[CM] Licht inschuren plexiglas leuk licht effect?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik ben van plan en raampje te maken in mijn kast, met daarachter een plexiglasplaatje. Nu gaat het om het volgende: als ik uit het zicht, boven het raampje een lampje in willekeurige kleur ophang en dan in het plexiglas een logo schuur/slijp met mn dremel kloontje, licht dat logo dan leuk op of werkt dit voor geen meter?

Het logo wat ik wil maken is namelijk bijzonder moeilijk gewoon uit de kast te zagen/fresen/slijpen dus vandaar dat ik het zo wil doen.

Breek je nek voorzichtig

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
Dit kan zeker weten! ik heb laatst nog zon site gezien
ik spit ff in mn history!

Edit:
http://hw.metku.net/glowpad/index_eng.html
owjah, moet je maar beetje onderaan de pagina kijken

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Inderdaad

dat was met een plexie plaatje waar je je muismat opleggt. Ze hadden daar een logo in gemaakt. Dus uigeslepen eigenlijk. Zag er wel grappig uit.

Edit
Die Pgina wat duke_nukem er op heeft gezet bedoelde ik ook.

• Vinny_B
Ennuh, als je klaar bent, post ff de pix ! ;)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://62.45.87.56/waterforum/images/hcc12.jpg
dit is 1mm diep gefreest in plexiglas met een CNC bank, met een dremel moet je geen plexiglas pakken maar lexaan, kost wat meer maar smelt niet en verpoeder ipv dat je het uit zit te smeren >:).

ik heb tegen de onderkant een rij ledjes geplakt en die schijnen door de plaat heen en het dieper liggende figuur licht daardoor op!

suc666

Verwijderd

Je kan er ook een soort ets inmaken met een schuurmachine, was of op GoT of op VH forum...
Zoek maar raak...

• Vinny_B
[kwijlmodus] KWIJLLL :9~ [/kwijlmodus]

Verwijderd

afplakken en zandstralen schijnt ook te gaan maar ook alleen bij echt glas en Lexaan denk ik, uitfrezen is het makkelijkste bij plexiglas, dremelen gaat weer beter bij Lexaan.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ik heb dus een grafeerpen achtig tooltje bij die dremel gebreken, zou het daar niet mee mogelijk zijn om in plexiglas te krassen?

wat kost lexaan eigenlijk?

Breek je nek voorzichtig

• Vinny_B
met een grafeerpen achtig tooltje ?
geen idee...pak een stuk plexi en probeer het zou ik zeggen :)
En voor de prijs van lexaan: geen idee...

Verwijderd

lexaan is 2-5x zo duur (ligt aan de leverancier, ga iig niet naar de bouwmarkt voor dat spul want daar gaat het veel te vaak over de kop!!!
probeer het eerder via een graathandel ofzo dan valt het wel mee, ik heb het van mijn stage geschoept :)

Verwijderd

Is dit geen makkelijker idee of wordt het lelijk:

Gewoon je figuur afplakken en dan met een scherp bol mesje over het plexiglas heen schrapen.........
Lijkt mij dat het wel gaat werken.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
het nadeel van dat grafeer dingetje is dat je dus eeuwen bezig bent met inkleuren, en dat je sporen krijgt, met zo'n roze schuurblokje kan je wel redelijk egaal werken maar weer alleen op rechte stukken.

Iemand ideen?

Breek je nek voorzichtig

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
met een spijker??

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
met een spijker??????

wat bedoel je daarmee?

Breek je nek voorzichtig

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Moet je gewoon doen, met schuurpapier.

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03-2025
Op woensdag 26 december 2001 19:52 schreef The_PyroPath het volgende:
met een spijker??????

wat bedoel je daarmee?
Bonus.

I just had to find out how can I make my own pictures or text to be visible on the pad. This is actually really easy. Just take your Dremel or very sharp spike and draw the image.

You only have to make very shallow lines. I think that in that letter M, I carved like under a millimeter away and it works great.

This gives me an idea. Why not use this same technique for example in case windows. Just trace your favourite image and place the plexi like a regular case window. Power up and behold your latest creation, "flying image" because it will be floating in midair and only the lines will be lit.
zie boven.

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• DAMAGE
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

gaat zeker lukken na die coole pic ben je vast overtuigd damn dat ziet er fokking :9~ l33t uit :))

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ik wil er dus een heel plaatje uithalen, en met een spijker kan je alleen de het silhoute(?) er uit halen :(

Ik heb inmiddels mijn vader (metaal frees meneer) ingeschakeld, en die gaat kijken of het haalbaar is om het op de cnc bank te doen, dat plaatje van mij. het is nogal lastig zegt hij maar zeker niet onmogelijk, maar er gaat wel veel (reken)werk in zitten. Dus verwacht niet te snel plaatjes :)

Breek je nek voorzichtig

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
dit is due echt heel gaaf ja en ik wil het aan het einde van de dag in mn mousepad hebben en onder mn toetsenbord zoals ik gisteren al heb lopen roepen :9

Verwijderd

Ik heb het ligt geschuurd.
Afbeeldingslocatie: http://www.zix.nu/casemod/16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zix.nu/casemod/13.jpg

Het resultaat vind ik wel geslaagd

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
helaas kan ik alleen genieten van een aantal orde kruisjes, ligt dat aan mij?

Bij nader nadenken heb ik bedacht om het logo ook nog een maal klein uit te voeren, en deze of in een 5,25 of in een 3,5 bay te doen stoppen >:)
btw het moet het volgende plaatje worden, waarbij alles wat zwart is gewoon blijft en al het grijs/wit er uit gehaalt word :)

LOGO

[edit]
ik had 2 logo's op mn HD staan, en de ene was maar 25 KB dus dacht dat kan net, maar dat was dus de verkeerd, excuses

Breek je nek voorzichtig

• Cr3ator
  • Laatst online: 20-08 12:32

Cr3ator

1 bar is geen bar

Op donderdag 27 december 2001 09:19 schreef The_PyroPath het volgende:
helaas kan ik alleen genieten van een aantal orde kruisjes, ligt dat aan mij?

Bij nader nadenken heb ik bedacht om het logo ook nog een maal klein uit te voeren, en deze of in een 5,25 of in een 3,5 bay te doen stoppen >:)
btw het moet het volgende plaatje worden, waarbij alles wat zwart is gewoon blijft en al het grijs/wit er uit gehaalt word :)

[afbeelding]
OMFG! 250kb ?! wel eens van resizen gehoord??? |:(
Er zitten hier mensen die het met 5kb/s moeten doen, zoals ik... Lang leve de traagste provider van Nederland... :(

Maar ontopic: Schuren wil wel, maar het effect van frezen is wel veel relaxder, Die H2O-window heb ik op de HCC eens bekeken maar das wel erg relax... Schuren is maar heel oppervlakkig (minder oplichting).

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

wel een lau logo :)

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Is dat uitschuren of uitfrezen mogelijk met acrylglas(geloof ik dat ik heb).

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
heb inmiddels een soort alleen lijn versie gemaakt waarbij je beter kan zien hoe hij er uit gaat zien, maar heb geen webspace :(

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 21:32 schreef The_PyroPath het volgende:
heb inmiddels een soort alleen lijn versie gemaakt waarbij je beter kan zien hoe hij er uit gaat zien, maar heb geen webspace :(
http://www.endoria.net/upload/

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Het is een adobePhotodeluxe plaatje en laat je dat nou net niet kunne opslaan als JPG :(

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 21:47 schreef The_PyroPath het volgende:
Het is een adobePhotodeluxe plaatje en laat je dat nou net niet kunne opslaan als JPG :(
je kan toch wel in adobe plaatjes als jpq opslaan??

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
als het photosjop was geweest wel, maar dit is adobephotodeluxe en ik zie het niet zitten?
heb het al gevonden, nu nog uppen

LOGO lijnen versie

Breek je nek voorzichtig

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
Is idd wel en coole plaat! Maar voordat je dat op een mooie manier op plexi oid hebt >:) Volgens mij is dat echt supermoeilijk, want die H2O-plaat die de Slootwatercooler verder naar boven had, zijn veel grotere vlakken dan deze lijnentekening.

Ik houd dit draadje iid in de gaten :9~

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ALs je de lijversie bekijkt dan is het dus de bedoeling dat de schedel en de letters en de omtrek van de circels gefreesd worden, en dan wil ik de lijnen dus nog inkrassen voor extra nadruk, het freesen gaat zeer waarschijnlijk machinaal gebeuren, die randjes moet ik nog ff kijken, maar het zeker mogelijk, het kost alleen veel werk/tijd

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

to Falcon2107

Plexiglas is PMMA (Poly Methyl Methaan Acrylaat), acrylglas dus :P Dus het lijkt me best mogelijk! Suc6 ermee

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

thanks, ik ga ook eens wat proberen. Schuren en frezen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Leuk logo.

Tot je een andere videokaart hebt.......
Pagina: 1