Toon posts:

Optie voor het ploppen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf zit vaak hier een beetje te klote met Rapmuziek die ik zelf maak enzo..en nou kwam er net achter in een post dat het best handig was met COolEdit om ruis weg te halen, maar het is ook vaak zo dat de G als GGGG komt op dat de P plopt zeg maar.. of dat de S slist...

Is hier ook een optie voor in CoolEdit om het geslis of het geplop weg te krijgen?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 12:58

w00Dy

Make soap, not war

compressor gebruiken

Verwijderd

om het geplop wat te verminderen moet je een plop-ding (officiele naam weet ik zo even) voor je microfoon hangen....is zelf ook wel te maken met een panty van je vriendin (ik neem aan dat anderen betere tips hebben hoe je zo'n ding maakt dan ik)

en dat gesis van de s kun je inderdaad wegkrijgen door wat met een compressor te stoeien....(of naar een de-esser plugin te zoeken)
maar een de-esser is eigenlijk een compressor die reageert op het frequentiegebied van die s-klank, en in die gevallen het volume terugdraait...maar volgens mij zitten er in cool-edit's compressor (heet daar dynamic processing ofzo) presets die op deze manier zijn ingesteld

even terzijde: de ruis uit je opnames halen met cool-edit lijkt me niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit, je kunt er beter voor zorgen dat je opnames wat ruisvrijer zijn (goeie mic lenen bv)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx zal ff stoeien met panties :D en de compressor :D

[OFFTOPIC]
volgens mij ligt het niet aan mijn mic..3835 S Senheiser is best een goede.

Maar het ligt denk ik aan wat andere dingen, zoals mijn computer en mijn Game Theater XP ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ah een plopscreen :P

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 19:58 schreef vorteXt het volgende:
ah een plopscreen :P
inderdaad, dat was het....
Afbeeldingslocatie: http://www.filmebase.pt/imwind/WFig2.gif

Verwijderd

in bestaande opnames zou je trouwens ook kunnen proberen om wat laag weg te filteren (tot 100 of 200hz ofzo), daar wordt je ploppende opname waarschijnlijk al een stuk beter van

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Rappers houden de mic eigenlijk veel te dicht bij hun mond, dan krijg je last van het proximity-effect, oftewel overmatige bas. Plosieve klinkers als B en P, alsmede adem/blaasgeluiden kun je idd weg krijgen met een plop-screen. En btw: een de-esser is geen compressor, maar juist een expander, met een key-input waarop je een highpass-gefilterd signaal op aansluit. Aan je computer ligt het iig niet. De meeste mic-inputs hebben trouwens ook wel een highpass filter om de laagste frequenties er al uit te halen, die je voor zang toch niet wilt. Ruis ligt waarschijnlijk aan mindere kwaliteit mic-inputs of een slechte/teveel compressie.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 10:45 schreef TheLemon het volgende:
En btw: een de-esser is geen compressor, maar juist een expander, met een key-input waarop je een highpass-gefilterd signaal op aansluit.
oeps...

Verwijderd

ook SAE gedaan lemon?
hahaha! letterlijk uit het boekje!

wel correct natuurlijk...

(8>

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

;) ssst!