Toon posts:

[linux] inbellen als root = OK, maar u!=root prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Tot op heden ben ik altijd via mijn ADSL modem on-line gegaan en heb nog nooit ingebeld met een modem.

Situatie:
Exert modem werkt perfect.
Inbellen als root lukt -> applicaties kunnen het internet vinden zullen we maar zeggen
Inbellen als andere gebruiker lukt ook -> MAAR applicaties zeggen meteen, dus echt zonder ook maar even te zoeken, dat de site niet gevonden kan worden.
Wat doe ik fout? Het zal wel iets met permissions te maken hebben maar welke en waar ?

Alvast bedankt voor mensen die hierop een antwoord hebben.

MVG,

Henk Borgers

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Tja, waarschijnlijk (hangt van de distro af) moet je de gebruiker die inbelt even lid maken van de groep dialout oid.

Het heeft er misschien mee te maken dat de resolv.conf niet kan worden aangepast ofzo en dat hij dus geen dns-servers kan vinden.....

Verwijderd

Topicstarter
Tja, waarschijnlijk (hangt van de distro af) moet je de gebruiker die inbelt even lid maken van de groep dialout oid.
Distro: Slackware 8.x, beetje geupgrade met packages van slackware.com.

Neway, volgens mij is er standaard geen dialout groep....maar ik check de rechten van resolv.conf wel ff....trouwens, welke resolv.conf?
Die uit /etc of die uit /etc/ppp/ ??

Henk

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Op woensdag 26 december 2001 20:18 schreef Borgy het volgende:

[..]

Distro: Slackware 8.x, beetje geupgrade met packages van slackware.com.

Neway, volgens mij is er standaard geen dialout groep....maar ik check de rechten van resolv.conf wel ff....trouwens, welke resolv.conf?
Die uit /etc of die uit /etc/ppp/ ??
Tja, ik weet het ook niet precies allemaal..... Misschien iemand met verstand van slackware hier?
Henk
[topic=309815] We weten nu wel dat je Henk heet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Weird,

Kppp startte met setuid......dus als root. Dit ff ge-s-t met chmod en nu werkt het........

Weird......

:7