Toon posts:

Netwerk over Serieel of USB etc ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens gehoord dat mensen een netwerkje leggen over de Seriele kabel of de USB kabel...

maar hoe werkt dat dan ?? gewoon met netwerkomgeving ofzo?
en wat zijn de instellingen en snelheden ??

Alvast bedankt

Grz HeLLFiRe

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik heb zelf zo'n USB kabeltje tussen mijn pc en laptop.
Het is niet supersnel maar het werkt goed gebruik het voornamelijk voor Internet delen en enkele keer file transfer. Nadeel ervan is dat ik mijn internet allen via sygate of zo kan delen want windows98se herkent die kabel niet als netwerk adapter. Kabeltje kost ruim 80,- en is niet zo heel erg lang maar het werkt wel lekker.
Installeren gaat vrij makkelijk floppy erin met drivers en instrukties volgen en hjet gaat verder haast vanzelf ben je 5 minuutjes mee bezig inclusief het broodnodige reboot.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
ahzo het is dus een soort pakket zeg maar..

ik dacht dat je gewoon een usb kabeltje moest kopen en dan insteken en windows doet de rest geheh

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meestal zijn 2 nics goedkoper.

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:58
over serieele poort is niet echt een netwerk.. Dat werkt met bestandjes overzetten maar verder niet echt... niet aan te raden.. USB moet je volgens mij een speciaal moederbord voor hebben maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf de mogelijkheid om een netwerk te maken via USB maar ik heb gewoon UTP. Ook veel makkelijker als je naar een LAN of zo wilt gaan... trouwens, een NIC kost ook nog maar 50piek ofzow en een UTP kabeltje is ook niet zo duur, dus ik raad je toch het ouderwetse UTP systeem aan.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

utp is nog altijd een stuk handiger en sneller(en waarschijnlijk ongeveer even duur)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het MSI K7TPro266 moederbord heeft een functie PC2PC via USB, maar dan moet je dat bord dus hebben. Voor een paar tientjes heb je een 100Mbits NIC, en voor even zoveel geld een UTP kabel. Vind ik de beste oplossing toch... serieel niet doen, gaat ontzettend traaag (11520 bits per seconde max. op een standaard 16550 UART poort).

Verwijderd

Topicstarter
ahzo.. maar kan iemand me dan wel nog ff uitleggen HOE het werkt ?? gewoon een seriele kabel bij 2 comps erin stoppen ofzo ??? en dan ??

ok i know UTP en STP is gewoon veel beter maar toch

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Met een seriele verbinding verbind je gewoon de seriele poort van een computer met de seriele poort van de andere computer. Dit doe je met een zgn. nul modem kabel. Windows heeft zelf een wizard die directe kabel verbinding heet. Die laat je op beide pc's draaien en je kan bestanden over seinen. Dit gaat met ongeveer een megabyte per minuut als je het goed instelt. Ook kun je in veel spellen multiplayeren met deze kabel.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:44

star-saber

Ryzen

Op woensdag 26 december 2001 17:03 schreef Henno het volgende:
Het MSI K7TPro266 moederbord heeft een functie PC2PC via USB, maar dan moet je dat bord dus hebben. Voor een paar tientjes heb je een 100Mbits NIC, en voor even zoveel geld een UTP kabel. Vind ik de beste oplossing toch... serieel niet doen, gaat ontzettend traaag (11520 bits per seconde max. op een standaard 16550 UART poort).
het is 115200
je bent een nulletje vergeten ;)

Verwijderd

moved HA >> NT

Verwijderd

Je hebt enkele opties en ik gooi ze effe in een tabelletje.

-----------------------------------------------------------
optie snelheid prijs ondersteuning
-----------------------------------------------------------
USB 1.1 10Mbps 60(vanaf) drivers (alle 32bit windows)
fungeert als "netwerkkaart"
USB 2.0 480Mbps 120(vanaf)drivers (nu, vanaf XP)
Serieel 0.115Mbps 15 piek vanaf Windows 95+
Parallel 0.980Mbps 15 piek vanaf Windows 95+
ECP Par. 24Mbps 15 piek
Ethernet 10Mbps 29 piek elk ECHT OS
Ethernet 100Mbps 39 piek elk ECHT OS
Ethernet 1000Mbps 296 piek elk ECHT OS

Programma's als LAPLINK (gold edition bijvoorbeeld) werk geweldig met alle opgenoemde opties.
Pagina: 1