Probleem Schets:
Ik wil in het event OnDisconnect van mijn object "ClientSocket" gelijk opnieuw connecten naar een nieuwe host.
Het statement ClientSocket.Active := True; wil echter niet werken onder OnDisconnect en word overgeslagen om een voor mij onbekende reden.
Maar als ik ClientSocket.Active := True; vanuit ButtonConnect aanroep, wordt er wel opnieuw geconnect
code onder ButtonConnect:
code onder event OnDisconnect:
hij laat de ShowMessages wél netjes zien, maar hij connect gewoon niet opnieuw, terwijl als ik nu opnieuw op ButtonConnect zou klikken, er wel naar de nieuwe host, 64.4.13.59, word geconnect...
wie-o-wie?
Ik wil in het event OnDisconnect van mijn object "ClientSocket" gelijk opnieuw connecten naar een nieuwe host.
Het statement ClientSocket.Active := True; wil echter niet werken onder OnDisconnect en word overgeslagen om een voor mij onbekende reden.
Maar als ik ClientSocket.Active := True; vanuit ButtonConnect aanroep, wordt er wel opnieuw geconnect
code onder ButtonConnect:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| procedure TFormMecius.ButtonConnectClick(Sender: TObject);
begin
if ClientSocket.Active = False then
ClientSocket.Active := True
else
ShowMessage('Already connected');
end; |
code onder event OnDisconnect:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| procedure TFormMecius.ClientSocketDisconnect(Sender: TObject;
Socket: TCustomWinSocket);
begin
ClientSocket.Host := '64.4.13.59'; // de nieuwe host
ShowMessage('Vlakvoor verbinden');
ClientSocket.Active := True; //waarom werkt dit niet?
ShowMessage('Verbonden!');
end; |
hij laat de ShowMessages wél netjes zien, maar hij connect gewoon niet opnieuw, terwijl als ik nu opnieuw op ButtonConnect zou klikken, er wel naar de nieuwe host, 64.4.13.59, word geconnect...
wie-o-wie?