Re: Voor de gevorderde coder

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vervolg van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/80545/1?limit=999:

Dual stacks worden volgens mij al toegepast hoor. En volgens mij niet met far pointers. Maar er wordt gewoon een gedeelte van de stack gekopieerd.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik zat net heel geinteresseerd het andere topic door te lezen en deed erg m'n best om het te snappen ;) . Fijn dus dat er een nieuw topic is :) .

Ik had een vraagje: als er lokale variabelen by-reference worden doorgegeven, bestaat er dan nog steeds niet het gevaar dat je de locatie van 'het echte' return address kunt vinden en aanpassen?

En nog eentje: tail-recursie kan heel leuk geoptimaliseerd worden door de call naar een jump om te zetten in combinatie met wat tricky gemanipuleer van frames. Zijn er in deze opzet nog steeds mogelijkheden voor optimalisatie van tail-recursie?

edit: misschien is een andere topic-titel handig? Iets van "anti-buffer-overflow-exploit stack-layout"?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 17:05 schreef mbravenboer het volgende:
Ik zat net heel geinteresseerd het andere topic door te lezen en deed erg m'n best om het te snappen ;) . Fijn dus dat er een nieuw topic is :) .

Ik had een vraagje: als er lokale variabelen by-reference worden doorgegeven, bestaat er dan nog steeds niet het gevaar dat je de locatie van 'het echte' return address kunt vinden en aanpassen?
Nee. Je kunt het wel vinden en aanpassen, maar je kunt het niet 'per ongeluk' door een buffer overflow overschrijven.
En nog eentje: tail-recursie kan heel leuk geoptimaliseerd worden door de call naar een jump om te zetten in combinatie met wat tricky gemanipuleer van frames. Zijn er in deze opzet nog steeds mogelijkheden voor optimalisatie van tail-recursie?
Volgens mij blijft dat gewoon hetzelfde.