Voor het afspelen lijkt me dat ruim voldoende. Voor het rippen van dvd => divx is het wat langzaam.
mja is ook voor afspelen alleen. wordt een divx bak en ik wil passieve cooling etc omdat het in de woonkamer komt te staan
omdat je volgens mij voor een celeron wel actieve cooling nodig hebt. Of misschien een groot passief blok maar daar heb ik simpel weg de ruimte niet voor het geheel komt namelijk in een shuttle sv24 kastje.
Eerst een correctie: Celeron is TOP!! (deze paarden kunnen alleen bereden worden door echte tweakersOp woensdag 26 december 2001 21:02 schreef GaMbiNo het volgende:
[..]
Waarom geen Celeron???
Een Celeron is ook niet echt top maar die loopt echt rondjes om die Cyrix...
Hij wil de zaak passief koelen en celeronnnetje moet toch wel een fan hebben (of je moet hem onderclocken, maar dat is tegen mn pricipes
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Neem een celly 1100 en klok die op 733Mhz, en dan een mooie heatsink erop, zelf heb ik een P3-1000EB in de shutlle SV24 zitten, en tevens een 7200RPM HD maar dan op silent mode, want die HD's maken ook wel wat geluid, neem als je DivX wilt kijken anders een celeron 900 (160 piekjes) en klok die op 600Mhz met een heatsink, dan zal ie zo'n 38 graden worden. Je kan ook de 7v mod toepassen, das ook lekker silent
P.S. waar heb jij je SV24 gekocht en hoe duur was ie? de mijne was incl. verzendkosten 650 piekjes bij fortknox
P.S. waar heb jij je SV24 gekocht en hoe duur was ie? de mijne was incl. verzendkosten 650 piekjes bij fortknox
Oké, jouw mening..Op woensdag 26 december 2001 21:06 schreef Breepee het volgende:
[..]
Eerst een correctie: Celeron is TOP!! (deze paarden kunnen alleen bereden worden door echte tweakers![]()
)
Een onderklokte Celeron is nog veeeel sneller dan een Cyrix... ik heb die dingen wel eens getest toen ik nog in een pc-winkel werkte en wij die dingen wel verkochten maar als je die dingen met een Intel wil vergelijken moet je echt de kloksnelheid halveren.Hij wil de zaak passief koelen en celeronnnetje moet toch wel een fan hebben (of je moet hem onderclocken, maar dat is tegen mn pricipes)
Ik heb echt geen goed woord voor Mr. Cyrix over...
Ik vind hem een afzetter.
Verwijderd
P.S. cyrix is absoluut niet slecht hoor, lekker coole chip, alleen is de prijs/performance verouding ver te zoeken. En jah, die 800Mhz klinkt voor sommige mensen wat overdreven, maar jah.
P.S. de volgende keer als je ergens tegen bent wel je mening onderbouwen a.u.b.
Tis een feit !Op woensdag 26 december 2001 21:09 schreef GaMbiNo het volgende:
[..]
Oké, jouw mening..![]()
Dat is idd waar, maar ik vind het altijd zonde om ze onder teclocken. dan betaal je voor een 1000, terwijl hij maar op 666 loopt. Zonde, maaar je moet wat over hebben voor je stille systeem. er is trouens een cyrix 933. ik denk dat die volgens jou vuistregel op een megaherz of 466 neerkomt. Ik had vroeger een Celeron 466, en daar kon ik prima divxen op kijken.Op woensdag 26 december 2001 21:09 schreef GaMbiNo het volgende:
Een onderklokte Celeron is nog veeeel sneller dan een Cyrix... ik heb die dingen wel eens getest toen ik nog in een pc-winkel werkte en wij die dingen wel verkochten maar als je die dingen met een Intel wil vergelijken moet je echt de kloksnelheid halveren.![]()
Ik ook!Op woensdag 26 december 2001 21:09 schreef GaMbiNo het volgende:
Ik heb echt geen goed woord voor Mr. Cyrix over...
Ik vind hem een afzetter.
nog nergens ben ermee bezig ik heb bij pricewatch gekeken maar de goedkoopste was daar 730 gulden. heb je een url naar dat fortnox?P.S. waar heb jij je SV24 gekocht en hoe duur was ie? de mijne was incl. verzendkosten 650 piekjes bij fortknox
Ik wil er een seagate ata IV in zetten 80gb. zelf heb ik 2x een barracuda IV in me hoofd pc zitten maar die hoor ik echt niet. En dan komt er nog een sblive 5.1 in voor ac3 stream. Ben nog zoekende naar een stille dvd drive.
Ik??Op woensdag 26 december 2001 21:12 schreef Jaromir het volgende:
Als ik zeg dat een 800 Mhz. Cyrix met een Intel PentiumII 400 Mhz te vergelijken is vind ik dat voldoende onderbouwing.
Cyrix is maar een kleine processorbakker kan gewoon absoluut niet meekomen ket Intel en AMD. SIM-PEL.
Ik zal ze niemand aanraden.
En wat de Celeron betreft: Deze kan op zijn beurt weer bij lange na niet tippen aan de DURON, ATHLON of P3 maar is wel vele malen sneller dan een Cyrix.
Dat is niet waarOp woensdag 26 december 2001 21:16 schreef GaMbiNo het volgende:
[..]
En wat de Celeron betreft: Deze kan op zijn beurt weer bij lange na niet tippen aan de DURON, ATHLON of P3 maar is wel vele malen sneller dan een Cyrix.
Welk gedeelte is niet waar dan?Op woensdag 26 december 2001 21:27 schreef Breepee het volgende:
[..]
Dat is niet waar![]()
![]()
Kunnen we het niet op een akkoordje gooien ofzo?
Dat de celeron niet kan tippen aan de athon/duron/p3. op gelijke kloksnelheid niet nee, maar qua temp/oc zwaar!Op woensdag 26 december 2001 21:30 schreef GaMbiNo het volgende:
Welk gedeelte is niet waar dan?
Op woensdag 26 december 2001 21:30 schreef GaMbiNo het volgende:
Kunnen we het niet op een akkoordje gooien ofzo?![]()
True, hierin geef ik je volledig gelijk.Op woensdag 26 december 2001 21:35 schreef Breepee het volgende:
Dat de celeron niet kan tippen aan de athon/duron/p3. op gelijke kloksnelheid niet nee, maar qua temp/oc zwaar!
Ik had het dan ook puur over de vergelijking tussen deze processoren op dezelfde kloksnelheid.
Wat betreft temp winnen ze het van de Duron,Athlon en de P3 in mindere mate.
Overklokken kan met een Duron en Athlon ook heel goed.
De Duron, Athlon en Celeron zijn alledrie lekker over te klokken.
Good enough?
volgens mij gaat die cyrix het niet trekken. ik denk dat dat dat ding gewoon terug schakelt als hij te warm word en met passieve cooling word ie dat! je moet toch op een of andere manier de warmte afvoeren.
ik zou gewoon een goedkope celeron (500mhz is al zat) nemen en dan een stille cooler erop zetten (voltage verlagen, kan dan ook nog). dan nog een stille voeding, 5400rpm schijfje met acoustic management en je hoort niks meer
ik zou gewoon een goedkope celeron (500mhz is al zat) nemen en dan een stille cooler erop zetten (voltage verlagen, kan dan ook nog). dan nog een stille voeding, 5400rpm schijfje met acoustic management en je hoort niks meer
ermm.. als je een hele bak er neer gaat zetten puur en alleen om divx erop te draaien heb je geld over... en als dat zo is, geef het dan maar aan mijOp woensdag 26 december 2001 21:00 schreef SuB het volgende:
mja is ook voor afspelen alleen. wordt een divx bak en ik wil passieve cooling etc omdat het in de woonkamer komt te staan
Waarom trek je niet gewoone en coax kabeltje van je huidige pc (die denk ik wel divx soepel af kan draaien) naar je tv, dan kan je gewoon het filmpje op je pc starten, en het bekijken op je tv! heel simple, en makkelijk aan te leggen.
ja dat heb ik nu. ik heb idd geld over ik werk fulltime =]
ik wil ook op de bank etc kunnen ircen enzo en het lijkt me gewoon cool om te hebben zon ding.
ik wil ook op de bank etc kunnen ircen enzo en het lijkt me gewoon cool om te hebben zon ding.
Nee net niet ! minimale systeem eisen zijn toch een PII 450/500 mhz.Op woensdag 26 december 2001 21:01 schreef GaMbiNo het volgende:
Cyrix 800 Mhz is ongeveer PII 400...![]()
Maar voor DIVX moet dat snel genoeg zijn..
De rest zit denk ik wel goed ook al heb ik twijfels over die vga kaart.
dikzak
waar woon je? ik kom wel ff langs, fix het en vang lekker wat geldOp woensdag 26 december 2001 22:57 schreef SuB het volgende:
ja dat heb ik nu. ik heb idd geld over ik werk fulltime =]
offtopic:
je woont zeker ook alleen, houdt je nl. nog meer geld over, vrouwen zijn maar duur (niet op die manier duur natuurlijk)
je woont zeker ook alleen, houdt je nl. nog meer geld over, vrouwen zijn maar duur (niet op die manier duur natuurlijk)
Verwijderd
Klinkklare onzin - ik heb hier een P2-266 staan als DivX kastje en die speelt *elke* DivX zonder problemen af. CPU gebruik ligt dan rond the 70%. En je videokaart doet trouwens vrij weinig bij het afspelen van een DivX, dus dat zal ook wel goed zitten.Nee net niet ! minimale systeem eisen zijn toch een PII 450/500 mhz.
ik zelf zou echt voor een c2 gaan, download radiate eens, daar kun je goed mee uit devoeten hoe veel watt hij zal gebruiken. zal een c2 +-600 800 kopen.
de keus is natuurlijk aan jouw.
A) VIA Cyrix III 800 FL 149,-
Intel Celeron 633 (OEM) FL 137,-
Zou niet weten hoeveel optie A verbruikt kwa stroom.
van optie B weet ik het wel. schrik niet, 16,5Watt! ja een beetje hd trekt 10watt, en is die actie gekoeld? is natuurlijk een vergelijking van niks. aangezien een hd veel meer oppervlak heeft, maar puur theoretisch gezien zou hij nog wel werken op 1,6volt en dan op 533 = een 12 watt
.
Ik zelf zou voor de optie gaan! nadeel is dat je met een ontiegelijk slome bus zit.
Heb heb op een aanrijden een Seagate baracude IV 7200rpm 40 gig gekocht voor 309 piek. Nou als ik dat over zou mogen doen had ik hem zeker niet gekocht. hij is dus echt niet stil okay hij is flink veel stiller maar ik ben nogal verwend (vind die sileverado op 6 volt al een ramp. Je kunt beter een 5400rpm kopen en een silentdrive (ik vond hem niet goed tot dat ik die zogenaamde stille barreacuda hoorde, geweldig z'n silentdrive).
Vergeet niet een cpu mag best 60 a 70 graden worden als hij niet over geklocked is. mijn 2ehands aangeschafte 1,33tbird draait gewoon stabiel met silverado 1,2ghz functie. zolang hij maar niet opgefocked is laat ik hem gewoon gaan tot waar hijkan.
Je kunt best de voedings fan vervangen voor een 120mm examplaar, en zorgen dat hij meteen die cpu meeneemt (zorg ervoor dat je die warmte meteen kwijt bent!)
zoiets

Wat je kan doen is als je het echt goedkoop wilt houden is een ECS mb kopen voor 180 piek (een 80 gig hd is ook zware overkill, gewoon een dvd drive kopen die je op 2 speed kan laten draaien (cd's voor de divx) gelocked, zodat hij gewoon lekker stil draaid), maar ik dwaal af
, daarbij een 800 duron =140 gulden (even duur als je c3!!) hem op 550 ofzo zetten en dan op 1,4 volt laten gaan, voordeel is dan dat je iig een 100mhz bus hebt, ofzelfs 133 als je wilt.
Let ook op de airflow die is dodelijk, omdat je kast totaal geen inhoud heeft. zal hij binnen 15 minuten opgewarmed zijn.
de keus is natuurlijk aan jouw.
A) VIA Cyrix III 800 FL 149,-
Zou niet weten hoeveel optie A verbruikt kwa stroom.
van optie B weet ik het wel. schrik niet, 16,5Watt! ja een beetje hd trekt 10watt, en is die actie gekoeld? is natuurlijk een vergelijking van niks. aangezien een hd veel meer oppervlak heeft, maar puur theoretisch gezien zou hij nog wel werken op 1,6volt en dan op 533 = een 12 watt
Ik zelf zou voor de optie gaan! nadeel is dat je met een ontiegelijk slome bus zit.
Heb heb op een aanrijden een Seagate baracude IV 7200rpm 40 gig gekocht voor 309 piek. Nou als ik dat over zou mogen doen had ik hem zeker niet gekocht. hij is dus echt niet stil okay hij is flink veel stiller maar ik ben nogal verwend (vind die sileverado op 6 volt al een ramp. Je kunt beter een 5400rpm kopen en een silentdrive (ik vond hem niet goed tot dat ik die zogenaamde stille barreacuda hoorde, geweldig z'n silentdrive).
Vergeet niet een cpu mag best 60 a 70 graden worden als hij niet over geklocked is. mijn 2ehands aangeschafte 1,33tbird draait gewoon stabiel met silverado 1,2ghz functie. zolang hij maar niet opgefocked is laat ik hem gewoon gaan tot waar hijkan.
Je kunt best de voedings fan vervangen voor een 120mm examplaar, en zorgen dat hij meteen die cpu meeneemt (zorg ervoor dat je die warmte meteen kwijt bent!)
zoiets

Wat je kan doen is als je het echt goedkoop wilt houden is een ECS mb kopen voor 180 piek (een 80 gig hd is ook zware overkill, gewoon een dvd drive kopen die je op 2 speed kan laten draaien (cd's voor de divx) gelocked, zodat hij gewoon lekker stil draaid), maar ik dwaal af
Let ook op de airflow die is dodelijk, omdat je kast totaal geen inhoud heeft. zal hij binnen 15 minuten opgewarmed zijn.
Verwijderd
Ik denk dat die via c3 933 toch al een stukje beter is voor DivX, zeg maar, ik heb nu ook een via c3 933 getest in mijn sv24 en ik moet zeggen, ben toch zeer onder de indruk, lekker stil, alleen een heatsink. heb ook de case fan uitgezet, het systeem wordt zo'n 42 graden stressed tijdens DVD kijken enzo, en er staat dan helemaal geen fan te draaien. HD is lekker still, accoustic management, en Combo is lekker silent. Ik moet zeggen, ik denk dat ik die via c3 933Mhz in mijn sv24 houdt, echt wel toppie, ik kan hem zelfs makkelijk met de STD heatsink en een 7v koeler die je dus nauwelijks hoord makkelijk klokken @ 1240Mhz, en hij kan nog verder, en dat in zo' kleine stille case. ik heb Quake 3 Arena gespeeld met die via c3 933 en die savage 4, en moet zeggen, het voelt wat minder snel als die P3-1000EB, maar het geluid van het systeem is ook totaal weg, dus een aanrader, gamen op 800x600 op de TV ging toch wel lekker, en een hogere reso op de TV heb ik toch niet nodig, want het kan toch niet. Al met al moet ik zeggen, ik ben zeer tevreden.
P.S. die SV24 kost nu nog maar 600 piekjes (276 Euro) en das incl. verzendkosten. en die via c3 933 kost 150 piekjes. en dan nog een lekkere 60 gig 7200 RPM IBM HD (op silent mode) voor 350 piekjes erbij hangen. of natuurlijk zoals in mijn 2e setje een Fujitsu silent drive 5400 RPM 40 gig. Al met al heb je dan een goedkope mooie combo voor op de TV, ik heb er inmiddels al 2 thuisstaan, en ga misschien es voor de gein es kijken of ik die systemen kan clusteren.
P.S. DivX's lopen allemaal heel soepel op die 933Mhz, en dan draai ik powerDVD 4.0 deluxe op win2k
P.S. die SV24 kost nu nog maar 600 piekjes (276 Euro) en das incl. verzendkosten. en die via c3 933 kost 150 piekjes. en dan nog een lekkere 60 gig 7200 RPM IBM HD (op silent mode) voor 350 piekjes erbij hangen. of natuurlijk zoals in mijn 2e setje een Fujitsu silent drive 5400 RPM 40 gig. Al met al heb je dan een goedkope mooie combo voor op de TV, ik heb er inmiddels al 2 thuisstaan, en ga misschien es voor de gein es kijken of ik die systemen kan clusteren.
P.S. DivX's lopen allemaal heel soepel op die 933Mhz, en dan draai ik powerDVD 4.0 deluxe op win2k
Wil dus ook deze combo kopen, maar waar heb je die SV24 zo goedkoop kunnen kopen en waar heb je die 933 C3 vandaan gehaald? (die kan ik nergens vinden namelijk!?)Op zaterdag 29 december 2001 13:03 schreef Jaromir het volgende:
.... ik denk dat ik die via c3 933Mhz in mijn sv24 houdt, echt wel toppie, ik kan hem zelfs makkelijk met de STD heatsink en een 7v koeler die je dus nauwelijks hoord makkelijk klokken @ 1240Mhz, ...........
P.S. die SV24 kost nu nog maar 600 piekjes (276 Euro) en das incl. verzendkosten. en die via c3 933 kost 150 piekjes........
Zou je nog een tipje van de sluier willen oplichten over waar je hem in Duitsland hebt gekocht? Het enige waar ik thuis in ben om in Duitsland online te kopen is in het Hifi gebeuren, niet de PC handel.... meel me anders als je wil: dfy@home.nl
je kan hem vinden op www.fortknox.de
helaas bezorgd die alleen in duitsland. Maarja Aken is ook weer niet zo ver weg... Mocht iemand erheen gaan mail me dan even dan ga ik misschien ook wel even mee!!!
helaas bezorgd die alleen in duitsland. Maarja Aken is ook weer niet zo ver weg... Mocht iemand erheen gaan mail me dan even dan ga ik misschien ook wel even mee!!!
Verwijderd
Ik heb met fortknox gebeld, en je spullen ophalen daar kan niet, ze versturen alleen maar vanuit dusseldorf, in aken ligt gewoon een inkooppost.
Maar ik heb een adresje in duitsland waar ik ze laat afleveren. Ik wil wel zorgen tegen een kleine vergoeding dat iedereen ze goedkoper kan krijgen. Mail me voor de info
Maar ik heb een adresje in duitsland waar ik ze laat afleveren. Ik wil wel zorgen tegen een kleine vergoeding dat iedereen ze goedkoper kan krijgen. Mail me voor de info
Pagina: 1