Toon posts:

[LCD] LCD+toetsen, hoe? help pls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb een vraag, mn LCD display zit op de LPT port, nu wil ik ook 5 of 6 toetsen aansluiten voor opties etc te kiezen die op de display verschijnen, dit allemaal dus door de LPT poort. Zoals de Matrix orbital (whatever :))

is voor een server, kwil geen monitor aansluite en keyboard+muis voor bepaalde processes te kille of te starte etc.

enige aansluit schema's in de loop of al klaar?
wil ik het graaaaag weten

BVD,
Selix57 :D

Verwijderd

qua hardware is ut allemaal wel mogelijk ... gewoon ff op internet een schematje zoeken hoe de paralelle poort in mekaar steekt :)

maar wat betreft de software zal ut lastig worden want voor zover ik weet is der geen software die tegelijk tijdig via de par poort een display aanstuurt en ook nog eens de mogelijkheid heb om 6 knopjes te gebruiken.

dus dat zal iemand eerst moet maken :)

mss een idee voor al die LCD display proggers om zo iets te gaan maken :P

Verwijderd

Topicstarter
ahh ok, ik ken ook in VB programmeren dus laat ik het dan es een keer proberen, eerst ff schema's opzoeke

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets leuks gevonde voor mensen die customized keypads willen maken
je moet ook zelf dan de PCB maken voor de buttons (het zijn van die aanraak dingen die vaak ook in die goedkope keyboards zitte, met zon plastic blad waar je conductive pads op zitte.

Heel leuk, ik ga het denk ik ook toepassen en gebruiken :D

edit:
dom dom... URL vergete... http://www.cbridge.com/proj2.htm

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Die posting is van em zelf... |:(

Alles is najagen van wind...

Verwijderd

Topicstarter
hehe,,, yeb. thnx anyway :)

het idee kwam van een heeeeeel oud gwbasic projectje toen ik 9 was :) lol

kdook in mn gwbasic boeken (jaja, die heb ik nog steeds, vinnik leuk :)) en keek naar de schema

pin 15 13 12 11 waren nie ingebruik door de lcd, dus d8 ik... hmmm, das mooi, en had ik glijk een schakeling inelkaar geprutst.:9~
Pagina: 1