Toon posts:

compact flash brak? (steeds minder geheugen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een agfa cl20
met daarin een 64mb compact flash geheugen
maar eerst kon ik na een formaat 371 fotos maken een paar formats later 364 en nu na een format nog maar 334 en dat binnen een paar weken ook had ik laatst dat ie de fotos niet wou uitlezen met de foutmelding dat de files corrupt waren.
wie weet waar dit aan kan ligen aan het toestel of is het geheugen gewoon brak?

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

gewoon niet format doen maar foto voor foto
als dat kan met die cam

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Topicstarter
is dat formateren dan zo slecht voor het geheugen?
ik kan ze wel 1 voor 1 verwijderen maar das ook niet echt prakties

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

nou als jij je hardeschijf elke dag formateert ofzo houd hij het ook niet lang uit hoor :D

dus mischien is het het zelfde met een flash kaartje

met mijn digicam kan ik ze software matig uit de cam verdijderen mischien een idee :p

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Topicstarter
maar die ruimte op die card kan toch maar niet zo weg zijn?
Mischien formateerd die camera hem niet goed als ik hem nu in een andere camera of reader formateer mischien is ie dan wel goed leeg of heb ik dan de kans dat die cl20 hem niet meer wil slikken

Verwijderd

Lijkt me ook stug hoor, ik smartmedia en dat formatteer ik echt altijd en heb nog steeds evenveel geheugen over.

Verwijderd

ik heb zelf 128meg smartmedia en ook 128meg compact flash en ik merk daarbij niet dat ik minder foto's kan maken!

wanneer je dat op den duur wel gaat merken dat je minder ruimte hebt, is als je ze via de software op je pc verwijderd!! dan haalt hij plaatje weg en blijft er soms paar kb staan... met formatteren los je dat dan weer op zodat hij weer helemaal 100% leeg is :)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op woensdag 26 december 2001 17:27 schreef Firecow het volgende:
nou als jij je hardeschijf elke dag formateert ofzo houd hij het ook niet lang uit hoor :D
Bullsh*t, een high-level format (ik neem aan dat je dat bedoelt een low-level format moet je zowiezo nooit doen) is voor en HD precies hetzelfde als gewoon lezen/schrijven naar de schijf.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm volgens mijn geeft ie het ook gewoon verkeerd aan ik formateerd hem dan staat er dan ik 334 fotos kan maken vervolgens maak ik 8 fotos zet ik hem uit en dan weer aan en dan staat er dat ik 333 fotos kan maken :? is het ook niet zo dat ie vantevoren niet kan weten hoeveel fotos het worden omdat die in size kunnen verschillen (licht/donkere fotos)

Verwijderd

camera gaat in eerste instantie uit van een vast formaat van een foto (zeg 500kb)
sommige zijn 300kb en andere 550kb

naar mate je meer foto's maakt, wisselt het aantal NOG TE MAKEN foto's
soms kan je bij een bijna volle geheugenkaart ook nog steeds foto's blijven maken

"goh, nog 1jte?"

Verwijderd

Topicstarter
maar als je hem helemaal leeghaalt moet ie dus wel steets hetzelfde aantal aangeven?

dan klopt er dus toch iets niet omdat dat aantal steets minder word niet dat 334 weinig is maar nog ff en dan worden het er 200, 100, 50 enz lekker vaag dus :(

Verwijderd

Als je USB gebruikt kan het zijn dat windows een bestandje thumb.db aanmaakt (tenminste in xp)hierin staan verschillende gegevens over de foto's en bij een aantal van 250+ foto's kan dit natuurlijk aardig groot worden. Dit kan van verschillende kb's tot meer dan 1mb groot worden dus,
kijk eens of dat erop staat.

[lb]
het is THUMBS.DB
[/lb]

Verwijderd

Ennuhhhh???

Verwijderd

zeker japans noname merkje...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

topictitel even aangepast

Verwijderd

Kun je de foto's niet gewoon allemaal wissen op je cam? Da's brak.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Dit probleem had ik ook eens met mijn CL20, maar ik heb gelukkig een PCMCIA adapter voor me laptopke :) stop em daarin en je kan em daar echt formateren. Dan kan je als het goed is weer 373 foto's maken :)

Good luck :)

Verwijderd

Bekend probleem met de CL20: niet meer dan 1x formatteren. (ik had m in een jolige bui ook 2x geformatteerd, toen heb ik het CF-kaartje maar even omgeruild).

Daarna de foto's gewoon (met prullenbakje) weggooien, dan heb je nergens last meer van.

Nu zul je eerst de kaart in een CF-adapter moeten formatteren, en daarna 1x in de CL20

Verwijderd

Topicstarter
me pa heeft wel een laptop op ze werk
alleen heb je dan nog wel zo adaptor nodig.
weet niet of die dingen duur zijn
maar hoe moet ik nu die fotos wissen via dat programma met de optie wis alle fotos of kan ik gewoon op de camera de optie "all" gebruiken (dus niet format)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand een idee of er problemen bekend zijn met compact flash in een HP C715?

Zie ook [topic=356151]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Op vrijdag 28 december 2001 19:37 schreef giertank het volgende:
me pa heeft wel een laptop op ze werk
alleen heb je dan nog wel zo adaptor nodig.
weet niet of die dingen duur zijn
maar hoe moet ik nu die fotos wissen via dat programma met de optie wis alle fotos of kan ik gewoon op de camera de optie "all" gebruiken (dus niet format)
Zo'n pcmcia adapter kost rond de 50 piek ofzo... zal ff zoeken

*zoek*

http://www.tweakers.net/pricewatch/18068

44,50 incl. verzend kosten :)

Ik heb zo'n ding op de HCC gehaald, lang zoeken maar hij was 30 piek :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik heb eichenlijk niet echt veel zin om veel geld aan die camera te gaan uitgeven ik kom er nu ook net achter dat als je 90+ fotos maakt hij een foutcode geeft bij het downloaden uit de camera :( en aan zon adapter heb ik ook niet veel want ik heb geen laptop (en zon usb ding kost 90piek ) de kwaliteit van de fotos is ook bar slecht (vooral binnen) die finepix 1300 die nu in de aanbieding is lijkt me wel een leuk ding maar daar gaat weer smartmedia in (heb ik weer geen hoepel aan die 64mb compact flash) dus ik ben nu eichenlijk opzoek naar een leuk compact flash cameratje want die cl20 zie ik niet meer zitten.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 22:33 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Zo'n pcmcia adapter kost rond de 50 piek ofzo... zal ff zoeken

*zoek*

http://www.tweakers.net/pricewatch/18068

44,50 incl. verzend kosten :)
Volgens mij kost dat ding nu nog maar 7 EUR (excl. P&P), maar de betreffende site (interngeheugen.com) is nogal vaag. ('Dane-Elec PCMCIA adapter voor compactflash')

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het is wel degelijk waar!

Als ik m'n memstick (Sony) in m'n pc doe kan ik em ook checkdisken en speeddisken maar sony zegt ook dat het absoluut niet mag omdat het de levensduur drastisch verkort.

Ook bij compactflash heb ik gelezen (ook op dpreview dacht ik) dat ze dus slijten en na lange duur dus vervangen moeten worden :(

Verwijderd

Lees een oudere CL20-Thread eens, misschien dat je daar nog iets van opsteekt:

[topic=230298/1/25]

Foutmelding bij 90+ foto's: bekend probleem, gewoon nieuwe driver downloaden

Bij perfect systems kost de PCMCIA CF-adapter (Dane-Elec) € 7

AGFA CL20 is geen baggercamera. Prima simpel instapmodelletje, als je leert omgaan met een flits die tussen de 1-4 meter prima foto's oplevert. Slechte kwaliteit? Puh!, CL20 fotootje dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.kun.nl/phocas/wwwboard/messages/PHOTO419.JPG

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er ook best redelijke fotos mee gemaakt hoor als je 10 fotos maakt zit er wel 1 gelukte bij ja maar de rest is vaak bijzonder slecht vooral binnefotos. Maar ik zou die nieuwe drivers is opzoeken want ik zat laatst wel te balen dat ik die fotos er niet uitkreeg :(

weet iemand waar ik ze kan downloaden want http://support.agfa.com/ doet het niet :(

Verwijderd

Topicstarter
voorbeeldje

Afbeeldingslocatie: http://www.schuimzuigers.nl/koe.jpg

best wel gelukte foto maar zo worden ze dus niet allemaal :( heb vaak dat ik een heleboel fotos maak dat er maar enkele een beetje mooi zijn (ben ook geen fotograaf) maar er is ook niks aan het ding intestellen

Verwijderd

geen problemen mee, van de 20 foto's gooi ik er meestal 1 weg, 's avonds zal dat aantal oplopen naar 2-3, ze mislukken zelden. Wat gaat er bij je mis dan, alleen maar belichting? (en ook overdag?)

Je moet ook niet verwachten dat je perfecte pics met het ding kunt maken, dat kan geen enkele 1.3 mpix-camera, zeker niet voor dat geld

Ik heb de driver even voor je geupload (volgens mij de laatste):

http://www.student.kun.nl/b.i.ampting/AgfaCamCL20D.exe

succes

Verwijderd

Topicstarter
he thanks voor de drivers :) (ook lekker snelle download) de fotos worden bij mijn altijd heel gruizerrig als je begrijp wat ik bedoel komt door te korte sluitertijd bij te weinig ligt of zo (heb ik ergens is gelezen)

Verwijderd

Door te weinig licht krijg je inderdaad wat korrelige foto's. Flits goed gebruiken, en voldoende afstand houden (minimaal 1 metertje)...
Pagina: 1