[forum] Laatste login sessie/cookie

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met een forum, die evt. gebruikt zal kunnen worden op 'de zaak'. Dit forum is dus niet 'zomaar' een forum, maar eentje volgens de standaarden waar we mee werken.

Ik wil 1 ding weten waar ik ff niet uitkom: hoe werken de cookies/sessies hier op GoT? Wanneer wordt je 'last visit' vernieuwd? En wanneer nou niet? Is dat afhankelijk van de datum, zeg: na 10 uur wordt het vernieuwd? Of is het afhankelijk van iets anders?

Nu doe ik: als een bezoeker op de site komt, en zijn temp-cookie is weg (browser is gesloten geweest intussen) dan wordt het cookie vernieuwd.
Dit is niet goed vind ik :{

Iemand ideeën? Of weet iemand het gewoon?
Tnx!

Verwijderd

Nu doe ik: als een bezoeker op de site komt, en zijn temp-cookie is weg (browser is gesloten geweest intussen) dan wordt het cookie vernieuwd.
Dit is niet goed vind ik
Waarom niet dan? Prima toch?

Mag ik trouwens even vragen waarom je hier zo specifiek naar de sessies op GoT vraagt?
Ik neem aan dat men dat hier niet zomaar vrij geeft. Lijkt me ook niet handig om dit systeem over te nemen voor je eigen forum. Kom op zeg, als je een forum bouwt, bedenk dan dit soort dingen ook zelf.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:00
elke keer als je een pagina klikt op je forum doe je gewoon een SQL update :)

waarom zou je btw een last visit willen hebben? Lijkt me bestwel overbodig :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Blue-eagle
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 21:32 schreef Tampie2000 het volgende:
elke keer als je een pagina klikt op je forum doe je gewoon een SQL update :)

waarom zou je btw een last visit willen hebben? Lijkt me bestwel overbodig :)
Zie het verschil: Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/forum/5.gif en Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/forum/4.gif ;)

Get my drift? Het gaat me om een goed systeem voor de threads, welke je wel en niet hebt gelezen...
Als ik in een topic een reply plaats, zoals in dit topic. Dan wordt het mapje rood. Dus is ie nieuw zou je zeggen, maar ik heb het al gelezen... how come?? Dat wil ik weten :)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Uh, als je een nieuwe sessie start, doe je een sqlquerie die de laatste post ophaalt. Dat is dus je laatste tijd.
Die sla je op. En telkens als je een draad wil laten zien check je of de tijd van dat topic groter is dan het lastpost veld. Zoja, een rodo mapje.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 22:25 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Zie het verschil: [afbeelding] en [afbeelding] ;)

Get my drift? Het gaat me om een goed systeem voor de threads, welke je wel en niet hebt gelezen...
Als ik in een topic een reply plaats, zoals in dit topic. Dan wordt het mapje rood. Dus is ie nieuw zou je zeggen, maar ik heb het al gelezen... how come?? Dat wil ik weten :)
Sla een array op in een sessie, waarin alle topics staan die je de afegelopen 24 uur hebt bezocht?

• Blue-eagle
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 23:04 schreef gillesdegrote het volgende:

[..]

Sla een array op in een sessie, waarin alle topics staan die je de afegelopen 24 uur hebt bezocht?
Dat kan een grote array worden voor 3000 mensen die in 24 uur minstens 20 threads bezoeken - m`n server is nogal bescheiden qua geheugen enzo :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:00
Op woensdag 26 december 2001 22:25 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Zie het verschil: [afbeelding] en [afbeelding] ;)

doe gewoon de last post vergelijken met de huidige tijd, als dat minder dan xx uur is dan is het een rood mapje, anders een geel mapje.

:?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1