geen raid, toch ata-100?

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 06:52
Ik gebruik een Abit Kg7a raid. Het raid-gebeuren heb ik niet geinstalleerd, er draait wel een schijf op van ata-100.
Wordt deze schijf nu ook als zodanig bestuurd?

Bob

Verwijderd

Hij wordt als ata-100 herkend als je dat o.a. in windows hebt ingesteld. Wat voor os draai je? Wat meer info zou op zich wel handig zijn...:)

• Rocketman
Ik draai w-xp, waar stel je dan ata-100 in?
Op woensdag 26 december 2001 14:48 schreef Neutron het volgende:
Hij wordt als ata-100 herkend als je dat o.a. in windows hebt ingesteld. Wat voor os draai je? Wat meer info zou op zich wel handig zijn...:)

Verwijderd

Bij de eigenschappen van je hardisk: rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, apparaatbeheer en vervolgens je schijf detecteren.
ps. Raid heeft op zich niks te maken met ata-100

• Rocketman
Dus ik kan gewoon ata-100 draaien?
Op woensdag 26 december 2001 14:51 schreef Neutron het volgende:
Bij de eigenschappen van je hardisk: rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, apparaatbeheer en vervolgens je schijf detecteren.
ps. Raid heeft op zich niks te maken met ata-100

Verwijderd

Als je de datatransfer daarop ingesteld hebt dus wel. van die 100 megabyte per sec. blijft btw. weinig over, maar goed, da's een ander verhaal. Mocht je de snelheid van je harddisk willen checken dat moet je een proggie downloaden van bv. www.downloads.com . Volgens mij is hdbenchmark wel een goeie. ff zoeken dus.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Het enigste dat gebeurt als je de raid drivers niet hebt geinstalleerd is dat je schijf gezien wordt als dynamische schijf. Wil je bijvoorbeeld wat prutsen met Partition Magic dan gaat dat niet. Maarre voor je ata 100 maakt het geen verschil.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Rocketman
Bedankt voor de informatie, Rocketman
Pagina: 1