[PHP/ Forum/ cookies] Lastvisit

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
goe'dag tweakers,

Ik zit nu al de hele tijd te prutsen met een lastvisit cookie. Maar ik kom er echt niet meer uit. Tis misschien zeer makkelijk op te lossen maargoe..

Ik wil dus een lastvisit cookie neerknallen wanneer iemand mijn forum bezocht heeft. Opzich werkt de onderstaande code goed...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
setcookie ("nocookie", "yes", "NULL");
if (isset($nocookie)) {
$lastvisit = $visitold;
setcookie ("visitnew", time(), time()+32850000);
} else {
$lastvisit = $visitnew;
setcookie ("visitold", $visitnew, time()+32850000); 
setcookie ("visitnew", time(), time()+32850000);
}
?>

bovenstaand komt uit de search. Maar ik wil iets met die NULL gaan doen. zodra je je browser sluit (misschien wel per ongeluk :?) dan zijn alle lampjes uit en de mappies geel. Ik wil dus eik dat dat cookie pas NA 15 minuten Na het sluiten van de browser kapot gaat.

Nu heb ik php.net gekeken maar daar word ik ook niet echt wijzer van. en in de search valt ook niet veel nuttigs te vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. BVD

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp wil jij een lastvisit cookie setten dat pas doodgaat als er 15 minuten over de laastste browsersessie zijn heengegaan?

Jij houdt wel heel veel rekening met sukkels die hun browsersessie dicht gooien zeg... ;)

Is een serverside cookie geen idee? Sla het op in een db, en als de persoon per ongeluk zijn browser dichtmikt, dat hij dan bij het inloggen dus weer zijn cookiesettings terug krijgt. (Of doe iets met IP adressen.. Elke keer een IP check uitvoeren in een base / config.phptje. Koppel het daaraan.)
Anders weet ik het ook niet. :?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Het moet dus hetzelfde worden als op alle fora..

je surft.. en na 15 minz geen activiteit moet er een reset komen. Als je binnen die 15 minz nog terugkomt moet het weer originele staat zijn.

Maar het bovenstaande scrippie knalt meteen uit bij het sluiten van de browser..

Verwijderd

Misschien ff de search gebruiken, ik kan me herinneren dat ik zoiets ooit ook heb gevraagd en toen kreeg ik een lijst met goeie oplossingen...

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 11:36 schreef GDOG het volgende:
Misschien ff de search gebruiken, ik kan me herinneren dat ik zoiets ooit ook heb gevraagd en toen kreeg ik een lijst met goeie oplossingen...
Ik heb gezocht.. maar dan krijg ik die standaard ubb dingen die op geen mogelijkheid willen werken..

Daarom probeer ik het met dit scrippie.. het werkt wel alleen het cookie moet pas dood een x aantal seconden zonder activiteit..

ik kan hem dus geen time() + x aantal sec geven omdat je dan halverwege het surfen dan misschien een reset krijgt...