Toon posts:

Damn, ik word 10 keer per sec gepingt ofzo...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kabelmodem knippert iets van 10 keer per seconde, als ik dus niks doe..
Up en Down tegelijk,. ik concludeer dat het pings zijn.. nee ik wil geen zonealarm waarmee je pings kan blocken want die doet het niet goed..

Hoe kan ik het tegengaan? heb nu neowatch maar het blocken van pings zit er niet in

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Als je dat geknipper uit wil zetten moet je je pc uitzetten ;)

Dat is heel normaal hoor dat je kabelmodem knippert, er komt immers altijd verkeer langs in de vorm van broadcasts. Daarnaast misschien een proggie op je pc draaien a la icq ?

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 20:25 schreef ralfbosz het volgende:
Als je dat geknipper uit wil zetten moet je je pc uitzetten ;)

Dat is heel normaal hoor dat je kabelmodem knippert, er komt immers altijd verkeer langs in de vorm van broadcasts. Daarnaast misschien een proggie op je pc draaien a la icq ?
Weet wel dat het normaal is, maar ik wil niet dat mijn computer reply'd op al die meuk..

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:27

GaMbiNo

1337

Ik ooit Sygate als firewall gebruikt en die replyde ook niet op pings. :)
Sygate is ook een optie dus..ik was er heel tevreden over. :)

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18

MWP

Op woensdag 26 december 2001 20:39 schreef SickBastard het volgende:

[..]

Weet wel dat het normaal is, maar ik wil niet dat mijn computer reply'd op al die meuk..
Dan gooi je de hamer toch even op de computer :P dan ben je er vanaf,

Maar als je geen firewall wilt zoals zonealarm kan je een bepaald stukje draad kopen in de winkel dat je tussen je modem en de verbinding in zet, dit zorgt ervoor dat er geen "downloads" komen, maar dat je wel kan "uploaden".
Het is alleen onhandig als je chatprogramma's gebruikt of dingen download, je kan dan namelijk niks meer :'(
Maar dat is denk ik toch een van de weinige dingen die werken

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:15
Jezus wat een onzin MWP!

Je moet je niets aantrekken van dat 'geknipper'. Zoals ralfbozs al zei: het zijn gewoon broadcasts e.d. Dat hoort gewoon zo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Dat is ook weer een nadeel van Kwello, je wordt er behoorlijk belaagd door allerlei machines en personen.

Zonder firewall en virus scanner op Kwello is vragen om geslachtziektes.
Accepteren dat je meerdere malen per uur wordt gepinged of gesniffed is een optie ...

Je kan met protocolanalysers ook kijken wie je nou echt de hele dag pingt....vaak is het gewoon een irri dns server of een loser op het zelfde net.

En als je echt wordt lastig gevallen moet je maar wat vragen stellen er zijn genoeg freaks hier om te helpen.

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met Tiny's Personal Firewall.. deze houdt niet alleen per applicatie de firewallregels bij, maar heeft ook een soort 'learning mode' waardoor je een popupje krijgt wanneer er inkomend of uitgaand verkeer is (nadat een regel is aangemaakt zie je die natuurlijk niet meer :))

In het begin ben je even bezig met het opzetten van goeie f/w-regels: wanneer je voor het eerst na de installatie je browser opstart vraagt -ie dus of services.exe op poort 53/udp mag connecten naar je dns, vervolgens als je dat toestaat of iexplore.exe een outbound connection mag maken naar [ipadres]:80, enz... Incoming ICMP hetzelfde verhaal, maar dan klik je op 'Deny' ipv 'Allow' |:(

Ook wanneer een applicatie wijzigt door een update (of door het eten van een trojan) ziet-ie dat omdat de CRC wijzigt :)

Di's dus eigenlijk niks voor de internettende digibeet >:)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:51

Wildfire

Joy to the world!

Wat is er mis met ZoneAlarm? Draait hier perfect onder XP. Heeft trouwens ook perfect gedraaid onder 2000 en 98SE.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MWP

MWP

ZA pro!

Works perfect,
Maar dat kabeltje tussen het modem en de verbinding werkt ook :) m'n familie hebben het ook :)

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 20:47 schreef MWP het volgende:

[..]

Maar als je geen firewall wilt zoals zonealarm kan je een bepaald stukje draad kopen in de winkel dat je tussen je modem en de verbinding in zet, dit zorgt ervoor dat er geen "downloads" komen, maar dat je wel kan "uploaden".
Het is alleen onhandig als je chatprogramma's gebruikt of dingen download, je kan dan namelijk niks meer :'(
Maar dat is denk ik toch een van de weinige dingen die werken
Gebruik je fucking verstand eens. Als je niks kan ontvangen ga je ook niks verzenden, kortom zonder te kunnen ontvangen kan je _niks_, is je hele 'verbinding' nutteloos. Gewoon bullshit dus.

• MWP

MWP

Op donderdag 27 december 2001 14:51 schreef BeeYeF het volgende:

[..]

Gebruik je fucking verstand eens. Als je niks kan ontvangen ga je ook niks verzenden, kortom zonder te kunnen ontvangen kan je _niks_, is je hele 'verbinding' nutteloos. Gewoon bullshit dus.
dat is het leuke....
je kan alles ontvangen omdat het een bepaalde chip heeft (veel weet ik er ook niet van) die registreet het IP adrees waar je iets heen stuurt, vervolgens kijkt ie net als een firewall waar het binnenkomende paketje vandaan komt, als dat van een IP adres komt waar iets heen is gezonden laat ie het door, anders niet. :)
anders ben ik niet zo gek om het hier neer te zetten.
enne... je hoeft me niet te geloven *D

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:25

Crusader

Arc Nature

Op donderdag 27 december 2001 15:20 schreef MWP het volgende:

[..]

dat is het leuke....
je kan alles ontvangen omdat het een bepaalde chip heeft (veel weet ik er ook niet van) die registreet het IP adrees waar je iets heen stuurt, vervolgens kijkt ie net als een firewall waar het binnenkomende paketje vandaan komt, als dat van een IP adres komt waar iets heen is gezonden laat ie het door, anders niet. :)
anders ben ik niet zo gek om het hier neer te zetten.
enne... je hoeft me niet te geloven *D
Klink als een hardwarematige NAT oplossing (maar je had het wel erg duf omschreven zeg)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat een lampje op je modem knippert zegt vrij weinig hoog.
Ik bedoel, de helft daarvan is sowieso niks meer dan dat je modem even aangeeft dat ie er nog is.

Verwijderd

erm.. dat knipperen van de lampjes is echt niet normaal als je nix doet hoor... Als je nix aan het downloaden of uploaden bent dan knipperen de lampjes gewoon NIET. Misschien 1 x in de 10 sec maar echt niet 10 x in de sec...

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Bij mijn LanCity modem van Chello, knipperen de lampjes alleen als ik verbining maak (als mijn kabelmodum is uitgeweest, zeer zelden...)
Nadat er verbinding is dan branden alleen de bovenste 2 lampjes.
Op moment dat er een storing is of een tijdelijk lack of wat dan ook, dan pas knipperen de lampjes

Red een boom, eet een bever

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn com21 lampjes branden onophoudelijk, maar ook zonder dataverkeer heb je altijd wat verkeer, vooral veel pubertjes die aan het poortscannen zijn of proberen te fxp'en :)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 15:59 schreef DSmarty het volgende:
Mijn com21 lampjes branden onophoudelijk, maar ook zonder dataverkeer heb je altijd wat verkeer, vooral veel pubertjes die aan het poortscannen zijn of proberen te fxp'en :)
alleen het TD lampje knippert continu hier op mijn Com21 modem.. dat ledje staat synchroon aan het lampje achter op je netwerkkaart btw :)

het RD lampje knippert alleen als er up of downstream verkeer is
Pagina: 1