Toon posts:

Ethernet via WinRoute valt regelmatig uit (pic)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Recent heb ik WinRoute geïnstaleerd maar ik heb wel een nogal lastig probleem... nu en dan (zie foto) valt mij internet verbinding gewoon uit. Ik kan dit niet voorzien en na een tijdje ben ik gewoon weer online. Maar deze sprongen zijn zeer onaangenaam. Misschien heeft iemand een ideetje waardoor dit komt???

SERVER PC: AMD350 64Mb RAM WINROUTE WIN98 SE IP:192.168.0.1

CLIENT PC: PIII 800 384Mb RAM WIN XP IP: 192.168.0.71

Pic: http://users.pandora.be/6L7/netwerk.JPG

Zoals je op de pic ziet valt het netwerk regelmatig uit voor een bepaalde tijd.

Ik ben wanhopig, weet er een bolleboos wat er aan de hand is?

Vancaeyzeele

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Maybe blokkeert de firewall van Winroute een evt. nieuwe IP lease bij de DHCP server? Het zou kunnen dat je een hele korte leasetijd hebt ofzo..

Tis maar een wilde gok, waarschijnlijk kan iemand anders je beter helpen..

#

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 16:10 schreef M-maybe het volgende:

Recent heb ik WinRoute geïnstaleerd maar ik heb wel een nogal lastig probleem... nu en dan (zie foto) valt mij internet verbinding gewoon uit. Ik kan dit niet voorzien en na een tijdje ben ik gewoon weer online. Maar deze sprongen zijn zeer onaangenaam. Misschien heeft iemand een ideetje waardoor dit komt???
Probeer sygate of anders smijt je windows 2000 op die AMD en gebruik de standaard ICS :-)

Verwijderd

Ik heb misschien hetzelfde meegemaakt met WRP 4 build 27 op een NT4-machine met 2 Ethernet nics. Om de zoveel dagen stopte de netwerktraffic gewoon, de service herstarten was voldoende om het weer op gang te helpen.

En hij was wel geregistreerd >:)

Probleem opgelost door geen WRP te gebruiken :)

Verwijderd

Ik heb ook ooit zo'n lullig probleem gezien bij een kennis van. En ik kwam er maar niet uit. Wat bleek, de PC ging af en toe in standby mode staan wanneer hij niet (intensief) gebruikt werd en daarbij werd de netwerkkaart ook "afgesloten".

Dat is iets wat je zou kunnen nakijken (dus al die eco-rommel uitvinken).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee, die Stand-By rommel is het niet... anders zou hij toch weer niet online gaan hé?

maar goed, ik ben nu overgeschakeld op winGate en die levert (wat mij betreft) iets wat betere kwaliteit, wat ook leuk is is dat het aantal poorten niet meer beperkt is tot 100 wat vroeger een noodzakelijke restart van de server vroeg!

Verwijderd

WinRoute is gewoon vaag.
Ik heb ook ooit gehad dat ik +/- de eerste 5 minuten na het booten gewoon met het netwerk kon communiceren en daarna niet meer.
Ping gaf hardware errors enzo :)
WinRoute eraf, sygate erop en het werkte als een zonnetje :)

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Kan het niet zo zijn dat je ergens een configuratiefout had binnen winroute. Ik heb daar namelijk eerst ook last van gehad en dat bleek uiteindelijk bij mij het geval te zijn.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hee. Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Ik d8 altijd dat het niet te maken had met het upload probleem in win98, maar dat is het dus wel. Nu moet je gewoon effe de update uitvoeren voor je Virtual Private Networking. Gebruik effe de zoekmachine hiervoor, kom je het vanzelf tegen :)

edit:

Foeiee,, niet verder gelezen
Dit was dus een LAN probleem. |:( en had dus niks te maken met het gene hierboven van mij

Pagina: 1