Toon posts:

de fsb is 133....moet toch 266 zijn??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo tweakers,

ff een vraagje de fsb van mijn amd athlon xp 1700+ is volgens 3dmark2k1 133 mhz.....k heb een asus a7v266-E....maar dit moet toch 266 mhz zijn?

ps.....k gebruik 1x 256 mb ddr-ram

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

133Mhz double pumped ,dus 266mhz effectief.

Verwijderd

Topicstarter
het is duzz wel owk
thnx daarvoor

dan nog ff een vraagje......de voltages en de instellingen in mun bios kent iemand die die optimaal zijn voor een a7v266-E???

ik bedoel mhz....voltages.....enzoo....

Verwijderd

nee, die 133 mhz klopt.

Het is 133, maar door die DDR is het effectief 266 mhz.
Het komt doordat DDR op de opgaande en neergaande flank van de spanning een gegevensoverdracht kan uitvoeren.
Met andere woorden, 2 keer per kloktik (per Hz) voert het geheugen en de cpu een gegevensoverdracht uit.
Op 133 Mhz is voor DDR dus 266 miljoen overdrachten uit, wat gelijk staat aan 266 Mhz SDR geheugen die dus op 266 Mhz ook 266 mijoen overdrachten uitvoert.

Is het zo duidelijker?

[te langzaam getypt]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr... RTFM

Die '266' is pure marketing bullsh*t. Je FSB draait op 133MHz. Maar met DDR technieken wordt per klokpuls 2x info verstuurd. Het is alleen NIET een verdubbeling van snelheid (zoals die marketing troep doet denken) maar van hoeveelheid.

Zeg maar ten opzichte van SDR bussen (laten we het een VW Golf noemen) is een DDR-bus geen Porsche maar een VW Combibus- het gaat even hard, maar er komt uiteindelijk 2x zoveel aan.

Dus de 133 klopt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
het is duzz wel owk
thnx daarvoor

dan nog ff een vraagje......de voltages en de instellingen in mun bios kent iemand die die optimaal zijn voor een a7v266-E???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[quote]
Op woensdag 26 december 2001 15:21 schreef trebel het volgende:
nee, die 133 mhz klopt.
Op 133 Mhz is voor DDR dus 266 miljoen overdrachten uit, wat gelijk staat aan 266 Mhz SDR geheugen die dus op 266 Mhz ook 266 mijoen overdrachten uitvoert.

Is het zo duidelijker?
Niet dus- die geheugen draait net zo goed op 133MHz- ook daar is de 266MHz onzin. Wel heeft het een bandbreedte van max 2.1GB/s, net zoals de FSB. 266MHz SDR zou veel sneller zijn- lagere latencies en controle signalen die ook 2x zo snel zouden zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 26 december 2001 15:22 schreef rdl het volgende:
het is duzz wel owk
thnx daarvoor

http://gathering.tweakers.net/forum/find

Specs

Pagina: 1