Toon posts:

Avi op DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: avi, dvd
Is het mogelijk om op een externe DVD speler (regio vrij, op de televisie) een avi bestand af te spelen. Oftewel een film gebrand op CD-rom (Heb het dus niet persé over ilegaal gebrande films!)

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10-2025

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Matched: avi, dvd
Je kan vaak wel een Video-CD (V-CD) afspelen op een stand-alone DVD-player. AVI's of DivX/MPEG4/... zijn meestal niet mogelijk. Als ik het goed voorheb zijn V-CD's ook geschreven in MPEG2 formaat, maar dat weet ik niet zeker.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Topicstarter
Matched: dvd
Dus wanneer ik bijvoorbeeld een mpeg2 formaat bestand op een DVD zet dan is het NIET mogelijk om deze op een stand alone DVD te bekijken.

Is er ook geen andere mogelijkheid voor?

Verwijderd

via nero een svcd cd maken, dan zou het mogelijk moeten zijn als je het goed doet.
anders krijg je gewoon zwart beeld :)

hoe het precies werkt moet je niet bij mij zijn
vcd is btw mpeg 1
svcd (is dvd voor de duidelijk heid.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10-2025

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Wel, DVD is MPEG2 (dat weet ik wel zeker ;)). V-CD kan op de meeste DVD-spelers ook afgespeeld worden. Ik *denk* dat V-CD eveneens MPEG2 data bevat. ALS dat zo is, dan kan je een MPEG2 op een CD branden en die afspelen in je DVD-player.

Wat vrijwel nooit werkt is DivX op een CD branden en die afspelen in een stand-alone DVD-player. Om DivX of MPEG4 is een erg krachtige processor nodig en DVD-players hebben meestal maar vrij eenvoudige processoren aan boord.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een divx dan weer om te zetten in een mpeg2?

Als ik kijk naar mijn specificaties van de DVD speler dan zou hij mpeg moeten kunnen afspelen. Dus ook een mpeg2

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Matched: avi
dan moet je ff een avi -> mpg proggie halen, zijn er zat van te vinden.

kijk maar ff op:
http://divx.pagina.nl

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Oké zal het eens proberen!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41
Geen matches
vcd = mpeg 1
svcd = mpeg 2

toch :?

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 17:08

gpex

Pex voor intimi

Ik zou eerst beginnen met hier te controleren of je DVD-speler wel (S)VCD's kan afspelen:

http://www.vcdhelp.com/dvdlist/dvdplayers.html

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Pagina: 1