

Ik ga morgen luisteren naar de beide Jamo's. (helaas is het niet mogelijk om de Eltax te beluisteren voordat ik em evt koop...)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Overspeed
OK, ik ben vandaag ff wezen luisteren bij een aantal zaken...

Jamo E 430: valt af (heeft niet zo'n vol geluid als de Jamo E 470)
Jamo E 470: goed geluid
Eltax Silverstone 300: niet kunnen beluisteren, maar werd me overal afgeraden, dus deze valt ook af.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Wat je ook doet: koop geen Eltax!!! En voor écht goede bas zul je een subwoofer moeten kopen, wordt het geluid sowieso een stuk voller van... *D

Verwijderd

Koop trouwens ook liever geen cd-wisselaar.. veel te veel kans op storingen.....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 17:52

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 18:55 schreef TiggerBouncesBest het volgende:
Wat je ook doet: koop geen Eltax!!! En voor écht goede bas zul je een subwoofer moeten kopen, wordt het geluid sowieso een stuk voller van... *D
Wat een bullshit zeg......Eltax heeft wel degelijk goede speakers met veel en goede bas, alleen die Silverstone weet ik niet.

En wat je zegt van een sub is ook bullshit, als je speakers hebt die diep genoeg komen heb je voor muziek bijna nooit een actieve sub nodig. Alleen voor home cinema, maar dat maakt het niet gelijk voller...

Jij hebt wel kennis van zaken he :Y)

Aan overspeed : er zijn mooiere receivers te krijgen hoor, ik zou geen Technics nemen, maar een Denon, Marantz, NAD enzovoort. Die moet je zelf gaan beluisteren om te beslissen wat je het best vind klinken.

Ik zou geen cd wisselaar nemen. Dat gaat zo veel ten koste van je geluid....Ik denk dat je die cd speler kan vergelijken met een gewone van 200 piek ofzo....Technics heeft wel goede cd spelers, maar voor trance zijn ze net iets te 'zacht'. NAD cd spelers schijnen heel goed te klinken en flink te kunnen beuken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Die technics spullen zijn zeer aan te raden, heb ik zelf ook gehad en doen het uitstekend, alleen ik zou geen JAMO speakers nemen. Als je een volle bas wil moet je eens naar een sattelietensys met een subwoofer kijken

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 19:03 schreef Heideroosje het volgende:
Die technics spullen zijn zeer aan te raden, heb ik zelf ook gehad en doen het uitstekend,
En met welke spullen heb jij het vergeleken ? Want als je niet beter gewend bent dan klinkt dat ook het beste.
alleen ik zou geen JAMO speakers nemen. Als je een volle bas wil moet je eens naar een sattelietensys met een subwoofer kijken
Zucht....nogmaals : dit heeft er geen reet mee te maken. Met een sub/sat systeem gaat je geluid ook nog is achteruit. Een goed paar speakers gaat diep genoeg, helemaal vloerstaanders. En waar basseer jij je mening op dat je geen Jamo speakers moet kopen ??? |:(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op vrijdag 28 december 2001 19:06 schreef JT het volgende:

[..]

En met welke spullen heb jij het vergeleken ? Want als je niet beter gewend bent dan klinkt dat ook het beste.
[..]

Zucht....nogmaals : dit heeft er geen reet mee te maken. Met een sub/sat systeem gaat je geluid ook nog is achteruit. Een goed paar speakers gaat diep genoeg, helemaal vloerstaanders. En waar basseer jij je mening op dat je geen Jamo speakers moet kopen ??? |:(
Met B&w DM 302 Seakers en die JAMO speakers beginnen als er veel hoog is al te ramelen

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 19:08 schreef Heideroosje het volgende:

[..]

Met B&w DM 302 Seakers en die JAMO speakers beginnen als er veel hoog is al te ramelen
Ja, nu heb je het over 1 type. Heb jij wel is de Concert serie met klassiek gehoord ? Of de Jamo XM870 met trance en volumeknop op 9 ? SPATZUIVER en hele diepe, vooral goede en volle bas. Dat 1 type slecht is, betekent niet dat alles slecht is.

Ecodan warmtepomp

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:11
dit gaat dus duidelijk nergens over...
IIG, heb ik op de merken dat Eltax op zich wel redelijk zijn voor de prijs, kheb hier een stel staan van 200 piek (jaja, goedkoop, ben 16, so shoot me). Eltax is goed voor de prijs, en zijn ook nog redelijk afgewerkt. Alles hangt natuurlijk af van je budget :D . Ik zou zeker niet voor Technics gaan wat versterker betreft, tis net iets te 'gewoon', liever wat centjes meer voor een Denon, of MARANTZ :9. Cd-speler? Eentje voor 1 cd, omdat zoals iemand anders al zij, de kwaliteit vaak beter is.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 19:13 schreef MGSNK het volgende:
Ik zou zeker niet voor Technics gaan wat versterker betreft, tis net iets te 'gewoon', liever wat centjes meer voor een Denon, of MARANTZ :9.
Daar hoef je geen eens meer voor neer te leggen :)
Cd-speler? Eentje voor 1 cd, omdat zoals iemand anders al zij, de kwaliteit vaak beter is.
Niet vaak, maar altijd :D En ik zei dat :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Aan JT: als jij je eigen mening verkondigt, doe ik dat ook.... Best wel geinig: vinden we allebei iets anders......

Nogmaals: ik vind Eltax nix, maar het hangt natuurlijk ook van je budget af... Sowieso zou ik niet voor een speakersysteem met satellites gaan, maar voor full-range vloerstaanders i.c.m. een actieve sub...

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 19:24 schreef TiggerBouncesBest het volgende:
Sowieso zou ik niet voor een speakersysteem met satellites gaan, maar voor full-range vloerstaanders
Dit klopt wel
i.c.m. een actieve sub...
Maar dit niet :P :D Weet je waarom ht bullshit is ? Niet vanwege smaak. Meestal komt in muziek de bas niet onder de 50 hz, soms wel is tot de 40, maar niet vaak. En als je vloerstaanders hebt die dit kunnen weergeven, wat voegt een sub dan nog toe ??

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Sluit op je bestaande set eens een goeie set luidsprekers aan.
Hoef je niet eens een nieuwe receiver en cd speler te kopen.
Luidsprekers zijn de belangrijkste schakel in je systeem, dus hier nooit op bezuinigen.
Kijk ook eens op www.hifi.nl en www.hear.nl

• Overspeed
Op vrijdag 28 december 2001 18:55 schreef TiggerBouncesBest het volgende:
Wat je ook doet: koop geen Eltax!!!
Was ik ook al niet meer van plan... :)
Op vrijdag 28 december 2001 19:00 schreef JT het volgende:Aan overspeed : er zijn mooiere receivers te krijgen hoor, ik zou geen Technics nemen, maar een Denon, Marantz, NAD enzovoort. Die moet je zelf gaan beluisteren om te beslissen wat je het best vind klinken.

Ik zou geen cd wisselaar nemen. Dat gaat zo veel ten koste van je geluid....Ik denk dat je die cd speler kan vergelijken met een gewone van 200 piek ofzo....Technics heeft wel goede cd spelers, maar voor trance zijn ze net iets te 'zacht'. NAD cd spelers schijnen heel goed te klinken en flink te kunnen beuken.
OK, ik doe geen CD wisselaar meer.

Wat betreft de merken Denon, Marantz & NAD: de prijs van een receiver met dezelfde specs als bovenstaande Technics ligt toch wel een stukje hoger... Ik ga morgen nog ff 1 keer naar de winkel. (dat wordt de 4e keer deze week :))
Op vrijdag 28 december 2001 21:25 schreef Bamboe het volgende:
Sluit op je bestaande set eens een goeie set luidsprekers aan.
Hoef je niet eens een nieuwe receiver en cd speler te kopen.
Luidsprekers zijn de belangrijkste schakel in je systeem, dus hier nooit op bezuinigen.
M'n miniset is ook niet helemaal 100% goed meer... Hij heeft moeite met het herkennen van CD's, en kraakt als je het volume verandert, en af en toe valt het rechter kanaal uit... :(

Wat betreft de speakers is er een verandering: het worden vrijwel zeker Tannoy Mercury mX3's.

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 22:58 schreef Overspeed het volgende:
Wat betreft de merken Denon, Marantz & NAD: de prijs van een receiver met dezelfde specs als bovenstaande Technics ligt toch wel een stukje hoger... Ik ga morgen nog ff 1 keer naar de winkel. (dat wordt de 4e keer deze week :))
Zijn specs dan belangrijker dan geluidskwaliteit ?
Je mag van mij 100 watt hebben, maar :
1.) staat niet bij bij hoeveel vervorming het is
2.) in je kamer draai toch nooit meer dan 30 watt (tenzij je een erg grote kamer heb, dan misschien 50) dus waarom dan niet voor een versterker met een iets lager vermogen maar betere geluidskwaliteit kiezen ?
3.) Je bent stom als je het doet voor die sleep timer |:( (omdat je zei dat receivers met dezelfde specs veel duurder zijn en je dat bij de specs had staan :P ).

Ecodan warmtepomp

• Overspeed
Op vrijdag 28 december 2001 23:02 schreef JT het volgende:

[..]

Zijn specs dan belangrijker dan geluidskwaliteit ?
Je mag van mij 100 watt hebben, maar :
1.) staat niet bij bij hoeveel vervorming het is
2.) in je kamer draai toch nooit meer dan 30 watt (tenzij je een erg grote kamer heb, dan misschien 50) dus waarom dan niet voor een versterker met een iets lager vermogen maar betere geluidskwaliteit kiezen ?
3.) Je bent stom als je het doet voor die sleep timer |:( (omdat je zei dat receivers met dezelfde specs veel duurder zijn en je dat bij de specs had staan :P ).
1. Deze 0,07% is de vervorming toch?
Uitgangsvermogen DIN 2 x 100 W (4 Ohm)
Uitgangsvermogen 20Hz-20kHz 2x 80 W (8 Ohm)
T.H.D. Halfvermogen 1 kHz 0,07% (8 Ohm)

2. OK, dat klopt wel

3. LOL *D

Maar zoals al gezegd: Ik ga morgen nog ff de winkel langs om te kijken naar de "wat betere merken" :)

Verwijderd

Kijk eens voor de onkyo tx 8211 ofzo
die zijn niet duur maar wel beter vergeleken met
technix ook zijn dr niet al te dure single onkyo cd spelers te krijgen die ook goed qwa kwaliteit zijn..
Als je oude set nog werkt zou ik nog een 500 a 1000 erbij sparen.. kost wel iets meer maar dat kan langer dan 6 jaar meegaan en als het echt bevalt ga je echt balen wanneer het over 10 jaar kapoet is en je om iets anders moet.. ;)

Verwijderd

Ik heb zelf een Marantz systeem met Bose boxen en ben hier erg tevreden over.Ik weet dat het wel duurder is dan een sony of technics systeem maar dan heb je wel iets waar je nooit geen spijt van zal krijgen.

• JT

JT

VETAK y0

Nou ja, als je bedenkt dat je kwaliteit beter dan dat van Bose kan krijgen voor 3 x zo weinig, dan zou ik er wel spijt van krijgen :o

Sorry, maar B*s* is veel te slecht voor die receiver, heb je B*s* wel direct naast andere speakers vergeleken ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb zelf een Marantz versterker en surround amplifier en dit klinkt met 2 setjes Bose's harstikke zuiver.

Ook heb ik andere boxen aangesloten op deze set maar vond de Bose toch de beste ...

Misschien omdat ik naar Metal luister ..? :)

• JT

JT

VETAK y0

Dan vind ik het juist raar, want je mist een hele hoop midden met B*s*.....

Anyways, als jij verschillende speakers heb heluisterd (als Tannoy, Mission enzovoort) en jij vind B*s* de mooiste, dan kan ik daar geen kritiek op leveren :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb een Marantz PM30 versterker (inmiddels ernstig verouderd) en een Marantz CD42 CD-speler (idem dito) en een setje Mission 701 luidsprekers, en ben heel erg te spreken over de kwaliteit.

Mission's moet je zeker even gaan luisteren!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat mensen hier zo op subwoofers vallen zeg. Die zijn leuk voor bij de computer of in de thuisbioscoop, maar als je gewoon in de kamer (de /hele/ kamer) goed muziek wil luisteren werken een paar flinke speakers echt wel beter hoor. (vind ik]

Verwijderd

Op maandag 31 december 2001 01:48 schreef Bigs het volgende:
Dat mensen hier zo op subwoofers vallen zeg. Die zijn leuk voor bij de computer of in de thuisbioscoop, maar als je gewoon in de kamer (de /hele/ kamer) goed muziek wil luisteren werken een paar flinke speakers echt wel beter hoor. (vind ik]
Hear hear!

Verwijderd

Als de keuze voor de receiver al vast ligt zou ik toch maar eens opnieuw mijn licht opsteken.

Verwijderd

Sorry op verkeerde knoppen gedrukt
Maar als je een beetje vet geluid wil ga dan voor een hele stevige versterker (in jouw klasse iets van rotel of onkyo)
zeker geen receiver krijg je spijt van, je betaald toch liever voor muziek als voor radio-gezeik.
Wat betreft boxen ga eens luisteren naat cerwin-vega
voor mooie diepe bass samen met de Klipsch de enigste echte box.

Maar hier heb je wel een beetje vermogen voor nodig.
(Draai hier cerwin-vega

Verwijderd

Sorry op verkeerde knoppen gedrukt
Maar als je een beetje vet geluid wil ga dan voor een hele stevige versterker (in jouw klasse iets van rotel of onkyo)
zeker geen receiver krijg je spijt van, je betaald toch liever voor muziek als voor radio-gezeik.
Wat betreft boxen ga eens luisteren naat cerwin-vega
voor mooie diepe bass samen met de Klipsch de enigste echte box.

Maar hier heb je wel een beetje vermogen voor nodig.
(Draai hier cerwin-vega vs-15 op sphinx monoblokken en de buren mogen regelmatig opnieuw stucen)

• JT

JT

VETAK y0

Een subwoofer erbij is niet slechter ! Maar tenzij je ragae of kerkorgel draait of prodigy of electrishce muziek mt zware/diepe bas, heeft een subwoofer geen extra nut mits het goeie vloerstaanders zijn.Geld alleen voor muziek.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Inderdaad, het onderwerp "Subwoofer" daar zijn heel wat dingen over te zeggen alleen vind ik ook dat je daar nooit aan moet beginnen. Koop gewoon een goede versterker met een recht frequentiebereik en een paar speakers die fullrange zijn.

Watts heb je ook niet veel aan, ik heb zelf thuis een Onkyo A-9711 staan die (als het moet) 80 watt kan leveren maar als de rest thuis is moet het bij zo'n 5 watt ophouden, anders hoort het hele huis het. Verkijk je niet teveel op die watts want er zijn Watts en Watts.
Pagina: 1