Wat levert een verdubbeling van de prijs op?

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Op het moment zit ik nog te twijfels of ik echt veel geld ga uitgeven aan een boxenset of dat ik het gewoon lekker goedkoop houd. Kan iemand mij een indicatie geven wat er gebeurt met de kwaliteit van speakers als je er 2 keer zoveel geld voor uitgeeft? Misschien zijn er ook verschillen voor de lagere prijsklassen, dat daar een verdubbeling niet zoveel effect heeft als in hoger prijsklassen....

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is echt veel en wat is lekker goedkoop.
Speakers van 50 per set is goedkoop.
Als je dat verdubbeld heb je nog weinig voor je geld.
Speakers van 600 per stuk heb je hele leuke voor.
Als je dan 1200 uitgeeft kom je weer een klasse hoger uit.
Maar aangesloten op een flut versterkertje doet het weer niets.
Geef eens op wat je in je gedachte hebt kwa prijs.
En wat je er mee wilt doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat is het een mooie stereo setup of 5.1?

En hoeveel wil je uitgeven dan?

Verwijderd

code:
1
2
Decortico-Xanthomatose
Heterophenomenologist

Hmz Hervaz, had ik BIJNA een langer woord. Ik denk iig dat niemandmaar eenig idee heeft waar het over gaat in beide gevallen.

Goed back on topic. Laten we hopen dat het om een mooie stereo setup gaat. Tja, voor 600,- heb je een stel (2 stuks)prima speakers waar zeker mooi geluid uit komt. Persoonlijk zou ik evt doorgaan naar 1200 voor 2 speakers dan zit je al net iets beter, maar niet onoverkomelijk 2x zo goed. (subjectief hoor)

Hmz, je zou het als volg kunnen zien? (nieuwprijs per 2)
A 50,- verwacht niets. rag speakers
B 250,- wel 2x zo goed, en best aardig
C 600,- Vanaf hier wordt het echt zeer acceptabel!
D 1200,- Best beter, maar discutabel qua vooruitgang
E 2400,- Zeer zeer degenlijk. Nog beter wordt ontzettend veel duurder. En een geluid wat zelfs de leek zeer kan waarderen.

Heel grof gezien ff een persoonlijke indeling naar aanleiding van een paar B&W die ik laatst hoorde.Heel grof, maar wellicht aardig als indeling?
Hmz, als instap speakers zou ik als je een beetje serious wilt gaan luisteren niet beneden de 300,- per 2 gaan. Echter dit is geheel persoonlijk. Er zijn uiteraard talloze mensen hondsblij met hun fps1000 setje. geluid is zo subjectief. En iedereen weet het nog veel beter dan de rest. :)

Verwijderd

Ik weet het, het heeft er weinig me te maken, met het geluid zelf dan, maar ik vind de look van een speaker ook enorm belangrijk. Dat draagt wel bij aan de totale voldoening. Als je namelijk een zuil van bijna 1 meter hoog in je kamertje hebt staan, die er in jou ogen foeilelijk uit ziet, heb je toch wat fout gedaan...

Verwijderd

Jep je moet er ff bijzeggen wat je van plan bent, en wat de huidige setup is.

Heel belangrijk is namelijke ook de speaker/versterker combo. Sommige merken houden gewoon van elkaar, andere niet.

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Kan niet vaak genoeg worden gezegd: Ga luisteren.
De één hoort beter dan de ander of houdt meer van lage tonen of heeft de helft van zijn gehoor al weggehoused.
Wat ik mooi vind, vind jij misschien helemaal niks.
Wat heb je aan boxen met een bereik van 15-30000 Hz als je het toch niet hoort.
Neem je favoriete CD mee naar een audiozaak en vraag of ze hem willen draaien. Dit moet je niet doen op een koopzondag maar op een rustig moment krijg je alle medewerking.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Idd, wie weet vind je een stel speakers van F250,- per stuk wel beter klinken dan sommige van F600,- per stuk...

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

Nee, je merkt het goed hoor. Zeker als je ze naast elkaar vergelijkt, De klank maakt een groot verschil, Voor een leuke prijs verwacht je een speaker die mooi klinkt etc, dat doen ze allemaal wel redelijk, maar het kan altijd beter, verder is iets wat heel belangrijk is, de plaatsing en timing etc van het geluid, dat zijn de aspecten van een duurdere speakers die vaak beter zijn, en dat is ook heel belangrijk.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoe peltier het verwoord ben ik het zeker mee eens, het verschil bij verdubbeling wordt gewoon steeds kleiner, maar het is er nog wel.

Zo kan je bijvoorbeeld de speakers cdm-1-nt en de nautilus 805 van b&w nemen, de 805 is een heel stuk duurder, maar niet veel beter, nee net iets verfijnder en detailrijker qua geluid, je moet zelf weten je je waagt aan de investering dan.

Een voorbeeld van de lagere prijsklasse, op mijn 2de set had ik een stel jamo speakers spelen van 150 piek per stuk, dat ging nog best aardig (er hangt een sansui voor/eind aan), tot ik een stel chario syntar 100 op de kop tikte voor 450 piek (nieuwwaarde 350 p/s), het verschil is haas niet te omschrijven, alles is werkelijk 3 klasse's hoger qua detail,beeld etc etc...

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

Het ook vaak zo dat er veel duurdere materialen, of duurder te maken technieken moeten worden gebruik om een verschil te maken, het is merkbaar, maar of het van belang is voor jouw oren is iets anders, het is maar net hoeveel wil je eraan uit geven, maar als je eenmaal iets hebt wil je altijd beter.
Pagina: 1