Toon posts:

<form> </form> levert witregels op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaan jullie hier mee om?

Voorheen verstopte ik de <form> en </form> tag tussen een <table> en <tr> ofzo .. waar door ik de mogelijkheid tegenhield dat er hierdoor een extra witregel zou verschijnen..

maar ik vraag me af of er nog betere mogelijkheden zijn?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet het niet (lees: niet getest) maar probeer eens een <div style="position:absolute;top:0px;left:0px;"><form..?? Misschien werkt het :)

Verwijderd

margin=0 ?

Verwijderd

Nou, die <form> tags leveren toch echt geen witregels op. Ik heb het zelf ook nog maar even uitgeprobeerd, want ik begon al aan mezelf te twijfelen.

Witregels ga je inderdaad tegen door margins=0 te gebruiken, oftewel concreet gezegd:

<body bgcolor="#FFFFFF" leftmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" topmargin="0" height="5%" >

en

<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0">

Enne, iets tussen een <table> en <tr> tag zetten (of <tr> en <td> tag) levert alleen maar onverwachtse dingen op, dus ik raad aan dit nooit te doen! :7

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Op woensdag 26 december 2001 19:41 schreef typhon het volgende:
Enne, iets tussen een <table> en <tr> tag zetten (of <tr> en <td> tag) levert alleen maar onverwachtse dingen op, dus ik raad aan dit nooit te doen! :7
Bovendien mag het niet eens volgens de xhtml specificaties.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 19:41 schreef typhon het volgende:
en

dat zal het wel zijn van die

dus wat is dat de oplossing? voortaan iig of een border of cellspacing of cellpadding te gebruiken?? :?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:26
de oplossing is <form> en </form> boven / onderaan de table te zetten *doh*

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 21:49 schreef Wesley het volgende:
en wat nou als je twee forms in een table wilt? :? je krijgt op die manier sowiezo een hele gare html code |:(

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42
<form style="display: inline;" ..> wil ook weleens helpen (ie only ofcourse ;)).

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Nou, die <form> tags leveren toch echt geen witregels op. Ik heb het zelf ook nog maar even uitgeprobeerd, want ik begon al aan mezelf te twijfelen.
Nou, dan heb je toch echt niet goed gekeken.

Het is een bekend probleem van form-tags en hoewel het niet mag, is het verstoppen tussen de <table> en <tr> tag een goede oplossing. Heb het al vele malen toegepast en heeft nog nooit voor onvoorspelbare problemen gezorgd.
Buiten <form>-tags is er niets wat je uberhaupt tussen die tags zou willen hebben.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Op woensdag 26 december 2001 21:49 schreef Wesley het volgende:
*doh*.. krijg je net zo hard witregels... *doh*

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Pagina: 1