Kernel messages niet naar /dev/console

Pagina: 1
Acties:

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Hoi,

Ik heb nu iptables geconfigged in m'n LFS, maar zit nog met een klein 'probleempje'.
De kernelmessages (dus ook alle logmessages van iptables) gaan volgens mij standaard naar /dev/console. Tenminste, mijn hele scherm wordt volgegooid met dingen van iptables. Nu kan ik deze wel allemaal weggooien dmv dmesg -n maar ik wil ze liever, zoals nu bij suse, naar bijvoorbeeld tty8 hebben. Maar waar stel ik dit in :?

Verwijderd

vi /etc/syslog.conf
man syslog.conf ;)

• MikeN
in syslog.conf komt /dev niet eens voor :? er staat alleen:
*.emerg *
en nog een paar andere regels die de messages naar bestanden schrijven....
Maar die iptables en module messages zijn toch geen emerg messages???
[edit]
Of moet ik toch dmesg -n gebruiken en dan een extra dingetje aanmaken in syslog.conf ?

Verwijderd

Ik zou ook zeggen syslog. Anders misschien iets in inittab?

• MikeN
Op woensdag 26 december 2001 20:48 schreef edwinv het volgende:
Ik zou ook zeggen syslog. Anders misschien iets in inittab?
Tja, ik zie dat bij suse /dev/tty10 in syslog.conf staat, daarom komen ze dus op daar te staan.
Maar bij suse zie je ze dus niet op /dev/console, bij mijn LFS wel, de vraag is dus, hoe krijg ik ze daar weg? Moet ik daarvoor bij elke boot dmesg -n1 laten uitvoeren ofzo? Wat is de standaard manier hiervoor?

• MikeN
Ik heb al ontdekt hoe het bij suse wordt gedaan. Die gebruiken een programmaatje "klogconsole" waarvan ik ook al ergens de source heb gevonden. Dat programma redirect alle kerneloutput naar een bepaalde tty en niet perse naar de actieve console, zoals het normaal is.

Verwijderd

Bij Mandrake gebeurd dit op de volgende manier: in een opstartscript wordt de kernellog daemon opgestart. Dit kan met een parameter -c en die geeft de standaard loglevel van de messages die naar de console gaan. Zoek dus dit script en start klogd met -c 4 oid. Eerst ff man klogd doen dus :)
Pagina: 1