[sof 1] Ping ± 50

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:47
Gister heb ik ff een potje sof gespeeld met mijn broer. Ach ja je moet toch wat he op kerst. Nu keek ik ff hoeveel mijn ping was.. Die was rond de 50 en soms zelfs 90.

Nu is mijn vraag of dat veel is op een netwerkje tussen 2 pc's en zo ja of daar wat aan te doen valt?

Strava | AP | IP | AW

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
is het 10 mbit of 100mbit?

tampert, kriminalpolizei

• Webgnome
sorry dat ik dat vergeten was maar het is 100

Strava | AP | IP | AW

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
dan is het wel veel...als i kop lan ga met 8 spelers soffen zit ik meestal aan de 5-10.

tampert, kriminalpolizei

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 21:19
misschien staan de switches van de netwerkkaarten wel automatisch op 10 mb? want met 10 mb heb ik meestal 30-70 ping

• Webgnome
misschien staan de switches van de netwerkkaarten wel automatisch op 10 mb? want met 10 mb heb ik meestal 30-70 ping
???? switches?

-------

iemand een oplossing daarvoor? Ik zal ff wat meer info geven.
Het is een klein netwerkje tussen een P Celeron 600 (laptop) met win98se erop en een AMD 750 met XP erop.

Strava | AP | IP | AW

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-02 12:14
Voor een lokal area connection is het wel hoog ja, maar ik hoor van SoF dat het altijd al een hoge ping heeft.

Probeer je nic's op 100Mbit in te stellen en je switches ook (dat ding dat je computers verbind), om er zo het meeste uit te halen.

als je het IP adres weet van de andere computer typ dan in een dosprompt
code:
1
ping <IP adres andere computer>

wat voor ping heb je daar?

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Die hoge ping hoeft niet door je netwerk te komen, het kan ook komen omdat je computer 'te langzaam' is. Wat voor'n bakken hebben jullie daar staan?

• Webgnome
AMD 750 MHz en een Celeron 600 (geloof ik)

De een met 256 mb ram (amd) en de ander met 192 mb ram (celeron)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Dan zou het daar wel niet aan liggen, tenzij je er Voodoo 2 kaarten in heb zitten :)

• Webgnome
nee joh :D. In die laptop zit wel een klote videokaart van ati met 8mb geheugen.. zou het dan daar aan liggen? want die andere is voorzien van een TNT2 (die is dus van mij) en ik draai dat spel hier met alles aan op een res van 1280 bij zoveel (hoger kan mijn monitor niet aan)

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1