ATA33 en ATA66/100 kabels...en mijn 2 HD's

Pagina: 1
Acties:

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Het volgende is het geval:

HEB een 6 Gb MAXTOR (master) en een 40 Gb Seagate (slave)

Bij het posten blijft mijn pc met ATA66 kabel ongeveer 30 a 45 seconden hangen nadat mijn HD's zijn gevonden. Wanneer ik een oude ATA33 kabel aansluit start mijn pc meteen op. (hij geeft dan wel aan:Primary ide channel no 80 conductor cable installed)

Waarschijnlijk ondersteund de Maxtor enkel ATA33 omdat het al een redelijk oude HD is. Toch zou hij het gewoon moeten doen met een ATA66 kabel. Beide HD's zijn aangesloten door dezelfde kabel op IDE-0. Op IDE-1 zitten mijn AOPEN CRW2440 brander en mijn ASUS40x cdrom (op een ata66 kabel).

Heeft iemand dit probleem eerder gehad. Kan ik uberhaupt wel een ATA66 kabel aansluiten op die oude maxtor?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op een andere IDE controller hangen ? :?

• VIC_TOR
Ik heb ook al geprobeerd om beide HD's op IDE-1 aan te sluiten: ---> PC start helemaal niet meer op, kan niet eens in bios komen. had ik zowel met ata33 als met ata66 kabel gedaan.

• VIC_TOR
Ik ben er nog steeds niet uit. Kan iemand me uitleggen waar het aan zou kunnen liggen

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Als ik jou was zou ik de twee harddisken gewoon niet aan dezelfde kabel hangen. Ook omdat je de CD-schrijver en CD-ROM speler aan dezelfde kabel heb hangen. Om sneller van CD-CD te kunnen kopieren is het zinvol om deze op ieder een eigen kabel aan te sluiten, en dan de kabel waar de CD-ROM op zit ook de harddisk aansluiten waarvandaan je het meest gewoon data brand. Zo heb je de meest optimale stroom van data naar je CD-Schrijver in beide gevallen en waarschijnlijk een stuk minder problemen met je harddisken. Probeer het eens zou ik zeggen.
Maar waarom hij dat probleem geeft kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat het inderdaad een kabel probleem is voor de oude maxtor.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!