K7M BIOS flashen...

Pagina: 1
Acties:

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
...dit is iets totaals nieuws voor mij. Ik heb net de site doorgelezen hoe dit moet (http://www.asus.com.tw/inside/Techref/bios-flash.html) en denk dat het wel moet lukken.

Alleen wat ik nog niet echt begrijp is dat je een bootflop moet hebben alleen dan zonder autoexec.bat en config.sys. Alleen hoe maak ik die? Moet ik dan gewoon die bootflop uit de FAQ downen hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244/1?limit=50) en dan die 2 files verwijderen...?

Verwijderd

die moet je toch juist wel hebben, of zit ik verkeerd?
zolang je iig het flash-proggie en de biosupdate maar hebt, dan moet je gewoon op een of andere manier in dos zien te komen en dan die flash-utilitie draaien.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
gewoon een bootflop maken

desnoods bootdisk downloaden op www.bootdisk.com

flashutil en bios erop

starten van flop

flashutil starten met daarachter de naam van de bios

bijv.

aflash.exe k7m1008.bin

dan gewoon yes aangeven flashen en klaar

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• MaKK0
Op woensdag 26 december 2001 17:01 schreef LAuWe het volgende:
die moet je toch juist wel hebben, of zit ik verkeerd?
zolang je iig het flash-proggie en de biosupdate maar hebt, dan moet je gewoon op een of andere manier in dos zien te komen en dan die flash-utilitie draaien.
Dit staat er op de site:
How do I flash the BIOS using FLASH?

*Step 1: Make a DOS boot disk with NO autoexec.bat or config.sys files. Copy the PFLASH and unzipped BIOS Image(ex: TX5I0202.AWD) files to this disk.

Verwijderd

Dat start ie volgens mij gelijk je Flash programma op, of niet???

• MaKK0
Op woensdag 26 december 2001 17:01 schreef Bamibal het volgende:
gewoon een bootflop maken

desnoods bootdisk downloaden op www.bootdisk.com

flashutil en bios erop

starten van flop

flashutil starten met daarachter de naam van de bios

bijv.

aflash.exe k7m1008.bin

dan gewoon yes aangeven flashen en klaar
Ik heb net een Win98 bootdisk gehaald uit de Win OS FAQ,... die moet het dan ook doen lijkt me.

Maar is er ook nog een manier om je bios die je nu hebt te backuppen...? Voor het geval dat het fout gaat.

edit:

Erm... Ik dacht ik probeer het op jou manier, maar kom er nu achter toen ik die flashutil en bios update erop wou gooien dat dat niet meer op het floppie paste... :(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op woensdag 26 december 2001 17:05 schreef MaKK0 het volgende:

[..]

Ik heb net een Win98 bootdisk gehaald uit de Win OS FAQ,... die moet het dan ook doen lijkt me.

Maar is er ook nog een manier om je bios die je nu hebt te backuppen...? Voor het geval dat het fout gaat.
je kan save current bios doen
wel de naam ff onthouden

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• MaKK0
Op woensdag 26 december 2001 17:07 schreef LAuWe het volgende:
http://www.spacewalker.com/english/support/faq/top10QA/dosboot.htm

ik zat verkeerd geloof ik >:)
Ikheb nu die bootflop gedowned die op die site staat waar deze persoon naar verwijst (DrDOS7.X). Deze was kleiner maar daar staat alleen een autoexec.bat op en een command.com.
Dit is voldoende?

Verwijderd

zoals ik het daar lees moet je dat biosflash proggie+ de nieuwe bios op die diskette erbij zetten, en dan in je bios diskette als eerste boot-device zetten, dan rebooten (met diskette_, het doel van die dr.dos-nogwat is om in dos te komen, dit gaat anders moeilijk
Pagina: 1