Ik heb een Toshiba Satellite 4030CDT en die start niet meer op. Hij blijft hangen op het beginscherm met: "In touch with Tomorrow Toshiba" Ik kan helemaal niks meer met dat ding, hij reageert nergens meer op (wel op ctrl-alt-del) schijfje of cd erin bij opstarten helpt ook niet. Wat kan ik hieraan doen?
Kan je wel in de bios komen?
Nog meer info? Os enzo
Nog meer info? Os enzo
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ik heb nooit geprobeerd om tijdens het opstarten in de bios te komen, want daar is een programmaatje voor, maar ik geloof dat dat noramalerwijze met esc of f2 kan, maar dat werkt ook niet. Het os is win95, maar daar kan het volgens mij niet aan liggen, want hij komt niet eens zover dat hij het os gaat checken
Probeer hem eens te resetten (als er een resetknop opzit)
Houdt deze in totdat de laptop uitgaat.
Dan opnieuw opstarten.
Anders toetsenbord eraf en batterij eruithalen.
Opstarten zonder accu wil ook nog wel eens helpen.
Houdt deze in totdat de laptop uitgaat.
Dan opnieuw opstarten.
Anders toetsenbord eraf en batterij eruithalen.
Opstarten zonder accu wil ook nog wel eens helpen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Een Toshiba BIOS kom je in door tijdens het aanzetten de ESC-knop ingedrukt te houden, vervolgens F1 of F2 om de BIOS binnen te gaan.
Verwijderd
ik heb ook iets dergelijks met m'n laptop! het pinnetje dat aangeeft of m'n scherm open of dicht is, blijft hangen
ik klap m'n laptop dus open, zet hem aan en dan hoor ik alles gaan draaien, maar er verschijnt niks op m'n scherm
(ik zie dus helemaal niks, maar dat kan komen omdat ik mijn fujitsu-siemens opstartlogo uit heb staan!)
wat ik nu doe is met een smal stukje plastic dat pinnetje nog een keertje indrukken zodat hij los 'schiet'
dan springt m'n scherm aan en gaat hij booten!
kijk eens of je ergens een pinnetje (bij mij een pinnetje in een klein gleufje) ziet wat gebruikt wordt om aan te geven of je scherm open/dicht is....
ik klap m'n laptop dus open, zet hem aan en dan hoor ik alles gaan draaien, maar er verschijnt niks op m'n scherm
(ik zie dus helemaal niks, maar dat kan komen omdat ik mijn fujitsu-siemens opstartlogo uit heb staan!)
wat ik nu doe is met een smal stukje plastic dat pinnetje nog een keertje indrukken zodat hij los 'schiet'
dan springt m'n scherm aan en gaat hij booten!
kijk eens of je ergens een pinnetje (bij mij een pinnetje in een klein gleufje) ziet wat gebruikt wordt om aan te geven of je scherm open/dicht is....
tijdens het opstarten een opstartflop erin zetten, en de HD eruit halen zodat z'n enige opstartmogelijkheid de flop wordt
Ik heb precies zoiets met m'n Compaq Armada E500.
Het ding laat nog wel het compaq logo zien en ook het knipperende cursortje dat aangeeft dat je nog tijd hebt om op F10 te drukken om de BIOS configuratie partitie op te starten.
Echter, zodra hij ook maar van iets moet gaan booten (Harddisk, Diskette of CD-ROM) hoor je een 'tik' op de luidsprekers en blijft ie hangen zonder beeld, met alleen nog het backlight aan.
Heb al verschillende dingen geprobeerd: alle (incl. accu's en disk drives) eruit, F11 ingedrukt houden tijdens aanzetten (Geeft bij Compaq's een CMOS clear), etc. maar niks helpt meer.
Als het bij jou precies zo gaat, ben ik bang dat er niks anders opzit dan hem te laten repareren...
Het ding laat nog wel het compaq logo zien en ook het knipperende cursortje dat aangeeft dat je nog tijd hebt om op F10 te drukken om de BIOS configuratie partitie op te starten.
Echter, zodra hij ook maar van iets moet gaan booten (Harddisk, Diskette of CD-ROM) hoor je een 'tik' op de luidsprekers en blijft ie hangen zonder beeld, met alleen nog het backlight aan.
Heb al verschillende dingen geprobeerd: alle (incl. accu's en disk drives) eruit, F11 ingedrukt houden tijdens aanzetten (Geeft bij Compaq's een CMOS clear), etc. maar niks helpt meer.
Als het bij jou precies zo gaat, ben ik bang dat er niks anders opzit dan hem te laten repareren...
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb verder niks veranderd, behalve een of ander progje gedownload en gedraaid. Zou het kunnen dat het misschien een of ander virus is ofzo?
Verder heb ik al een aantal van jullie suggesties geprobeerd, maar kom met geen mogelijkheid in de BIOS, het pinnetje is het ook niet en zonder accu precies hetzelfde verhaal
Verder heb ik al een aantal van jullie suggesties geprobeerd, maar kom met geen mogelijkheid in de BIOS, het pinnetje is het ook niet en zonder accu precies hetzelfde verhaal
Verwijderd
hmm
en als je een externe monitor aan je pc koppelt... dat probleem heb ik eens bij een kennis gehad
ding deed het alleen met een externe monitor! ook zoiets vaags!
ik heb nog veel meer van dit soort rare dingen meegemaakt, maar ga ze echt niet allemaal opnoemen
en als je een externe monitor aan je pc koppelt... dat probleem heb ik eens bij een kennis gehad
ding deed het alleen met een externe monitor! ook zoiets vaags!
ik heb nog veel meer van dit soort rare dingen meegemaakt, maar ga ze echt niet allemaal opnoemen
Het iritante bij de meeste laptops is (bij Compaq in ieder geval, maar ik geloof ook bij de Toshiba - Satellite serie) dat de BIOS setup utility op een partitie op de HD of op een flop staat. En dus geen geïntegreerde utility in het BIOS zelf. Dat is dus mooi vervelend als je boot problemen hebt. Je kunt er dan ook niet achter komen of het nou echt een hardware probleem is (defect) of evt. iets fouts in je CMOS 
Wat trouwens het nut is van geen CMOS utility in de BIOS chip inbouwen snap ik nog steeds niet...
Wat trouwens het nut is van geen CMOS utility in de BIOS chip inbouwen snap ik nog steeds niet...
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
bij compaq hebben ze inderdaad vaak een stukje hdd in gebruik voor de bios
komt omdat die biosfuncties van hun te groot zijn om in zo'n chip te proppen
want bij compaq kan je vaak je muis gebruiken en zitten er iconen in de bios
wat het nut ervan is weet ik ook niet... zo'n normale bios die je met de pijltjes kan bedienen werkt ook prima
bij mijn fujitsu-siemens had ik vroeger ook 100meg minder en waarvoor dat was weet ik nog steeds niet
m'n hdd is 1x gecrashed en de nieuwe hdd die ik kreeg was wel gewoon 100% te gebruiken... waar die 100meg voor gebruikt werd
komt omdat die biosfuncties van hun te groot zijn om in zo'n chip te proppen
want bij compaq kan je vaak je muis gebruiken en zitten er iconen in de bios
wat het nut ervan is weet ik ook niet... zo'n normale bios die je met de pijltjes kan bedienen werkt ook prima
bij mijn fujitsu-siemens had ik vroeger ook 100meg minder en waarvoor dat was weet ik nog steeds niet
m'n hdd is 1x gecrashed en de nieuwe hdd die ik kreeg was wel gewoon 100% te gebruiken... waar die 100meg voor gebruikt werd
HD eruit halen helpt ook niks, ik denk dat ik echt goed fucked ben. Morgen maar Toshiba helpdesk bellen ofzo
Ok, ik heb de Toshiba helpdesk gebeld en die wisten me binnen 1 minuut te helpen. Ik post hem hier maar voor als meer mensen dit probleem krijgen.
Ze hebben me even verteld waar het reset knopje zat (ergens verstopt onder de PCMCIA sleuven). Dat knopje 10 tot 15 seconden ingedrukt houden en hem dan weer opnieuw aanzetten. En het problem is solved!
iig allemaal heel erg bedankt voor jullie suggesties en DarkSide, je had dus gelijk, maar kon de resetknop niet vinden
Ze hebben me even verteld waar het reset knopje zat (ergens verstopt onder de PCMCIA sleuven). Dat knopje 10 tot 15 seconden ingedrukt houden en hem dan weer opnieuw aanzetten. En het problem is solved!
iig allemaal heel erg bedankt voor jullie suggesties en DarkSide, je had dus gelijk, maar kon de resetknop niet vinden
Ik heb een fujitsu siemens laptop en je kan het zo instellen dat er ongeveer 100 mb van je harddrive gereseveerd wordt voor de zogenaamde suspend to diks mode. Dus als je je pc aanzet hoeft ie niet op te starten maar is ie gelijk in windows met de programma's open die je open had staan enzo. Misschien werd die 100 mb bij jou ook wel daarvoor gebruikt.Op woensdag 26 december 2001 20:19 schreef Eddo het volgende:
Pagina: 1