Toon posts:

Wat is de beste kleurenprinter onder f1000,-?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij s.v.p. assisteren, aangezien er tig modellen printers op de markt zijn?
Ik zoek een printer die voornamelijk zeer goede foto's kan printen (niet te onderscheiden van ëcht)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
epson 880 is wel goed
prima fotoafdruk en snel :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

De hp 900 serie.. superkwaliteit op 2400 DPI.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, maar daarvan zie ik er 10 staan in de pricewatch, varierend in prijs van f 271,- tot f 885,-.
Duurder is beter?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Klippy

Still Game

Op woensdag 26 december 2001 17:11 schreef DRG het volgende:
De hp 900 serie.. superkwaliteit op 2400 DPI.. :)
Ja die zijn idd erg goed.

Maar misschien voor foto's die Photosmart series overwegen?
Zijn misschien wel wat duur.....

Heb zelf de 970Cxi, maar die wordt niet meer gemaakt. Print zeer mooie foto's uit, maar kwaliteit is vergelijkbaar met hele 900 serie, gister toevallig een 940c ergens geplaatst, was echt goedkoop tov mijn 970, maar qua printkwaliteit was het bijna geen verschil. Heb alleen geen foto's geprint daar, maar ik heb een 950 aan het werk gezien en die print foto's net zo goed als de 970.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 17:15 schreef hanihee het volgende:
Dank je, maar daarvan zie ik er 10 staan in de pricewatch, varierend in prijs van f 271,- tot f 885,-.
Duurder is beter?
de duurdere printers uit de 900 serie zijn slechts sneller met afdrukken.. ( pagina's per minuut )
Als je veel moet afdrukken zou ik voor een snelle gaan..
anders de goedkoopste die je kan vinden..
voor de kwaliteit is er GEEN verschil.. ze gebruiken allemaal de zelfde patronen..

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:03

Tick

Im that jerk,who wants to know

En sommige types kunnen automatisch dubbelzijdig afdrukken.

There are many mysteries in this universe, including me!

• Klippy

Klippy

Still Game

Op woensdag 26 december 2001 17:56 schreef Tick het volgende:
En sommige types kunnen automatisch dubbelzijdig afdrukken.
Maar ze hebben allemaal de ruimte om dat omdraaiding in te zetten, alleen zit het er bij de goedkopere printers gewoon niet bij.
Zal je wel los kunnen kopen dan... Heb 't alleen nog nooit gezien.

Verwijderd

Waarom neem je geen Canon S800? Ik heb dat ding zien printen op de dealer info dagen, lekker snel en een geweldige afdruk + een lage afdrukprijs door de Separate inkttanks. Ik geloof dat deze printer zelfs in een paar testen als beste uit de bus gekomen is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop zeker geen Canon, ik had er eentje die zeer hoge kwaliteit kon printen, volgens de winkel en Canon, maar de kwaliteit was :r :r

heb nu een Epson voor 260 piek en cartridge cost slecht 25/35 piek voor zwart/kleur. ben er zeer tevreden over.

bovendien is ie lekker klein, dus dat scheelt ook.

Kheb de Epson 480

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 16:25
Yep, de Epsons zijn alleen binnen de kortste keren naar de klote, de inktkanalen zitten verstopt, of weet ik wat. :(

Ik heb bij iedereen die ik ken niets dan problemen gezien met Epsons. Eerst zijn ze hartstikke tevreden met de kwaliteit en zo, maar mechanisch zijn het wrakken.

Met HP wil ook nog wel eens iets mis gaan, maar daar kun je bijna overal bij. En veel mechanische problemen kun je dan vaak ook zelf oplossen.

Dus ik zou toch voor HP gaan...
Maar goed, dat is meer een kwestie van eigen keuze :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Klippy

Klippy

Still Game

Op woensdag 26 december 2001 20:10 schreef Eymey het volgende:
Yep, de Epsons zijn alleen binnen de kortste keren naar de klote, de inktkanalen zitten verstopt, of weet ik wat. :(

Ik heb bij iedereen die ik ken niets dan problemen gezien met Epsons. Eerst zijn ze hartstikke tevreden met de kwaliteit en zo, maar mechanisch zijn het wrakken.

Met HP wil ook nog wel eens iets mis gaan, maar daar kun je bijna overal bij. En veel mechanische problemen kun je dan vaak ook zelf oplossen.

Dus ik zou toch voor HP gaan...
Maar goed, dat is meer een kwestie van eigen keuze :)
Klopt wel, ik heb zelf al een paar Epsons gezien die gewoon na een paar maanden echt gewoon k*t waren.
Strepen erdoor, verstopte inktkanaaltjes etc. En vervangen van bijv. printerkop was net zo duur als een nieuwe printer.

Bij HP krijg je gewoon steeds nieuwe printkop als je je patroon vrvangt, is wat duurder, maar je doet wel jaren met je printer.

Met Canaon geen ervaring, maar ik blijf zelf tegenwoordig bij HP en dat beveel ik ook iedereen aan nu. Ken nu 6 mensen die ik een HP heb aanbevolen en nog geen klachten gehad over de printer....

Verwijderd

Ik heb zelf een HP 990 CXi. Niks mis mee, prima (foto)kwaliteit.
Maar... Als ik nu opnieuw een printer moest kopen nam ik absoluut de Canon S800. Die was er toen ik mijn 990 kocht helaas nog niet.
Die Canon heeft, zeker weten, een betere fotokwaliteit dan de HP en is nog goedkoper in de inkt ook.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:14
in een laatste printertest van de computertotaal kwam de canon (weet niet precies welk type maar denk idd s800) goed uit de test met de laagste afdrukprijs

Verwijderd

Canon S800, perfect printertje... Hiervoor een Epson gehad, ik bleef inkt kopen en de kwaliteit :-( regelmatig strepen e.d.

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2025
Effe een vraagje over dat omdraaiding van de hp 980 en hoger.

Ik heb een word file, 2 bladzijdes, bedoeld om dubbelzijdig uitgeprint te worden.
En dan moeten de lijntjes precies over mekaar liggen als je het papier in het licht houdt.
Nu, met m'n hp 710C, moet ik zelf altijd het papier omdraaien en precies goed leggen om die lijntjes mooi over elkaar heen te laten lopen.
Ik was al van plan om minstens de hp 960 te gaan halen.
Maar als dat omdraaiding ervoor zorgt dat die lijntjes altijd goed over elkaar heen komen te liggen dan ga ik zeker voor die 980.

Misschien kan iemand die zo'n printer heeft me vertellen hoe dat zit met die lijntjes ? :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Op donderdag 27 december 2001 02:31 schreef michaelm het volgende:
Effe een vraagje over dat omdraaiding van de hp 980 en hoger.

Ik heb een word file, 2 bladzijdes, bedoeld om dubbelzijdig uitgeprint te worden.
En dan moeten de lijntjes precies over mekaar liggen als je het papier in het licht houdt.
Nu, met m'n hp 710C, moet ik zelf altijd het papier omdraaien en precies goed leggen om die lijntjes mooi over elkaar heen te laten lopen.
Ik was al van plan om minstens de hp 960 te gaan halen.
Maar als dat omdraaiding ervoor zorgt dat die lijntjes altijd goed over elkaar heen komen te liggen dan ga ik zeker voor die 980.

Misschien kan iemand die zo'n printer heeft me vertellen hoe dat zit met die lijntjes ? :)
Ik snap niet goed wat je bedoeld?
Heb zelf de 970Cxi met omdraaiding.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Ik heb een HP 980 cxi speciaal voor kleur. Van lijntjes heb ik in ieder geval geen last. Duplex of niet. Ik vind de fotokwaliteit prima (met het juiste papier.) De kosten per afdruk heb ik niet echt naar gekeken. Het ging mij vooral om de kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Oké: dus als ik het goed heb gelezen: de keuze zou moeten vallen op de Canon s800 of een HP uit de 900 serie of een photosmart van HP en Epson valt af?
Ik denk dat ik maar naar de winkel ga om de resultaten te bekijken. Bedankt!!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op woensdag 26 december 2001 17:02 schreef Bamibal het volgende:
epson 880 is wel goed
prima fotoafdruk en snel :)
Ben ik het mee eens :)

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 17:24 schreef DRG het volgende:

[..]

de duurdere printers uit de 900 serie zijn slechts sneller met afdrukken.. ( pagina's per minuut )
Als je veel moet afdrukken zou ik voor een snelle gaan..
anders de goedkoopste die je kan vinden..
voor de kwaliteit is er GEEN verschil.. ze gebruiken allemaal de zelfde patronen..
niet allemaal dezelfde patronen
dit is het punt waar je goed op moet letten
goedkope uit de serie kunnen alleen maar kleine patronen in

930 klein zwart(19 ml) en klein kleur (19 ml)
940 klein zwart (19 ml) maar wel groot kleur (38 ml)
950 weet ik niet
960 kunnen zowel grote (38 ml) als kleine(19 ml) in
hoe goedkoper de printer dus hoe duurder je met patronen uit bent 960 is een mooi ding met goeie en snelle printresultaten en papierherkenning 980 heeft als extra iets sneller en dubbelzijdig afdrukken

• Michaelm
Ik bedoel dus dat ik 2 bladzijdes op 1 vel papier wil printen.

------- -------
| --- | | --- |
| |1| | | |2| |
| --- | | --- |
------- -------

die 2 bladzijdes dus, en als ik dat uitprint moet dat precies op mekaar vallen, dus als je het in het licht houdt dan zie je

-------
| --- |
| |3| |
| --- |
-------

Je ziet niet echt 3 natuurlijk maar je ziet 1 en 2 door mekaar :)

Snap je het nu ?
Regelt dat omdraaiding voor mij dat dat precies op mekaar valt ?

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hp1000 als je een digi cam van hp heb

Verwijderd

HP photosmart heeft alleen zin als je HP digicam hebt, maar dan nog ik bewerk liever eerst me foto's of bekijk ze iig even op de PC... verder zijn het gewoon HP 9xx series.. HP 9xx heeft voordeel dat alle printzooi in de cartridges zitten, je hebt dus niet het probleem (vooral bij epson) dat de vaste koppen in de printer verstopt raken enzow.. het nadeel is dat de printprijs van HP het duurst is, waarom? ja omdat dus de inktspuitertjes enzow in de koppen zitten. Aan de andere kant zijn HP fotoprinters redelijk goedkoop.. neem nou de HP960, gewoon een HP980CXI zonder duplex (zelfde snelheden) en minder 450 ofzow... nou das vrij goedkoop voor een TOPprinter..

aan de andere kant is de Canon S800 de onbetwiste winnaar op alle fronten, hij is wel wat duurder en heeft helaas ook vaste printkoppen maar de kwaliteit en snelheid zijn immens... Hij overtreft wat betreft het laatste laserprinters..

Ikzelf ga binnenkort denk ik een HP960 scoren.. maar als je veel foto's wilt afdrukken kijk dan zeker naar de Canon S800

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 12:08 schreef Scudo het volgende:

[..]

950 weet ik niet
hoe goedkoper de printer dus hoe duurder je met patronen uit bent 960 is een mooi ding met goeie en snelle printresultaten en papierherkenning 980 heeft als extra iets sneller en dubbelzijdig afdrukken
Heb je wel eens op de type aanduiding op de doosjes van die patroonjes gelet... ok er zijn inderdaad 2 versie's.. 19 en 38 ml... Light user en Heavy user patroontjes..
maar ze zijn voor elk type 900 geschikt |:(

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 19:04 schreef michaelm het volgende:
Ik bedoel dus dat ik 2 bladzijdes op 1 vel papier wil printen.

------- -------
| --- | | --- |
| |1| | | |2| |
| --- | | --- |
------- -------

die 2 bladzijdes dus, en als ik dat uitprint moet dat precies op mekaar vallen, dus als je het in het licht houdt dan zie je

-------
| --- |
| |3| |
| --- |
-------

Je ziet niet echt 3 natuurlijk maar je ziet 1 en 2 door mekaar :)

Snap je het nu ?
Regelt dat omdraaiding voor mij dat dat precies op mekaar valt ?
Bedoel je dat je de nieuw Euro's wilt uitprinten en een beetje mooi beeldmerk wilt hebben? Is vrij lastig hoor! :P Heb het ook al geprobeerd... ;)

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

ik heb hier zelf een officejet g55 staan.
print ook geweldig en heeft gelijk een scanner er op zitten. ik heb em 1,5 jaar geleden gekocht voor 999 gulden en hij loopt nog steeds perfect. ook foto's printen, scannen en kopieren doet ie heel mooi
zeker als je dan ook nog foto papier gebruikt.

als je je zelf wilt overtuigen van de verschillende printers kun je natuurlijk ook een computerwinkel binnen lopen en vragen of ze een paar afdrukken maken met de verschillende printers op het zelfde soort papier.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Michaelm
Nou, niet perse voor die euros.
Meer voor cd-boekjes en noem maar op.

Is er iemmand die ik die word file toe kan sturen en die ff wil testen ?

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 12:08 schreef Scudo het volgende:

[..]

950 weet ik niet
930 #45 21 ML/42ml #78 19/38ml
920/940 #15 15ml bijgelevert 25ml in winkel kleur als 930
950 zelfde als 930
960 als 930
960/980/990 hebben auto paper sensing en automatische calibratie
930/950/959/970 hebben automatische calibratie

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als je voor afdrukkwaliteit gaat, zou ik gaan voor de s800 van Canon. Deze heeft namelijk 6 losse cartridges voor de kleuren. En de printkop is los verwisselbaar. Deze kan je los kopen en monteren.

Bij Epson zal je de printer moeten opsturen voor het wisselen van de printkop.

En bij HP wordt de printkop vernieuwd als je de cartridges wisselt, wat de afdruk onnodig duur maakt.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Koop geen Epson!!! Wij hadden er ook eentje, na een jaar of zo begon hij te strepen en vlekken en waren de koppen naar de *****. Ik zou (toch) maar voor een HP gaan, ondanks de dure inkt.

Nederlander in België

Pagina: 1