Ati All-In-Wonder Radeon 8500DV wat voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Ik surfte langs Ati.com en zag tot mijn verbazing dit fantastische kaartje... Ik heb hem nog niet in de pricewatch gezien maar je kunt hem bestellen voor $399.

Nu is mijn vraag... weet iemand of deze kaart aan mijn verwachtingen gaat voldoen. mischien heeft al iemand ervaring ofzo.

Ik heb een Athlon 700 met 512MB

*Ik wil met de kaart... Video capturen.. Analoog zowel als Digitaal in een DV resolutie van 768*576 zonder frames te verliezen. (Dit is waarom ik deze kaart ook wil kopen)

*Af en toe een spelletje spelen maar wel op de toekomst van al het grafsch geweld voorbereid zijn:P

*Televie kijken

*DVDtjes kijken

*Op tevee aansluiten

Ik heb nu een Pinnacle DC10+ heb maar heb XP en dat draait gewoon voor geen meter... Daarom leek mij deze kaart ook zo mooi.. DV als analoog... Lekker snel.. Mijn PCTV kaartje kan er ook uit.. Dus lekker weinig recourses in gebruik wat een sneller systeem oplevert...

Maar is deze kaart wel de oplossing voor mij??

http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_radeon_8500/index.html

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Dat is een prima oplossing idd :)

Reality beats fiction by far!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Op woensdag 26 december 2001 15:38 schreef zimbab het volgende:
http://www6.tomshardware.com/graphic/01q4/011211/index.html
Cool Thankx man

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De 8500DV kan je vergelijken met een G3Ti200 kwa 3D geweld.

aangezien zijn clock 230 zou zijn dus lager dan de OEM en duidelijk lager dan de retail 8500 en MEM speed locked met de core speed.

Maar je hebt dan wel 'n redelijke snelle kaart met DX8,1 feutureset is niet de snellste wel bij de tijd.

Het is dus kiezen tussen ultimate 3D performance of AIW Features met duidelijk iets minder performance.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op woensdag 26 december 2001 15:41 schreef SuperG het volgende:
De 8500DV kan je vergelijken met een G3Ti200 kwa 3D geweld.

aangezien zijn clock 230 zou zijn dus lager dan de OEM en duidelijk lager dan de retail 8500 en MEM speed locked met de core speed.

Maar je hebt dan wel 'n redelijke snelle kaart met DX8,1 feutureset is niet de snellste wel bij de tijd.

Het is dus kiezen tussen ultimate 3D performance of AIW Features met duidelijk iets minder performance.
inderdaad. dat zou zijn om de kosten binnen de perken te houden.....nou van mij mogen ze wel 1 maken die op de originele snelheid loopt. kost wat meer maar dan ben je ook in 1 keer klaar en sta je niet weer voor zo'n zwaar irritant luxe-probleem (die meestal nog erger zijn dan dilemma's). trouwens...creative heeft ook zoiets, maar dan weer met de MX |:( hopen dat er met de geforce 4 iemand op een leuk soortgelijk idee komt.....

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

nou van mij mogen ze wel 1 maken die op de originele snelheid loopt. kost wat meer maar dan ben je ook in 1 keer klaar...
idd ja dat vind ik ook. Toen ik voor 't eerst van dit kaartje hoorde was ik meteen verkocht. R8500 gfx, tv-tuner en nog meer extra's op 1 kaartje! ....maar toen las ik dat de core langzamer geklokt is, en het geheugen 5ns is terwijl er 3.6ns op de 'gewone' R8500 kaartjes zit ;(
zeg nou zelf, dan heb je toch het gevoel dat je een kreupel kaartje koopt :?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Pas je wel even op dat je niet per ongeluk de NTSC-versie bestelt? Je moet er eentje hebben die PAL ondersteunt. Ik geloof dat in die link naar de test op tomshardware iets stond over dat de PAL versie over een paar maanden pas beschikbaar was.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topictitel ontschreeuwd :) :
"The ALL-IN-WONDER® RADEON 8500DV... Wel of niet??" >> "Ati All-In-Wonder Radeon 8500DV wat voor mij?"

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

ik wacht er zelf ook al tijden op.. de europese versie is nl nog niet beschikbaar en zoals je bij tomshardware kan zien, hebben ze met de amerikaanse versie wat moeite om in te tunen op hun kabelnetwerk..
Pas je wel even op dat je niet per ongeluk de NTSC-versie bestelt? Je moet er eentje hebben die PAL ondersteunt. Ik geloof dat in die link naar de test op tomshardware iets stond over dat de PAL versie over een paar maanden pas beschikbaar was.
dat bedoelde ik dus

kijk ook hier (t.net -aankondiging), hier (tomshardware -guide met specs, features etc) en hier (tomshardware -search op radeon 8500, voor alle artikelen. Hier kun je de algemene specs (zie vooral smoothvision!) ook bekijken).

meer t.net nieuws:
kloksnelheden
preview totaalkaart aanrader!
radeon nu leverbaar(eindelijk -handmatig!!- gevonden nu die frontpage search moeilijk doet..
review als je bij deze naar mijn (de laatste) post kijkt, zie je de verwachtte kosten voor nederland.

Wanneer de europese versie beschikbaar komt weet ik niet. Ati reageerd errugh slecht op mail.. al paar keer wat gestuurd maar nog niets terug.. niet eens bevestiging..

edit typo's

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Jah ik wilde die ook kopen, misschien in Duitsland bij http://www.pckauf2000.de, daar is ie iets van €525.. misschien wel aantrekkelijk, ik hoef namelijk ook niet de snelste kaart, t gaat meer om 2d kwaliteit/tv en opnemen, tv out enzo..

Verwijderd

Volgens de Asus site heeft de DV kaart ook Dual-monitor ondersteuning. Maar volgens mij is dat weer de 1 monitor & 1 TV oplossing... Ik zie namelijk alleen maar 1 DVI aansluiting op de foto. Dus voor de door mij gewenste opstelling : 2 monitoren + 1 TV moet ik toch gaan voor een normale 8500... Voor het capturen en het tv-turen dan maar toch een simpele Pinnacle ernaast prikken...

• Apie!

Apie!

Op maandag 07 januari 2002 23:22 schreef Bakkei het volgende:
Volgens de Asus site heeft de DV kaart ook Dual-monitor ondersteuning. Maar volgens mij is dat weer de 1 monitor & 1 TV oplossing... Ik zie namelijk alleen maar 1 DVI aansluiting op de foto. Dus voor de door mij gewenste opstelling : 2 monitoren + 1 TV moet ik toch gaan voor een normale 8500... Voor het capturen en het tv-turen dan maar toch een simpele Pinnacle ernaast prikken...
Asus site :?

Blown past falling sands

Verwijderd

Sorry... ATI-site dus...

• Apie!

Apie!

jammer, als Asus nou zo'n DV kaartje van de Radeon8500 zou uitbrengen.... :9~ :9
maar neeeeee die asusmietjes gaan mee met de nvidia-hype ;)

Blown past falling sands

Verwijderd

Wat kost deze nou? Je kunt bijvoorbeeld ook voor die Asus GeForce2 TI 200 met alle zooi (tvinoutvideozooi) voor 700,-

• Apie!

Apie!

reino zei hierboven al dat ie €525 kost bij pckauf2000.de :+
Ati is verreweg superieur aan Asus vwb TV(-out) en DVD weergave
de R8500 heeft overigens een dubbele Ramdac waardoor 2 monitoren onafhankelijk aangestuurd kunnen worden. de ti200 heeft volgens mij ook geen ingebouwde tv-tuner...

Blown past falling sands

Pagina: 1