Toon posts:

Creative SB PCI 128, klikkende geluiden bij WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, na het installeren van WindowsXP vertoonde het geluid dat via mijn creative boxjes naar buiten kwam rare, klikkende geluiden wanneer het geluid hoog werkt. Alsof het een beetje stottert. Ik heb de laatste XP drives van Creative gedownload maar dit hielp niets. Ik heb een simpele Creative SB Pci 128 kaart.

Verwijderd

Ja klopt,,,,,, ben al een tijdje bezig om dit uit te zoeken
het is een XP probleem.
SB maakt altijd slechte drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Dus je hebt nog geen oplossing gevonden? Heb je er zelf ook last van?

Verwijderd

Ja er is wel een oplossing ,, die ben ik voor je aan het zoeken.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gedaan heb [die driver modden dan]
Effe geduld ik zoek de link

Verwijderd

Is ook voor jou kaart:)

Verwijderd

hmmz, kheb hier ook een PCI 128 en die doet het perfect onder WinXP Prof.

Kheb wel de geintegreerde geluidskaart van me mobo uit moeten schakelen (anders kreeg ik helemaal geen geluid), maar dat ligt volgens mij niet aan de drivers van Creative.

Misschien moet je eens kijken welke IRQ's er gedeeld worden, of anders kijken welke software eigen drivers installeerd. Want sommige van deze proggies willen het een en ander nog weleens overhoop halen.

Verwijderd

Ik heb het probleem ook alleen bij mij kraakt het ik heb sinds ik de asus A7v266-e heb het probleem daarvoor had ik het met de msi-6167 niet. terwijl ze allebei op XP draaide. ik heb er nu zo een el-cheopo geval in zitten (jah nog el-chepo'er dan die pci-128:P ) ik zal straks wel eens kijken hoe die andere drivers het doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 18:23 schreef PietjePentium het volgende:
http://xp.xyu.ca/drivers.htm
Dat is em !
Dit is wel een heel intensieve manier om dit te fixen... ik heb op internet nog een hele andere zooi oplossingen gevonden en iedereen schijnt het op zijn of haar manier te fixen. Maar als het niet lukt moet ik dit maar doen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
best wel raar want ik heb ook een 128 soundblaster en heb perfect geluid lekker helder en lekker sterk! Draai Drives van creative!

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drivers van Creative. Er staat wel wat vaags in aparaatbeheer:

"legacy-audiostuurprogramma's",

wat zijn dat?! zou dat miscshien een conflict kunnen hebben? ik kan het iig niet verwijderen.

Achter de SB 128 kaart staat tussen haakjes (WDM), wat houd dat in?!

• Vorkie
  • Niet online
Dat legacy heb ik er ook staan, en dat WDM ook denk dat dat Windows Media is ofzow dat weet ikke niet, maar welk slot zit jouw Geluidskaart gelijk onder je videokaart?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op woensdag 26 december 2001 19:06 schreef ThaNetRunner het volgende:
Dat legacy heb ik er ook staan, en dat WDM ook denk dat dat Windows Media is ofzow dat weet ikke niet, maar welk slot zit jouw Geluidskaart gelijk onder je videokaart?
WDM = Windows Driver Model. Wat het nou precies in houd weet ik ook niet.

• Vorkie
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 19:09 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

WDM = Windows Driver Model. Wat het nou precies in houd weet ik ook niet.
weet ik dat ook weer :)

maar het ken goed zijn dat ze geluidskaart een conflict heeft, omdat ik denk ik dezelfde dingen daar hebt staan, en perfect geluid hebt met de 8Mb waveset van creative.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op woensdag 26 december 2001 19:11 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

weet ik dat ook weer :)

maar het ken goed zijn dat ze geluidskaart een conflict heeft, omdat ik denk ik dezelfde dingen daar hebt staan, en perfect geluid hebt met de 8Mb waveset van creative.
Ik had ook nooit problemen met mijn SBPCI128 onder XP..maar nu heb ik een SBLive! 5.1...en grrmbl daar komen de problemen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 19:06 schreef ThaNetRunner het volgende:
Nee hij zit eentje lager. Er zit nog een leeg slot tussen.
Pagina: 1