Toon posts:

a7v266-e ultra 100 bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb in het weekend dit mobo gekocht
asus a7v266-e raid
met amd 1600xp
512mb ddr (crucial)
sb live
netwerkkaart

heb nu alles eropzitten draai onder winxp
het meeste werkt nu wel alleen als ik hem
opstart dan blijft u even zoeken en geeft dan
aan ,ultra 100 bios not installed

ben ik iets vergeten om erop te zetten van de mobo?
heb nu een hd van maxtor 7200-100/133 ata
en dvd speler en een brander erop zitten
nu denk ik omdat ie aangeeft van die bios dat de hd
niet optimaal werkt?
(heb zelf nog geen verstandt van die RAID, moet ik die
nu al instellen ofzo of alleen bij meedere hd's?)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Je moet dus je harddisk aan de raid controller hangen voor de optimale performance. Waarschijnlijk heb je de schijf nu aan de onboard via controller hangen.
Als dit niet het geval is, dan moet je waarschijnlijk in de bios van je PROMISE een JBOT array aanmaken. Dit betekend niet meer dan dat je een RAID set van maar 1 schijf maakt. JBOT betekend dan ook niet meer dan 'Just a Bundle Of Drives'.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
hmmm

ik heb de hd op de primary ide
moet ik die dan op de promise ide1 doen om
de ata 100 te behalen?
en moet ik dan de jumper op de raid stand zetten?

Verwijderd

j ekunt in het bios je raid bios gewoon uitzetten.. kwa snelheid maakt het nbiet uit op welke controller ze zitten

Verwijderd

Topicstarter
heb in de bios gekeken maar heb het niet gevonden????????

even nog zeggen:als ie opstart dan geeft ie dit aan

detecting /

en dan

ultra 100 bios not installed no drivers attached

Verwijderd

daar is niks fout's aan huur... je moet in je bios 1 of andere optie vinden om ultra 100 bios op disabled te zetten... maar het i sniet eens perse nodig

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Je moet je harddisk aan je promise controller hangen. Gewoon aan de eerste poort, primair.
Daarna zal je promise controller je schijf gewoon detecteren.
Je schijf was aan de interne via controller zowieso al ata-100 en aan de promise is hij ook ata-100
Wat devian zei is niet helemaal correct, want de promise controller is wel een stukje sneller als de standaard via controller. Dit is niet echt goed merkbaar in windows, maar als je bijv. onder dos een ghostfile wilt gaan maken, dan zul je zien dat de performance echt een stuk sneller is. Ook kwa testen onder windows zul je zien dat het met de promise een stuk sneller is dan met de standaard via controller.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 03:19 schreef Rick2001 het volgende:
Je moet je harddisk aan je promise controller hangen. Gewoon aan de eerste poort, primair.
Daarna zal je promise controller je schijf gewoon detecteren.
Je schijf was aan de interne via controller zowieso al ata-100 en aan de promise is hij ook ata-100
Wat devian zei is niet helemaal correct, want de promise controller is wel een stukje sneller als de standaard via controller. Dit is niet echt goed merkbaar in windows, maar als je bijv. onder dos een ghostfile wilt gaan maken, dan zul je zien dat de performance echt een stuk sneller is. Ook kwa testen onder windows zul je zien dat het met de promise een stuk sneller is dan met de standaard via controller.
en dat heb ik dus presies andersom... bij mij is het aan de via controller sneller :7

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 20:32 schreef johan het volgende:
heb in de bios gekeken maar heb het niet gevonden????????

even nog zeggen:als ie opstart dan geeft ie dit aan

detecting /

en dan

ultra 100 bios not installed no drivers attached
Hoi Johan ik zit met hetzelfde probleem hoe heb je het uiteindelijk opgelost?? Bedankt
Pagina: 1