Toon posts:

[OC] XP geunlocked met alleen potlood

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zondag (computerland was open, wat wil je) een XP gekocht en later die dag maar eens gaan kijken hoe dat nou zat met die laser geultjes, moeilijkkut dacht ik toen ik het zag...
maar had niets bij de hand om die gaten mee op te vullen.
wat ik gedaan heb is eerst met een potlood gewoon goed over de bruggen heen rossen zodat er genoeg koolstof in de gaatjes kwam toen gegumt omdat ik niet bepaald netjes was geweest en toen de bruggen verbonden met potlood, werkt perfect.

Verwijderd

jajaaaa eerst zien dan geloven ! kom maar op met die pics!

Verwijderd

Hèhè, en iedereen maar moeilijk doen met zilverlijm, plakband, enz. enz. enz. 8-)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:27

Super_ik

haklust!

klinkt leuk :) maar eerst pics zien voordat k t geloof :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

t kan helemaal niet volgens mij want in die brug zit volgens mij een contactpunt en als die is verbonden met die l1 bruggen doet ie ut niet! volgens mij lul je uit je nek vriend!

Verwijderd

Topicstarter
m'n digitale camera is stuk (zie topic: ik ga naar costa rica) als ie gemaakt is plaats ik ook nog eens pics

Verwijderd

Topicstarter
ik lul niet, kom maar langs anders, ben om 23:00 klaar met werken zal zo om 00:00 thuis zijn, Amsterdam...

Verwijderd

wat toevallig zeg dat je dcam net stuk is!

Verwijderd

Topicstarter
heb je ergens last van?

[edit]
het doel is verder ook niet om te showen, what would be the point?
ik dacht ik meld het alvast ff voordat nog meer mensen hun proc onoverclockbaar maken, deze methode kun je altijd eerst proberen... heeft geen bijwerkingen

Verwijderd

ja

Verwijderd

Hèhè, ja, van jou! :P

(nûh... niet persoonlijk hoor... 8-))

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En je weet voor de volle 100% zeker dat het een XP is :?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

bedoeld hij niet dat hij met Windows XP in paint iets met potlood heeft zitten doen :?

[LOL!]

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

slotjeeee!

Doordat je die geultjes vult met potloodstuff
maak je contact met de laag onder je oppervlakte != de bedoeling :(

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Topicstarter
ja 100% zeker, want? anders zitten er toch niet van die gaatjes tussen de L1 puntjes?
tenzij het een MP is maar da lijkt me echt heel erg sterk

[edit]
maar dan zou die het toch gewoon niet meer doen? en hij doet het wel,

• Mujo
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Doordat je die geultjes vult met potloodstuff
maak je contact met de laag onder je oppervlakte != de bedoeling :(

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

dat kan haast niet, ik wil eerst zien, dan geloven beste vriend ;) Leen ff een digicam van iemand ofzo, moet toch te regelen zijn :?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een "gewone" Athlon heeft nauwelijks geultjes en op die bruggen kun je gewoon krassen met een potlood. De XP heeft vrij diepe geultjes die je moet opvullen, waarna je de 2 contactpuntjes die er aan weerskanten naast zitten moet verbinden.
Btw, het lijkt me, dat als je die geultjes opvult met grafiet, de bruggen onderling ook contact maken -> gaat niet goed.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
zal binnenkort ff fotos maken, maar wat wil je daar opo gaan zien dan?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Of het wel een XP is?

🖥️ | 🚗

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 23:11
Op woensdag 26 december 2001 20:04 schreef MadMarky het volgende:
Een "gewone" Athlon heeft nauwelijks geultjes en op die bruggen kun je gewoon krassen met een potlood. De XP heeft vrij diepe geultjes die je moet opvullen, waarna je de 2 contactpuntjes die er aan weerskanten naast zitten moet verbinden.
Btw, het lijkt me, dat als je die geultjes opvult met grafiet, de bruggen onderling ook contact maken -> gaat niet goed.
als BINNENIN de "gaatjes" alles goed geisoleerd is, zou het KUNNEN werken. Wel zorgen dat de verschillende bruggen idd GEEN contact maken..... Hoe meer grafiet, hoe betere verbinding, dus als je de complete "gaatjes" opvult.....

maar je moet wel 10001% zeker zijn dat die gaatjes geen contact maken met de aarde oid, want dan heb je kortsluiting :P
En ik MEENDE dat onder de bruine oppervlakte een metalen frame zat, wat dus geleid....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 20:04 schreef MadMarky het volgende:
waarom zouden de bruggen onderling contact maken als je ze upvult met grafiet? zit er een verbindende laag onder dan?
en als dat zo is vraag ik me af waarom het bij mij dan gewoon werkt, stel dat het werkt omdat ik langs de geultjes nog kontact heb gemaakt tussen de puntjes, dan zou je zeggen dat ie alsnog niet zou moeten werken omdat de bruggen onderling contact maken, maar dat is niet het geval want dan zou die helemaal niet meer werken

en het is weldegelijk een XP (1700+ om precies te zijn)

Verwijderd

ik gelooflijk er niks van, zelf al geprobeerd vriend !! te veel sprookverhaaltjes gelezen zeker

• Xandrios
  • Laatst online: 15-05 23:11
Op woensdag 26 december 2001 20:07 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

waarom zouden de bruggen onderling contact maken als je ze upvult met grafiet? zit er een verbindende laag onder dan?
ja, volgensmij wel.

Valt die grafiet er overgins niet makkelijk uit als je de boel op de kop houd? Of heb je er plakband oid opzitten ?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op woensdag 26 december 2001 20:07 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

en als dat zo is vraag ik me af waarom het bij mij dan gewoon werkt, stel dat het werkt omdat ik langs de geultjes nog kontact heb gemaakt tussen de puntjes, dan zou je zeggen dat ie alsnog niet zou moeten werken omdat de bruggen onderling contact maken, maar dat is niet het geval want dan zou die helemaal niet meer werken

en het is weldegelijk een XP (1700+ om precies te zijn)
Die bruggen zitten erg dicht bij elkaar en met grafiet knoei je erg makkelijk. Voordat je het weet heb je die bruggen onderling ook verbonden...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
de bruggen zijn onderling niet verbonden, ik heb een behoorlijk vaste hand, hij draat nu op 12x140

dus...

het werkt, het werkt bij mij en als je echt overtuigd wil worden moet je maar komen kijken

Verwijderd

Ik zeg: een gelukstreffer, gefeliciteerd,

maar ik doe het niet, te veel risico, that's for sure!!!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op woensdag 26 december 2001 20:12 schreef Hiro Shima het volgende:
dus...

het werkt, het werkt bij mij en als je echt overtuigd wil worden moet je maar komen kijken
Ik wacht wel tot je een digicam hebt :)

🖥️ | 🚗

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Misschien had de proc van HiroShima minder diepe lasercuts. Als de lasercut ondiep is zou het best kunnen dat er geen contact met de aardie die onder de bodems van de putjes zit gemaakt wordt.

Plus heel veel grafiet zal wel net zo goed zijn als zilververf ja.

Als meer mensen het nou op deze manier gaan proberen en het blijkt inderdaad te werken, dan wordt het een beetje interessant...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 20:18 schreef mr_a het volgende:
Misschien had de proc van HiroShima minder diepe lasercuts. Als de lasercut ondiep is zou het best kunnen dat er geen contact met de aardie die onder de bodems van de putjes zit gemaakt wordt.

Plus heel veel grafiet zal wel net zo goed zijn als zilververf ja.

Als meer mensen het nou op deze manier gaan proberen en het blijkt inderdaad te werken, dan wordt het een beetje interessant...
Ja!

Wie eerst??

Verwijderd

Topicstarter
misschien heb ik inderdaat wel geluk gehad, als de cuts aarden dan zou die het niet doen, het kan zijn dat die van mij minder diep zijn, maar het kan ook dat de cuts zoiezo gewoon niet aarden en dan is er geen ruk aan.
maar al zouden ze aarden, dan is je proc toch nog niet stuk? of zou je dan echt kortsluiting krijgen?

Verwijderd

Je zou wel héél goed potlood moeten hebben om dat te doen.
De technische uitleg op tomshardware ivm weerstand op die bruggen leek unlocken met potlood wel uit te sluiten.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
is er niet iemand bij hem in de buurt die die foto's kan gaan maken want ik wil het wel zien :) dan kan ik het daarna misschien ook eens gaan proberen.

Verwijderd

hier kan je de frontpages mee halen hiroshima :P!

't is misschien goed voor je geloofwaardigeheid als je foto's maakt van: - Je proc met potlood streepjes
- Je opstartscherm met aantal mhz..
- Je bios instellingen

niet dat ik je niet geloof hoor ;)

ohja.. als je dat gedaan heb moet je het ff op tomshardware gaan melden ofzo..

Verwijderd

En al die jaloerse mannetjes hier geloven het niet >:)

Hoezo zou dit niet kunnen? Hoezo zou hij uberhaupt dit topic posten als hij het niet had gedaan? :?

Verwijderd

/me is aan het bidden dat het waar is :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

• Mathizsias
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Op woensdag 26 december 2001 20:12 schreef Hiro Shima het volgende:
de bruggen zijn onderling niet verbonden, ik heb een behoorlijk vaste hand, hij draat nu op 12x140

dus...

Hmm jij bent een slechte kinderlokker, of misschien ben je wel de eerste Tweakerlokker ?!?!?!?! >:) Anyways, ik geloof je niet wil eerst ff zien :P

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00

Wimo.

Shake and Bake!

Hmz.. ik geloof je wel..

Bedenk wel dat dit GEEN beginnende tweaker is he.. hij heeft een rep

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 13:58

Xof

Ik hoop dat het waar is :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

geen ruzie maken jongens .. inderdaad is het ERG toevallig dat deze beste jongen net geen Dcam meer heeft... hey vriend post anders wat van sandra ofzow! ook best, maar daarna graag wel pics want ik ben ook benieuwd.. (volgens mij heeftie gewoon de fsb zitte opclocke en niet de multiplier en denkt hij dat ie zo gelukt is, ken toch ?? >:))

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Xof

Xof

Als hij nou een screenshot maakt van WCPUID, dan kun je alle info zien :)

edit: Linkje waar hij WCPUID kan downloaden :)
http://www.xof.nl/wcpu30d.exe

Verwijderd

Waar blijven je pics Hiero Shima?

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 14:53

Bluppy2

Hip!

Op donderdag 27 december 2001 09:31 schreef n0va^ het volgende:
Waar blijven je pics Hiero Shima?
beetje ongeduldig??
hij heeft voor het laatst gisteravond om 21:00 gepost.. Toen waarschijnlijk lekker kerst aan het vieren en nu aan het uitslapen :)
heb geduld... :O

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Ja ok ... maar hij mag toch wel eens een 5-tal WCPUID screenshots posten met uiteenlopende multipliers van 5.5 tot 12.5 en pics van z'n bruggen ;)

dat krijg je altijd met zo'n claims ... waar of niet, je moet ze bewijzen of geen hond gelooft het

Verwijderd

Topicstarter
komt er allemaal aan ;) zit nu weer op m'n werk tot 23:00, zal als ik thuis kom meteen voor jullie aan de slag, gisteren meteen m'n bed in gedoken, vandaar

en inderdaat, waarom zou ik hier over lullen???, maarjah we hebben ook al behoorlijk wat gelul mee gemaakt hier, (wie was dat ook al weer met z'n P3 unlock trukje?) ik begrijp het ook wel

[edit]
sorry Phreak, zal er aan denken
enehh Mathizsias... net nieuwe proc, rustig opbouwen

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 17:12 schreef Hiro Shima het volgende:
en inderdaat, waarom zou ik hier over lullen???, maarjah we hebben ook al behoorlijk wat gelul mee gemaakt hier, (wie was dat ook al weer met z'n P3 unlock trukje?)
Viptweak >:)

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 21:47
Je kan (zoals al vermeldt is) je mp heel laag zetten en daar een screen van plaatsen, dan weten we ieg dat ie geunlocked is. Later kunnen dan nog de pics van je kleurkunsten komen.

Verwijderd

Topicstarter
kleur kunsten? waarom zou ik in godsnaam veel energie en tijd in het photoshoppen van screenies stoppen om jullie voor de gek te houden??? dat zijn jullie me helemaal niet waard ;)
nee maar ff serieus, uurtje of 00:00 ben ik thuis en dan komt alles wat jullie willen (behalve de pics van de proc zelf)

• Rick2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 27 december 2001 21:21 schreef Hiro Shima het volgende:
kleur kunsten? waarom zou ik in godsnaam veel energie en tijd in het photoshoppen van screenies stoppen om jullie voor de gek te houden??? dat zijn jullie me helemaal niet waard ;)
nee maar ff serieus, uurtje of 00:00 ben ik thuis en dan komt alles wat jullie willen (behalve de pics van de proc zelf)
Hij bedoelde je 'kleur' kunsten met de potlood. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 17:22

Potatoman

koniwa

Overklok dan ff een stukje, en maak een cpuid screenshot oid, dan kom je al wat geloofwaardiger over.

The cyclographing developer

• kRyPtO
  • Laatst online: 04-05 20:22
Op donderdag 27 december 2001 21:29 schreef Potatoman het volgende:
Overklok dan ff een stukje, en maak een cpuid screenshot oid, dan kom je al wat geloofwaardiger over.
hij zegt net dat ie op ze werk is dus hoe moet ie dat nu gaan doen dan :?

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 21:21 schreef Hiro Shima het volgende:
en wat hebben we er daar dan aan ?????
daar gaat het hier toch om , om de pics vanje proc.

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 21:32 schreef magical het volgende:

[..]

en wat hebben we er daar dan aan ?????
daar gaat het hier toch om , om de pics vanje proc.
Wat kan jij zeiken zeg. Als hij nou zijn XP inkleurt en daar een foto van maakt is dat dan het bewijs dat het werkt?

bdw. Ik geloof het wel. En ik geloof ook dat je geluk hebt.
iig veel plezier ermee

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Xof

Xof

Nog 3 kwartier :) :)

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 15:53

Neoz

Neoz & Hobbes

hij is er bijna
hij is er bijna
maar nog nie helemaal >:)

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

*wacht af*

*en verwacht lachbui*

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
Volgens mij heeft die gast of een engineering sample in handen gekregen (kleine kans) of hij heeft lekker zitten kantelen :)

Verwijderd

Sorry, but this ain't gonna happen. Lukt je gewoon niet! Heb het al vaker fout zien gaan. :'(

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
Wat een gezeik hier zeg! Geef die jongen tenminste eerst de kans, zodat hij zijn pics kan laten zien, als het dan blijkt dat hij uit zijn nek lult, mag je dat wel duidelijk maken, maar wacht dan eerst op wat bewijs.
Hiro Shima heeft ondertussen 2932 posts achter zijn naam staan, ik denk niet dat hij op deze manier zijn naam oneer aan gaat doen, zeker omdat er voor hem niks mee te winnen valt.
Wij wachten geduldig op wat pics.....;)

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 15:53

Neoz

Neoz & Hobbes

just his 2 days of fame |:(

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

nou nou is hij er al ???
wil wel pic's ofzo zien!!!!!!!!

• Xof

Xof

Idd ja :9

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, ik moet waarschijnlijk vooral mezelf teleurstellen, hij is inderdaat niet geunlocked...

ik had na m'n system upgrade geen windows cd bij de hand om het te bekijken...
heb nu m'n oude HDD er aan gehangen om echt te kijken

Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat ie geunlocked was omdat ie wel poste tot aan de RAID setup, omdat ie gekleurt was en het alsnog wel deed. |:(

maar toen ik windows eindelijk starte zag ik meteen al aan MBM dat ie lager liep dan verwacht, hij trekt zich gewoon niets aan van de mp.

ben goed op m'n bek gegaan :'(
sorry guys, ga nu maar op een andere manier proberen

[edit]
Phreak, zou je de topic titel willen veranderen in:
[OC] XP NIET geunlocked met alleen potlood ;)

• _Evert_
Volgende keer maar pas een topic openen als je zeker weet dat het werkt, en je het liefst gelijk pics hebt? Dan krijg je dit gedoe ook niet :z ;)

Verwijderd

Topicstarter
I know I know...
product van te positief denken en voorbarig mee naar buiten komen

Verwijderd

Van fouten moet je leren. :P :P

• _Evert_
Op vrijdag 28 december 2001 00:43 schreef Hiro Shima het volgende:
I know I know...
product van te positief denken en voorbarig mee naar buiten komen
tsja, je moet weten dat de mensen hier niet zosnel dit soort dingen geloven en eerst massaal PICS!!PICS!! gaan roepen.
ach, volgende keer beter, niet? :)

Verwijderd

Ik geloof je niet...

Je wil het voor jezelf houden heej..:)

Post hier dan maar een pic van je NIET unlockte XP!!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Nee ik doe em wel dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.